VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lovci mýtného na dálnici nosí celnické uniformy

Ústí nad Labem - Řidiči, kteří se chtějí vyhnout placení mýtného různými triky mají na silnicích nenápadného a téměř neviditelného nepřítele. Jsou jím měřící vozy celníků.

30.3.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Libor Plíhal

Kamion kolem nich projede a celníci jsou schopni z kabiny svého vozu si zkontrolovat kolik má řidič zpoplatněno náprav nákladního vozu, zda neuvádí menší tonáž a zda vůbec má zapnutou Premid jednotku.

Jiří Nejedlý z ústeckého celního ředitelství uvedl, že v Ústeckém kraji kontrolují celníci nepřetržitě dálnici D8 v celém jejím rozsahu a krátký úsek R 63 Bystřany -Trmice a od letos od 1. ledna také silnici I/30 Ústí – Lovosice.

Počet přestupků letos již přesáhl hranici jednoho tisíce. Přesně je zatím zaevidován výsledek kontrol za leden a únor. V lednu celníci zjistili 351 porušení, z toho bylo postoupeno ke správnímu řízení 8 případů. V únoru celníci zjistili již 439 přestupků a 7 bude vyřízení ve správním řízení. Za první dva měsíce celníci vybrali na pokutách od řidičů nákladních aut téměř 650 000 korun, uvedl Nejedlý.

Systém mýtného

Zpoplatněné komunikace jsou rozděleny do mýtných úseků. Mýtné za každý mýtný úsek je vyměřováno samostatně a obsahuje nejméně jeden mýtný bod. Pokud zpoplatněné vozidlo v mýtném systému projíždí mýtným bodcem, elektronické zařízení ve vozidle zaregistruje povinnost uhradit mýtné za průjezd příslušným mýtným úsekem.

Pro stanovení doby vzniku mýtné povinnosti je rozhodující časový údaj o průjezdu vozidla mýtným bodem, zaznamenaným v mýtném systému. Pokud není uživatelem prokázáno jinak, vzniká uživateli povinnost uhradit mýtné i v případě, kdy při míjení mýtného bodu nebyla zaznamenána mýtná transakce, pokud je ze záznamů v mýtném systému zřejmé, že uživatelem byla zpoplatněná komunikace v daném mýtném úseku užita.

Vozidlo celníků je v případě stacionární kontroly je vozidlo zaparkováno na odstavném parkovišti a pomocí elektronického zařízení zabudovaného ve vozidle snímá signály z projíždějících kamionů. Při dynamickém způsobu kontrolní vozidlo monitoruje placení mýtného při předjíždění kamionů.

Pokud kamion není vybaven Premid jednotkou, nemá ji v provozu, nebo je zjištěna rozdíl skutečnosti proti údajům z Premid jednotky – například větší počet náprav vozidla – je vozidlo zastaveno. Na odstavné ploše je řidiči vyměřena pokuta.

Údaje z centra

Hlídka celníků zasahuje také na základě údajů z validačního centra, kde sledují poyb kamionů.

Celníci obdrží během chvíle fotografie, poznávací značku vozu, místo a čas z kontrolních bran. Údaje se týkají vozidel, které nemají funkční jednotku Premid, dlužníků, kteří v minulosti neuhradili mýtné a těch, kdo se již dopustili přestupku v oblasti elektronického mýtného. (rn)

Autor: František Roček

30.3.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Útočná puška ČZ 805
7

Poslanci dnes hlasují o ústavním právu na obranu se zbraní v ruce

Vlakové nádraží v Brně-Židenicích.
AKTUALIZOVÁNO
18

Dopravní uzel? Židenické nádraží může převzít část vlaků z přetíženého hlavního

Česko zasáhly rozsáhlé kybernetické útoky, původci požadují výkupné

Aktuální vlna kybernetických útoků, jejichž původci požadují výkupné za odšifrování napadených zařízení, postihla i Česko. Aktuálně je země podle antivirové společnosti Eset devátým nejvíce zasaženým státem. Útoky, které odpoledne postihly Ukrajinu, se začaly šířit do dalších zemí. Antivirová firma Kaspersky Lab zatím celosvětově zaznamenala zhruba 2000 napadených uživatelů.

ČEZ dal peníze albánskému lobbistovi. Policie vyšetřuje proč

Česká policie se zabývá tím, proč energetická společnost ČEZ v roce 2009 za éry generálního ředitele Martina Romana poslala do Albánie ve dvou transakcích celkem sedm milionů eur (nyní asi 184 milionů korun) na soukromý účet kosovského lobbisty Nue Kalaje.

Mizérie. Úroda ječmene je oproti loňsku poloviční, schnou i další obiloviny

Mizerná. Tak označil letošní sklizeň ozimého ječmene předseda Okresní agrární komory na Břeclavsku Antonín Osička. V okrese odhaduje kvůli velkému suchu propad v průměru o čtyřicet procent. „Máme posečených asi padesát hektarů a výnos se pohybuje mezi dvěma a třemi tunami na hektar. U jarních ječmenů to nebude lepší. A podobně špatné to bude i u pšenice. Obilí nedozrálo a uschlo," řekl Osička s tím, že loni byl v okrese průměrný výnos ozimého ječmene 5,1 tuny na hektar.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies