VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Mýtný systém registruje měsíčně asi tři desítky skokanů

PRAHA - Mýtný systém registruje měsíčně zhruba tři desítky tzv. mýtných skokanů. Jde o řidiče, kteří si pod mýtnými branami schovávají palubní jednotky a odhalí je teprve pod branami kontrolními.

25.4.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Milan Jaroš

Ve výpisu mýtných transakcí se potom jeví jako by po dálnici skákali. Řekl to mediální zástupce firmy Kapsch David Šimoník. Ředitelství silnic a dálnic nyní těmto řidičům rozesílá varovné dopisy.

"Mýtný systém umožňuje vyhodnocovat, zda se některé palubní jednotky nechovají v mýtném systému nestandardně," řekl Šimoník. Nepoctiví řidiči totiž vynechají někdy i několik desítek obyčejných mýtných bran a jejich jednotku znovu zaregistruje až kontrolní brána, která je vybavena kamerami. Těch je z celkového počtu 171 zhruba pětina. Oblíbeným trikem nepoctivců je například balení palubní jednotky do alobalu.

Desítky kilometrů dlouhé skoky řidičům dosud procházely, nyní však Ředitelství silnic a dálnic došla trpělivost a začalo podvodným řidičům rozesílat varovné dopisy. "Rozhodli jsme se dát těmto výtečníkům poslední varování formou dopisu, avšak při opakovaném podvádění budeme ve spolupráci s celníky postupovat maximálně tvrdě," řekla mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.

Podle Vápeníkové má ŘSD dostatek důkazů, aby mohlo "skokany" předat celníků ke správnímu řízení. Kromě údajů z mýtného systému slouží při kontrole také záznamy z tachografu a knihy jízd. Ve správním řízení hrozí nepoctivým řidičům až půlmilionová pokuta.

Vzhledem k malému počtu nepředstavují podle Vápeníkové "skokani" pro výběr mýtného vážný problém. V celém systému je k dnešku zaregistrováno přes 173.000 vozidel.

Mýtné se v České republice zatím vybírá na necelých tisíci kilometrech dálnic a rychlostních silnic, v průměru dopravci platí 4,05 koruny za kilometr. Do 23. dubna zaplatili majitelé kamionů nad 12 tun na mýtném více než 1,6 miliardy korun. Od 1. ledna 2008 se počítá s rozšířením mýtného i na část silnic první třídy a od roku 2009 zřejmě začnou vedle kamionů platit i automobily nad 3,5 tuny.

25.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Mistrovské oslavy v Brně. Hokejisté Komety přijeli mezi fanoušky na zaplněný Zelný trh v otevřeném autobuse.
AKTUALIZOVÁNO
81

Mistrovské oslavy v Brně: hokejisty přivítalo 12 tisíc fanoušků, obsadili i věž

Eliška Kolečkářová vzpomíná na dobu, kdy jí bylo teprve osmnáct let. Komunisti její rodině v roce 1951 vzali statek na Hodonínsku. Jejího otce Metoděje Hlobílka letos na konci března hodonínský okresní soud rehabilitoval.
9

Akce Kulak, pak samota, vypráví pamětnice

DOTYK.CZ

Kandidát na šéfa ČT Dvořák: do televize se vrátili respektovaní tvůrci

Představujeme jednotlivé finalisty volby generálního ředitele České televize. Všichni odpovídali na tytéž otázky, jež se týkaly jak zhodnocení současné podoby veřejnoprávní televize, tak i jejich vlastní vize. Dnes odpovídá současný generální ředitel České televize Petr Dvořák.

Vzpomínky na legendární jízdu Hanzelky a Zikmunda

Oslavy 70. výročí startu slavné cestovatelské výpravy proběhly v centru Zlína. Krátce po 18. hodině přijela kolona historických Tater.

Obří beranidlo postavili na hradbách Špilberku. Pomocí dobového jeřábu

Jako obrovští křečci se mohli cítit muži, kteří v sobotu odpoledne poháněli jeřáb při stavbě beranidla na Špilberku. Desetimetrové dřevěné součásti stroje totiž zvedali pomocí otočného kola, které rozhýbali díky vlastní chůzi v něm. Středověký jeřáb použili na zvedání dílů dobového beranidla k zatloukání pilotů. Oba stroje postavili jako součást výstavy Stavba jako Brno a návštěvníci je na hradě uvidí až do konce roku.

AKTUALIZOVÁNO

Bude to o prsa. Francie žije prezidentskými volbami. Rozhodnou nerozhodnutí?

Jen pár procent. Takový je rozdíl mezi kvartetem, který se pere o post prezidenta Francie. Bude to centrista Emanuel Macron, pravicový François Fillon, extrémistická Marine Le Penová, nebo ultralevicový Jean-Luc Mélenchon?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies