VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na autosalon v Ženevě přiveze Škoda Auto emoce i dynamiku

Mladá Boleslav - Kromě odolné Octavie Scout do terénu a Octavie CNG předvede automobilka ve Švýcarsku studii Octavie Coupé

6.2.2014
SDÍLEJ:

Designovou studii automobilka představí na ženevském autosalonu už za měsíc.Foto: Škoda Auto

Ze všech stran je slyšet, že společnost Škoda Auto je ve fázi své dosud nejmohutnější modelové ofenzivy. A víte proč? Protože je to pravda.

Ostatně, návštěvníci autosalonu na březích Ženevského jezera to budou moci zhodnotit už za několik týdnů na vlastní oči. Automobilový veletrh začíná 6. března.

Škoda Auto v Ženevě před zraky světových odborníků i nadšenců představí poloterénní Octavii Scout, Octavii CNG s pohonem na stlačený zemní plyn a také největší novinku – designovou studii Škoda VisionC, o které se neoficiálně hovoří jako o Octavii Coupé.

Dostupné skici, jež byly tento týden vypuštěny do světa, odhalují, čím vším se nový model snaží okouzlit případné zákazníky.

Jako první upoutá pravděpodobně sportovní design.

Vůz je výrazně nižší, má ostré dynamické linie a netradiční trojúhelníková světla.

Sklon čelního i zadního skla je kvůli snížené výšce vozu větší, automobil tak vytváří zdání agresivity. V kabině však tato úprava způsobí méně prostoru, jak v přední, tak zadní části. Přední dveře budou bezrámové.

Podobně jako u dalších modifikací vozu Octavia má mít tento model údajně objemný úložný prostor, do něhož bude přístup řešen výklopnou zádí. Ne tedy prostřednictvím malého víka odděleného od zadního okna, nýbrž pátými dveřmi.

VisionC na první dojem skutečně vzbuzuje emocionální odezvu. Vypadá luxusně, sportovně a svěže. Mělo by se mu tedy podařit oslovit jak mladé zákazníky toužící po luxusu a moderním designu, tak zralejší řidiče, kterým jde rovněž o praktičnost. To bude pravděpodobně také důvod, proč se designéři nakonec rozhodli pro pětidveřovou variantu.

Pod kapotou by stroj měl mít jednoznačně čtyřválcový motor TSI nebo TDI, s maloobjemovými motory se nepočítá.

Jak to tak bývá, automobilka ohledně uvedení tohoto projektu do výroby vytrvale mlží. Na druhou stranu je jisté, že v rámci koncernu bude její zástupce čekat těžký boj, aby případnou výrobu prosadili.

Volkswagen pochopitelně jen s nechutí umožní růst konkurence pro svůj model Volkswagen CC.

Podle zákulisních informací se hovoří o náběhu nejdříve v závěru roku 2015, nebo v první polovině roku 2016.

Studie VisionC potvrzuje orientaci značky na mladé zákazníky. To, co začalo Rapidem Spaceback, by mělo pokračovat právě tímto modelem. Je možné, že do několika let vyroste ve Škodě Auto pěkná konkurence takovým značkám, jako je Audi, BMW nebo Mercedes 

Autor: Martin Weiss

6.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nikolas Bady u Okresního soudu v Ústí nad Labem.
6 9

Před lety brutálně znásilnil malého kluka. Nyní Bady u soudu odmítá násilí

Škoda 105 L.
AUTOMIX.CZ
22

Prodejce nabízí auta ze „socíku" v super stavu. Tahle Škoda najela jen 9000 km

Nástěnkový tendr. Slovenským exministrům hrozí trest jako za vraždu

V Bratislavě stanuli před soudem dva bývalí ministři pro podezření z korupce. Hrozí jim tresty jako za vraždu.

Silničáři budou letos opravovat přes 600 kilometrů silnic

/INFOGRAFIKA/- Silničáři budou letos opravovat přes 600 kilometrů dálnic a silnic, loni se opravy týkaly 605 kilometrů. Stavební práce začnou začátkem tohoto měsíce, řekl na dnešním setkání s novináři ministr dopravy Dan Ťok. Kromě oprav bude letos zahájeno 140 kilometrů staveb nových silnic. Měla by mezi nimi být i většina z takzvaných prioritních staveb, které nedávno získaly nové posudky dopadu na životní prostředí (EIA).

Koalice navrhla vyšší přídavky na děti. Populismus, reagovala opozice

Koalice ve Sněmovně je pro zvýšení přídavků rodinám s dětmi tak, jak se na tom dohodla v únoru. Celkově jim chce přidat čtyři miliardy korun. Zvýšení, které dnes předložil předseda poslanců ČSSD Roman Sklenák, počítá se zvýšením dětských přídavků i slevy na dani za první dítě. Opozice to označila za předvolební populismus, návrhy prý mohla vláda předložit dříve.

AKTUALIZUJEME

Andrej Babiš je v Harrachově, nepřijel jen kvůli EET

/FOTOGALERIE/ Hlavním účelem cesty ministra financí Andreje Babiše do Harrachova není EET, ale zanedbané pozemky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies