VYBERTE SI REGION

Na autosalon v Ženevě přiveze Škoda Auto emoce i dynamiku

Mladá Boleslav - Kromě odolné Octavie Scout do terénu a Octavie CNG předvede automobilka ve Švýcarsku studii Octavie Coupé

6.2.2014
SDÍLEJ:

Designovou studii automobilka představí na ženevském autosalonu už za měsíc.Foto: Škoda Auto

Ze všech stran je slyšet, že společnost Škoda Auto je ve fázi své dosud nejmohutnější modelové ofenzivy. A víte proč? Protože je to pravda.

Ostatně, návštěvníci autosalonu na březích Ženevského jezera to budou moci zhodnotit už za několik týdnů na vlastní oči. Automobilový veletrh začíná 6. března.

Škoda Auto v Ženevě před zraky světových odborníků i nadšenců představí poloterénní Octavii Scout, Octavii CNG s pohonem na stlačený zemní plyn a také největší novinku – designovou studii Škoda VisionC, o které se neoficiálně hovoří jako o Octavii Coupé.

Dostupné skici, jež byly tento týden vypuštěny do světa, odhalují, čím vším se nový model snaží okouzlit případné zákazníky.

Jako první upoutá pravděpodobně sportovní design.

Vůz je výrazně nižší, má ostré dynamické linie a netradiční trojúhelníková světla.

Sklon čelního i zadního skla je kvůli snížené výšce vozu větší, automobil tak vytváří zdání agresivity. V kabině však tato úprava způsobí méně prostoru, jak v přední, tak zadní části. Přední dveře budou bezrámové.

Podobně jako u dalších modifikací vozu Octavia má mít tento model údajně objemný úložný prostor, do něhož bude přístup řešen výklopnou zádí. Ne tedy prostřednictvím malého víka odděleného od zadního okna, nýbrž pátými dveřmi.

VisionC na první dojem skutečně vzbuzuje emocionální odezvu. Vypadá luxusně, sportovně a svěže. Mělo by se mu tedy podařit oslovit jak mladé zákazníky toužící po luxusu a moderním designu, tak zralejší řidiče, kterým jde rovněž o praktičnost. To bude pravděpodobně také důvod, proč se designéři nakonec rozhodli pro pětidveřovou variantu.

Pod kapotou by stroj měl mít jednoznačně čtyřválcový motor TSI nebo TDI, s maloobjemovými motory se nepočítá.

Jak to tak bývá, automobilka ohledně uvedení tohoto projektu do výroby vytrvale mlží. Na druhou stranu je jisté, že v rámci koncernu bude její zástupce čekat těžký boj, aby případnou výrobu prosadili.

Volkswagen pochopitelně jen s nechutí umožní růst konkurence pro svůj model Volkswagen CC.

Podle zákulisních informací se hovoří o náběhu nejdříve v závěru roku 2015, nebo v první polovině roku 2016.

Studie VisionC potvrzuje orientaci značky na mladé zákazníky. To, co začalo Rapidem Spaceback, by mělo pokračovat právě tímto modelem. Je možné, že do několika let vyroste ve Škodě Auto pěkná konkurence takovým značkám, jako je Audi, BMW nebo Mercedes 

Autor: Martin Weiss

6.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies