Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na český česnek i přes vyšší cenu zákazníci slyší

Pelhřimovsko – Před řadou obchodů s ovocem a zeleninou v okrese se vyjímá cedule s velkým nápisem, který hlásá – český česnek.

31.8.2011 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Majitelé prodejen dobře vědí, proč se s takovou informací pochlubit. Na český česnek totiž zákazníci slyší.

Své o tom ví i majitel jednoho z pelhřimovských obchodů s ovocem a zeleninou, Václav Černý. „O český česnek mají zákazníci velký zájem. Za týden ho prodáme tak deset kilo,“ potvrdil Černý.

Lidi od nákupu neodradí ani vyšší cena. Za kilogram českého česneku zaplatí zhruba o třicet korun více než za stejné množství česneku z dovozu.

Zákazníci při nákupu českého česneku vlastně ušetří. „Je o dost silnější než ten zahraniční, takže ho lidé spotřebují méně,“ vysvětlil Václav Černý.

Česnek vozí přímo z pole

Na český česnek vsadil také Pavel Vyhnálek, majitel obchodu s ovocem a zeleninou v Kamenici nad Lipou. „Česnek vozím z Moravy, přímo z pole, takže není nikde dlouho skladovaný a zákazníci ho dostanou pěkně čerstvý,“ popsal Vyhnálek.

Jak dodal, Kameničtí se ohlížejí nejen po původu česneku, ale i ostatních druhů zeleniny a ovoce. „Z Moravy kromě česneku vozím i další plodiny, což samozřejmě přiláká zákazníky, kteří si potrpí na kvalitní potraviny vypěstované doma,“ dodal Pavel Vyhnálek.

Zájemci o český česnek ale nepochodí v prodejně ovoce a zeleniny Bovys Fruit v Humpolci. „Český česnek vůbec nevedeme, máme pouze španělský,“ sdělila Zuzana Bártlová, která je v obchodě na brigádě.

„Zákazníci se po něm ale ptají. Když jim řekneme, že ho nemáme, tak si většinou koupí ten z dovozu, ale někteří jdou zkusit štěstí jinam,“ pokračovala Bártlová.

Na český česnek nedá dopustit ani Josef Říha z Pelhřimova. „Česnek máme u nás doma hrozně rádi, žena ho přidává skoro do každého jídla, kromě buchet,“ usmál se Říha. „A kupujeme jedině český, ten je nejlepší. Kdyby mi někdo zavázal oči a dal mi ochutnat dovážený česnek a český, rozdíl bych hned poznal,“ chlubil se důchodce Václav Říha.

Je poctivý a více chuťově výrazný

„Český česnek, jak se říká, píše. Má hodně výraznou chuť, kdežto ten dovážený je proti němu strašně mdlý,“ popsal Říha. Český česnek upřednostňují také profesionální kuchaři. Vynachválit si ho nemůže například Jakub Šiška, který vaří v pelhřimovském domově důchodců.

„Český česnek je rozhodně mnohem poctivější a výraznější než ten zahraniční, což se samozřejmě projeví i na výsledné chuti jídla,“ uzavřel Jakub Šiška.

Čtěte také: Na jihu Moravy se urodil česnek s malými paličkami

Autor: Nela Kyselová

31.8.2011 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Útok v Cambrils
2 21

Útočníci z Barcelony plánovali krvavější akci. Řidič dodávky je prý mrtvý

Melbourne, ilustrační foto
6 10

Kde se žije nejlépe? Vítězí Melbourne a Vídeň. Praha uzavírá šestou desítku

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů pořízené během uplynulého týdne.

Velká světlometová krádež: zaměstnanci ukradli zboží za statisíce

Velkou krádež vyšetřují policisté ve firmě na výrobu světlometů v Mohelnici. Skupina devíti lidí zde kradla výrobky. Celkově způsobili škodu za devět set tisíc korun.

Dětské úrazy loni stály 815 milionů korun, častější jsou v létě

Dětské úrazy loni stály české zdravotnictví více než 815 milionů korun, nejvíce jich je v letních měsících. Počet i náklady každoročně rostou. Nejčastější jsou například poranění kotníků, chodidel, zápěstí, rukou a hlavy.

Lenovo je po dvou letech ve ztrátě. Ta činí téměř dvě miliardy

Čínský výrobce osobních počítačů Lenovo hlásí za první fiskální čtvrtletí ztrátu ve výši 72 milionů dolarů, tedy v přepočtu 1,6 miliardy korun. Informovala o tom agentura Reuters. Podle ní jsou příčinou vyšší náklady a tlak marže v souvislosti s nedostatkem některých součástí, jako jsou například paměťové čipy. Jedná se o první čtvrtletní ztrátu za poslední dva roky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení