Kontrolní výjezdy mají zajistit urychlení prací i zajištění větší bezpečnosti a plynulosti dopravy v zúžených úsecích. Společně s Ťokem se inspekce zúčastnil také generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa.

Vyškovská uzavírka potrvá tři měsíce, stroje na dálnici vyjely začátkem června. Podle ministra se díky svižnému systému práce ušetřily další dva měsíce uzavírky. „Za prvních šest dní nepřetržitého pracovního režimu se tady u Vyškova vybouralo a odvezlo na skládky 70 000 tun betonové suti. Prakticky se přerušují jen ty práce, které jsou příliš hlučné. Například míchání a dodávky betonu," řekl Ťok.

Podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jana Kroupy se i na dalších úsecích, pokud je to jen možné, pracuje už nyní nepřetržitě. „Celkově se ty termíny zkracují. Jedeme na ekonomickou výhodnost, tedy 80 procent je cena stavebních prací, 20 procent je čas a ty časy stahujeme na minimum," řekl Kroupa.

Dálnice D1 se rekonstruuje od roku 2014. Celá akce mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru je rozdělena do 21 úseků, které se opravují postupně. Zatím jsou hotovy čtyři úseky z první etapy a na dalších pěti se pracuje. Celkové náklady oprav všech vybraných úseků D1 se odhadují zhruba na 14 miliard korun.

Informace o dopravních omezeních a uzavírkách najdou řidiči na www.dopravniinfo.cz. Mohou volat i bezplatnou asistenční službu ŘSD – 800 280 281.