VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na dlažbě skončí 161 lidí z masokombinátu

Klatovy – Všichni zaměstnanci Šumavského masokombinátu Klatovy už mohou stejně jako kdysi vojáci stříhat metr. Zbývá jim jen měsíc, než se ocitnou na dlažbě. To bude s největší pravděpodobností znamenat i konec klatovského masokombinátu.

27.1.2010 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: archiv Deníku

„V úterý nám řekli, že všichni skončíme. Dělala jsem tu dva roky před mateřskou a tři po ní. Na nejistotu jsem byla v masokombinátu zvyklá, ale že skončíme, to jsem nečekala. Je to pro mne pořádná rána,“ řekla Deníku zaměstnankyně Šumavského masokombinátu Olga Reichová, které podle jejích slov nezbude nic jiného, než jít na úřad práce.

Propouštění se týká všech

Stejně na tom je i její kolega Tomáš Klička. „Vůbec netuším, za co budu žít,“ říká mladík, který je zaměstnancem firmy celkem čtyři roky. Stejně jako Reichová a Klička dopadlo dalších 159 lidí. „Dne 26. ledna nám bylo firmou Šumavský masokombinát písemně oznámeno, že dojde k hromadnému propouštění zaměstnanců, a to ke 28. únoru 2010. Propouštění se týká všech zaměstnanců,“ potvrdil Radek Mayer z klatovského Úřadu práce.

Klatovský masokombinát už měl na kahánku několikrát, naposledy před Vánocemi 2008, kdy dostalo výpovědi sto osmdesát z dvou set zaměstnanců. Poté ho ale od firmy Xavergen převzala firma SPIN Plus s.r.o. ze skupiny SPIN Plzeň a.s. patřící Jaroslavu Komorovi, která nabídla pracovní smlouvy většině zaměstnanců a v Klatovech se tak dále zpracovávalo maso.

„Zásadní problém je v tom, že mi patří veškerý movitý majetek, zatímco nemovitý je Xaverova. Firmu jsem převzal s vizí, že ho odkoupím, ale v České republice se mi nepodařilo získat potřebné finance. Výpovědi pro všechny zaměstnance nutně nemusí znamenat, že všichni odejdou, a zaniknout nemusí ani Šumavský masokombinát s.r.o.. Jen se může například výroba přesunout z Klatov, to je ale otázkou dalších jednání,“ řekl Deníku Komora.

Dodrží své závazky vůči zemědělcům?

Krach masokombinátu nezaskočil jen zaměstnance, ale i jeho dodavatele. „Slíbili nám, že situaci budou brzy řešit. O peníze nepřijde prý žádný zemědělec, kterému dluží. Je ale otázka, jestli slovo dodrží,“ řekla Deníku jedna z dodavatelek. „Provedeme prověrku pohledávek a chceme je splácet tak, aby v ideálním případě nepřišel nikdo ani o korunu. To znamená, aby Šumavský masokombinát dostál závazkům vůči svým dodavatelům i zaměstnancům,“ uzavřel Komora.

Autor: Milan Kilián

27.1.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Ir Gavin Huban pochází z Gallway, ale už 16 let žije v České republice.

První rok jsem nerozuměl nikomu, říká český Ir Gavin Huban

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

EXKLUZIVNĚ

Babiš píše Sobotkovi: „Na rozdíl od Vás mám v politice čistý štít“

Před pondělním odletem do Francie za rodinou stihl Andrej Babiš nejen podat návrh na zdanění korunových dluhopisů, ale také odeslat odpověď na dopis premiéra Bohuslava Sobotky ze 14. února. V ní například zdůvodňuje svůj poslanecký podnět, který se dotkne maximálně několika desítek lidí.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies