VYBERTE SI REGION

Na investice bude potřeba přes 11 miliard korun

Praha - Už nyní se musí dopravní podnik soustředit na příští rok. Situace s financováním je velmi vážná a peněz je málo. V materiálu, který má Deník k dispozici, se však počítá s investičními akcemi za více než 11,3 miliardy korun.

20.10.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vít Šimánek

Zatím se jedná pouze o návrh. Přesto ty největší položky ve výdajích hlavní město označuje za své priority a bude tak muset peníze najít. Nejvíce by měla spolknout obnova vozového parku, a to bezmála 5,3 miliardy. Další významnou položkou je pak stavba metra.

Rozvoj metra

Ke strategickým investicím města patří výstavba pražského metra. Ještě v letošním roce by se mělo začít s prodloužením trasy metra A v úseku Dejvická – Motol. Součástí jsou čtyři stanice Červený Vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol s raženým úsekem tunelů o délce cirka 6 km. Rok 2010 bude zaměřen především na přípravu staveniště, přeložky sítí, výchozí hloubení stavebních jam a ražbu přístupových štol. Investiční náklady v roce 2010 jsou přes 1,5 miliardy korun.

Dále se počítá také s přípravou stavby D v úseku Náměstí Míru – Depo Písnice, vyčleněno by mělo být 250 milionů. Příští rok budou probíhat práce na projektové dokumentaci a další činnosti, směrované na zabezpečení financování.

Metro

V současné době jsou smluvním vztahem zajištěny dodávky dalších nových vozů metra v počtu 5 souprav za 400 milionů. Pokračují také rekonstrukce metra 81–71, za rok 2009 a 2010 má být modernizovaná dalších 7 souprav. Pro další prodloužení trasy A pak byla zahájena rekonstrukce dalších 13 souprav s termínem dokončení 2011. Celkový počet rekonstruovaných vozidel má činit v roce 2012 93 souprav. Z důvodu akutního nedostatku finančních prostředků byla zahájena intenzivní jednání o možnosti odsunu plateb.

Tramvaje

V roce 2010 má být dodáno 32 tramvají 15T ForCity. Vzhledem k finanční náročnosti této dodávky byla i zde opět zahájena jednání s výrobcem, s cílem snížit částku bezpodmínečně nutnou zaplatit v roce 2010. Investiční náklady jsou totiž ve výši 2,35 miliardy.

Rekonstrukce je v roce 2009 plánována u 23 tramvají typu T3, z toho 18 vozidel bude typu T3R.PLF s nízkopodlažní karoserií ve střední části. Pro rok 2010 se počítá s výrazným útlumem, přesněji pouze s dokončením rekonstrukcí zahájených v roce 2009. Průběžně se pak realizuje modernizace obousměrných tramvají v počtu 5–6 kusů ročně, kterých má dopravní podnik (DP) celkem 47. Jedná o jediná tramvajová obousměrná vozidla, kterými DP disponuje.

Autobusy

Město uzavřelo smlouvu na dodávku 720 výhradně nízkopodlažních autobusů. V současné době byly zahájeny dodávky autobusů. Dodávky by měly být realizovány v počtu 60 standardních a 30 kloubových autobusů ročně po dobu osmi let (2009–2016). Ročně to bude stát přibližně půl miliardy korun.

Autor: Lukáš Marek

20.10.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Pád vrtulníku pár kilometrů od zavaleného hotelu si vyžádal šest mrtvých

Petra Kvitová
6 5

Případ tenistky Kvitové: šlo o vydírání

Mount Everest se zřejmě zmenšil, může za to mohutné zemětřesení

Indie vyšle vědecký tým do Nepálu, aby přeměřil nejvyšší horu světa Mount Everest. Důvodem jsou šířící se zprávy, že kvůli mohutnému zemětřesení z roku 2015 tento horský velikán ztratil až několik centimetrů své výšky. Informovala o tom dnes agentura AFP.

Iráčtí uprchlíci, kteří žijí v Českém Těšíně, našli práci

Český Těšín - Pro všechny dospělé irácké křesťanské uprchlíky, kteří loni přijeli do Moravskoslezského kraje a nakonec se usídlili v Českém Těšíně na Karvinsku, se podařilo najít práci. V kraji z původních čtyř rodin nakonec zůstaly tři, celkem 13 lidí, řekla dnes novinářům Zuzana Filipková ze Slezské diakonie, která křesťanským uprchlíkům pomáhá s integrací.

Proč republika nekončí u Ostravy? Před 98 lety Češi uspěli v bitvě o Těšínsko

Sotva oschla krev první světové války, už se prolévala nová. Česko-polským Těšínskem se během sedmi dnů přehnal konflikt, díky němuž dnes v Bohumíně, Karviné nebo Třinci mluvíme česky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies