VYBERTE SI REGION

Na investice bude potřeba přes 11 miliard korun

Praha - Už nyní se musí dopravní podnik soustředit na příští rok. Situace s financováním je velmi vážná a peněz je málo. V materiálu, který má Deník k dispozici, se však počítá s investičními akcemi za více než 11,3 miliardy korun.

20.10.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vít Šimánek

Zatím se jedná pouze o návrh. Přesto ty největší položky ve výdajích hlavní město označuje za své priority a bude tak muset peníze najít. Nejvíce by měla spolknout obnova vozového parku, a to bezmála 5,3 miliardy. Další významnou položkou je pak stavba metra.

Rozvoj metra

Ke strategickým investicím města patří výstavba pražského metra. Ještě v letošním roce by se mělo začít s prodloužením trasy metra A v úseku Dejvická – Motol. Součástí jsou čtyři stanice Červený Vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol s raženým úsekem tunelů o délce cirka 6 km. Rok 2010 bude zaměřen především na přípravu staveniště, přeložky sítí, výchozí hloubení stavebních jam a ražbu přístupových štol. Investiční náklady v roce 2010 jsou přes 1,5 miliardy korun.

Dále se počítá také s přípravou stavby D v úseku Náměstí Míru – Depo Písnice, vyčleněno by mělo být 250 milionů. Příští rok budou probíhat práce na projektové dokumentaci a další činnosti, směrované na zabezpečení financování.

Metro

V současné době jsou smluvním vztahem zajištěny dodávky dalších nových vozů metra v počtu 5 souprav za 400 milionů. Pokračují také rekonstrukce metra 81–71, za rok 2009 a 2010 má být modernizovaná dalších 7 souprav. Pro další prodloužení trasy A pak byla zahájena rekonstrukce dalších 13 souprav s termínem dokončení 2011. Celkový počet rekonstruovaných vozidel má činit v roce 2012 93 souprav. Z důvodu akutního nedostatku finančních prostředků byla zahájena intenzivní jednání o možnosti odsunu plateb.

Tramvaje

V roce 2010 má být dodáno 32 tramvají 15T ForCity. Vzhledem k finanční náročnosti této dodávky byla i zde opět zahájena jednání s výrobcem, s cílem snížit částku bezpodmínečně nutnou zaplatit v roce 2010. Investiční náklady jsou totiž ve výši 2,35 miliardy.

Rekonstrukce je v roce 2009 plánována u 23 tramvají typu T3, z toho 18 vozidel bude typu T3R.PLF s nízkopodlažní karoserií ve střední části. Pro rok 2010 se počítá s výrazným útlumem, přesněji pouze s dokončením rekonstrukcí zahájených v roce 2009. Průběžně se pak realizuje modernizace obousměrných tramvají v počtu 5–6 kusů ročně, kterých má dopravní podnik (DP) celkem 47. Jedná o jediná tramvajová obousměrná vozidla, kterými DP disponuje.

Autobusy

Město uzavřelo smlouvu na dodávku 720 výhradně nízkopodlažních autobusů. V současné době byly zahájeny dodávky autobusů. Dodávky by měly být realizovány v počtu 60 standardních a 30 kloubových autobusů ročně po dobu osmi let (2009–2016). Ročně to bude stát přibližně půl miliardy korun.

Autor: Lukáš Marek

20.10.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Počasí na Vánoce a v závěru roku? Mráz jen v noci, srážek bude méně

Praha - Teploty v závěru roku včetně Vánoc by se přes den měly držet slabě nad nulou, v noci bude mrznout. Výkyvy jsou ale možné, uvedli meteorologové ve čtyřtýdenním výhledu počasí. Sněhu a deště bude ve srovnání s dlouhodobým průměrem méně. Výhled dnes zveřejnil Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ).

Armáda pomůže policii kvůli zajištění letecké záchranné služby

Praha - Armádní vrtulníky budou připraveny pomoci policii, která se bude minimálně na začátku roku starat o leteckou záchrannou službu v Ústeckém kraji. Vojenští letci by měli v případě potřeby z Plzně a Bechyně létat do jihozápadní části Středočeského kraje a Krušných hor. Sdělil to mluvčí generálního štábu Jan Šulc.

Při nehodě dvou aut v Rajhradě se zranil kojenec

Rajhrad – Čtyři zraněné včetně jednoho kojence si vyžádala nehoda dvou osobních aut. Ta se střetla v sobotu dopoledne v Rajhradě na Brněnsku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies