VYBERTE SI REGION

Na jídelním lístku ve vlacích bude nutriční složení pokrmů

Praha – Cestující na železnici se od dnešního dne dozvědí nutriční složení pokrmů servírovaných v jídelních vozech. Opatření je součástí příklonu ke zdravější výživě, který společnost JLV dříve známá jako Jídelní a lůžkové vozy ve vlacích spolu s představením nové zimní sezonní nabídky přináší. Přestože zdravé stravování má v současnosti rostoucí trend, nejčastěji si cestující v jídelních vozech objednávají klasickou svíčkovou, řekl na dnešním setkání garant nabídky a předseda představenstva Svazu kuchařů Jaroslav Sapík.

13.1.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Ladislav Schäfer

JLV dlouhodobě zajišťují gastronomické služby ve vlacích Českých drah, za loňský rok očekávají zisk mezi 10 až 11 miliony korun, řekl generální ředitel společnosti Bohumír Bárta. Podobných výsledků společnost dosáhla i v roce 2013, kdy výsledek hospodaření představoval zisk 12,5 milionu při tržbách téměř 150 milionů korun.

Sezonní novinkou na jídelních lístcích Českých drah jsou například klasický roastbeef s křenem a odlehčenou majonézou, kachní prsa podávaná se špeclemi nebo hovězí plec s houbovou omáčkou a krupicovošpenátovým nákypem. Nabídku dále doplňuje dýňová polévka, která byla v Čechách v minulosti velice rozšířená a v posledních pěti letech zažívá návrat, nebo vanilková bábovka s kousky čokolády a omáčkou z černého rybízu, uvedl Sapík.

Podle Bárty se počet vlaků, ve kterých JLV zajišťuje restaurační služby, rozšiřuje. Důvodem je zavedení linky z Prahy přes Brno do Vídně a Grazu v Rakousku, na které České dráhy využívají šest souprav Railjet. Na druhou stranu dopravce omezil gastronomické služby ve vlacích Euro City mezi Prahou a Ostravou, kde klasické jídelní vozy nově nahradily bistrovozy s omezenou nabídkou a které si České dráhy zajišťují samy.

Důvodem tohoto kroku je podle ředitele odboru obchodu a osobní dopravy Jiřího Ješety skutečnost, že tyto vlaky na rozdíl od pendolin nebo vlaků soukromých dopravců využívají zejména cestující jedoucí kratší vzdálenosti a nikoliv celou trasu mezi Ostravou a hlavním městem. Ti podle něj spíše využijí nabídku drobného občerstvení než možnost dát si klasické jídlo v jídelním voze.

JLV vznikly v roce 1959 v rámci tehdejších Československých státních drah. Jako samostatná akciová společnost fungují od roku 1992. V současnosti přímo na vlacích zaměstnávají na 240 kuchařů a stevardů. Zaměřují se především na mezinárodní vlaky, na vnitrostátních linkách zajišťuje stravování například v pendolinu Praha – Ostrava.

Autor: ČTK

13.1.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
4

Od roku 2007 ubývá žen, které berou antikoncepci

Donald Trump.
14 22

Český krajan ze státu New Yorku očekává za Trumpa rozkvět USA

Czexit na pořadu dne není, ale reforma unie je nutná

V Americe vládne populista Donald Trump, v Koblenci se scházejí nacionalisté kolem Marine Le Penové či Geerta Wilderse a britská premiérka Theresa Mayová zavelela k nekompromisnímu odchodu z EU.

Kardinál Vlk trpí rakovinou, čeká ho chemoterapie

Kardinál Miloslav Vlk trpí rakovinou plic s metastázami do kostí a čeká ho chemoterapie. Zdravotní problémy se u čtyřiaosmdesátiletého církevního představitele začaly projevovat zhruba na jaře loňského roku a o Vánocích se zhoršily natolik, že musel být na několik dní hospitalizován. Nemoc mu byla diagnostikována po Novém roce, nyní je v domácím ošetřování. Informuje o tom jeho osobní web.

NKÚ: Dotace přes 9 miliard výrazně nezlepšily stav přírody v Česku

Praha - Dotace na ochranu přírody za 9,4 miliardy korun v letech 2013 až 2015 výrazně nezlepšily stav přírody v Česku. Vyplývá to z prověrky Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ), jejíž výsledky dnes sdělila mluvčí úřadu Olga Málková. Ministerstvo životního prostředí (MŽP), které peníze z evropských fondů a státního rozpočtu rozdělovalo, podle kontrolorů nedokázalo vyhodnotit účelnost a přínos dotovaných projektů. Vyjádření ministerstva zjišťujeme.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies