VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na mýtném se v srpnu od kamionů vybralo o dvě procenta meziročně méně

Praha – Výběr elektronického mýtného od kamionů se po silném červenci vrátil v srpnu k meziročnímu propadu. Celkem se na mýtném od provozovatelů kamionů a autobusů vybralo necelých 703 milionů korun, což je meziročně dvouprocentní pokles. Vyplývá to ze statistik českého mýtného systému Myto.cz.

16.9.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Milan Jaroš

Červencový zhruba čtyřprocentní meziroční nárůst způsobilo rozdělení svátků. Ty letos vyšly na pátek a sobotu, kdy je provoz obecně slabší, zatímco loni vyšly na čtvrtek a pátek, čímž se počet vytížených dnů v měsíci snížil. V srpnu se už ale v plném rozsahu projevil trend nižších výběrů způsobený slevami pro ekologičtější vozidla splňující emisní normu euro 5 a vyšší. Podíl těchto vozidel podle statistik neustále vzrůstá a nyní dosahuje téměř poloviny všech mýtných výběrů.

Zatímco výběr mýtného v srpnu klesl, množství kilometrů, které kamiony na tuzemských dálnicích ujedou, vzrostlo dvě procenta. Celkem by se podle odhadů Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) mělo na mýtném vybrat zhruba osm miliard korun proti 8,7 miliardy loni.

Nepotvrdily se ale obavy z možného dopadu modernizace dálnice D1 na výběry mýtného. Nejstarší tuzemská dálniční tepna drží na výběrech mýtného 35procentní podíl a je tak z příjmového hlediska nejvýznamnější komunikací. "Ze statistik a měření mýtného systému jsme zatím nezaznamenali přeliv kamionové dopravy na alternativní „severní trasu" přes D11 a R35, ani úbytek vybraného mýta na D1," řekl Karel Feix, generální ředitel firmy Kapsch, která mýtné pro stát provozuje. Podle něj to může být způsobené tím, že oprava komunikace se dosud obešla bez dlouhodobějších přerušení provozu a dlouhých čekání v kolonách.

Stát vybírá elektronické mýto na zhruba 1300 kilometrech převážně rychlostních komunikací. V systému je zaregistrováno 650.000 aktivních uživatelů, tedy držitelů palubních jednotek. Mýtné platí od roku 2007 vozidla nad 12 tun a od roku 2010 také vozy nad 3,5 tuny, v roce 2011 přibyla zvýhodněná kategorie pro autobusy. Přestože stát loni na mýtném vybral rekordních 8,7 miliardy korun, očekával výnos kolem deseti miliard korun.

Autor: ČTK

16.9.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Škoda Kodiaq.
36

Škoda Kodiaq je hit. Na některé verze se čeká půl roku

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
2 17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Druhá vlna přináší větší nároky na technické zabezpečení

Zatímco v první vlně EET podnikatelům postačil často tablet a vhodný program, nyní by měly firmy vybírat pečlivěji. Je jich totiž mnohem více a s náročnějšími podmínkami podnikání.

Rakouskou star zabila sláva. Falco by oslavil šedesátku

Jako první německy zpívající interpret dobyl Ameriku. Liboval si v extrémech a měl sklon k přehánění. Jeho sláva byla vrtkavá a zářil krátce, přesto se stal jedním z největších umělců rakouské hudební scény 80. a 90. let.V neděli by Falco, občanským jménem Johann Hölzel, oslavil 60. narozeniny. Zemřel po autonehodě, která byla možná sebevraždou. Řidič autobusu byl odsouzen, Falco měl v sobě koktejl drog a alkoholu. Dožil se pouhých 40 let.

VIDEO: Legendární "vejtřaska" slaví, před 65 lety byl vyroben první prototyp

Před 65 lety, 18. února 1952, byl v pražských Vysočanech vyroben první prototyp terénního nákladního automobilu Praga V3S. Legendární "vejtřaska", jak se autu přezdívá, byla vojenským třítunovým speciálem, ale své místo si našla i v zemědělství nebo na stavbách.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies