VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na některá auta čekají kupci přes půl roku, nejdéle na Ferrari

Praha - Zájemci o některé modely nových aut si na ně budou muset počkat i více než půl roku od objednání. Asi nejdéle se bude kupec těšit na Ferrari, kde je čekací doba tři čtvrtě roku. Vyplývá to z informací jednotlivých značek.

5.5.2013 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/archiv

"Na Ferrari se aktuálně nejdéle čeká na F12 Berlinetta zhruba devět měsíců, na ostatní vozy je průměrná čekací doba mezi třemi a šesti měsíci v závislosti na ročním období," řekl marketingový ředitel prodejce Scuderia Praha Jiří Rozkošný.
Mimo Ferrari, na které se v minulosti čekalo až dva roky, si lidé v současnosti nejvíc počkají například na Porsche Cayenne S Diesel nebo Hyundai Santa Fe, kde kvůli vysoké poptávce dodací lhůta kolem šesti měsíců. Až pět měsíců pak musí vydržet zájemci o nový Volkswagen Golf.

Vedle vysoké poptávky, kterou nestíhají výrobci uspokojit, hraje v některých případech roli i umístění výrobního závodu. Například u modelů ze zámořských továren si kupec musí kvůli dopravě připočítat zhruba měsíc čekání navíc. To se týká například VW Beetle vyráběného v Mexiku, Mercedesů ML a GL nebo Fordu Ranger, který k zákazníkům putuje lodí z Jižní Afriky.

"Pokud si zákazník vybere auto ze skladu, jde o řádově hodiny až dny. Pokud si ho objedná do výroby v Evropě nebo Turecku, pohybuje se dodací doba mezi šesti až deseti týdny," uvedl mluvčí Fordu ČR Martin Linhart.

Na vozy domácí značky Škoda se podle mluvčího pro český trh Vítězslava Pelce standardně čeká čtyři až šest týdnů. Výjimku tvoří Rapid, kde je kvůli vysoké poptávce čekací doba až osm týdnů a v některých specifikacích o déle. Postupný náběh výroby a vysoká poptávka prodloužily i čekání na novou Octavii.

Hyundai uvádí u modelů vyráběných v ČR, které tvoří 70 procent tuzemských prodejů, dodací lhůtu dva až tři týdny. U aut dle speciálních požadavků zákazníka je to šest až osm týdnů.

U Maserati se standardně čeká cca tři měsíce, což by už mělo platit i pro nové Quattroporte, kde byly první dodávky z důvodu náběhu zcela nové produkční linky mírně delší. Kolem tří měsíců od zadání do výroby je standardní čekací doba i u BMW a Mini. Podobně je tomu i u většiny modelů Volkswagenu.

Prodej nových osobních aut v Česku v prvním čtvrtletí klesl o 16 procent na 36.453 vozů.

Autor: ČTK

5.5.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

EET ilustrační foto
5

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Ilustrační foto.
6

Policie v Porsche. Muži zákona jezdí zabavenými auty

Pohledem Realistů: Naše ambice jsou realistické

V minulých dnech jsme začali s představováním naší strany. Máme za sebou Prahu, Ostravu a Brno, další místa nás čekají. Svým příznivcům i široké veřejnosti podrobně vysvětlujeme svá východiska, plány i cíle. I naše ambice. 

DOTYK.CZ

Evropa, daňový ráj to na pohled

Španělsko a další země EU by podle MMF hospodařily s přebytkem. Kdyby část jejich daní nemizela za hranicemi.

Policie obvinila hejtmana Půtu z korupce. Nic jsem neudělal, říká politik

Po téměř třech letech ukončili kriminalisté z Národní centrály proti organizovanému zločinu vyšetřování údajné korupce kolem libereckého hejtmana Martina Půty (STAN). Spis předali státnímu zástupci s návrhem obžalovat Půtu a dalších 12 lidí a také čtyři firmy. Hejtmana viní z přijetí úplatku a zneužití pravomoci úřední osoby, za což mu hrozí pět až deset let vězení, uvedlo dnes Právo.

Školy zakazují žákům mobily, hrozí i dvojka z chování

O tom, zda vůbec mobilní telefony patří dětem do ruky a od kolika let, se zabýval průzkum Deníku v minulém roce. Z něj vyšlo najevo, že rodiče většinou pořizují dítěti mobilní telefon v momentě, kdy začne chodit do školy bez jejich doprovodu. Naskýtá se však otázka, zda mobil patří do školy a jakým způsobem omezit jeho používání při vyučovacích hodinách.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies