VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na některá auta čekají kupci přes půl roku, nejdéle na Ferrari

Praha - Zájemci o některé modely nových aut si na ně budou muset počkat i více než půl roku od objednání. Asi nejdéle se bude kupec těšit na Ferrari, kde je čekací doba tři čtvrtě roku. Vyplývá to z informací jednotlivých značek.

5.5.2013 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/archiv

"Na Ferrari se aktuálně nejdéle čeká na F12 Berlinetta zhruba devět měsíců, na ostatní vozy je průměrná čekací doba mezi třemi a šesti měsíci v závislosti na ročním období," řekl marketingový ředitel prodejce Scuderia Praha Jiří Rozkošný.
Mimo Ferrari, na které se v minulosti čekalo až dva roky, si lidé v současnosti nejvíc počkají například na Porsche Cayenne S Diesel nebo Hyundai Santa Fe, kde kvůli vysoké poptávce dodací lhůta kolem šesti měsíců. Až pět měsíců pak musí vydržet zájemci o nový Volkswagen Golf.

Vedle vysoké poptávky, kterou nestíhají výrobci uspokojit, hraje v některých případech roli i umístění výrobního závodu. Například u modelů ze zámořských továren si kupec musí kvůli dopravě připočítat zhruba měsíc čekání navíc. To se týká například VW Beetle vyráběného v Mexiku, Mercedesů ML a GL nebo Fordu Ranger, který k zákazníkům putuje lodí z Jižní Afriky.

"Pokud si zákazník vybere auto ze skladu, jde o řádově hodiny až dny. Pokud si ho objedná do výroby v Evropě nebo Turecku, pohybuje se dodací doba mezi šesti až deseti týdny," uvedl mluvčí Fordu ČR Martin Linhart.

Na vozy domácí značky Škoda se podle mluvčího pro český trh Vítězslava Pelce standardně čeká čtyři až šest týdnů. Výjimku tvoří Rapid, kde je kvůli vysoké poptávce čekací doba až osm týdnů a v některých specifikacích o déle. Postupný náběh výroby a vysoká poptávka prodloužily i čekání na novou Octavii.

Hyundai uvádí u modelů vyráběných v ČR, které tvoří 70 procent tuzemských prodejů, dodací lhůtu dva až tři týdny. U aut dle speciálních požadavků zákazníka je to šest až osm týdnů.

U Maserati se standardně čeká cca tři měsíce, což by už mělo platit i pro nové Quattroporte, kde byly první dodávky z důvodu náběhu zcela nové produkční linky mírně delší. Kolem tří měsíců od zadání do výroby je standardní čekací doba i u BMW a Mini. Podobně je tomu i u většiny modelů Volkswagenu.

Prodej nových osobních aut v Česku v prvním čtvrtletí klesl o 16 procent na 36.453 vozů.

Autor: ČTK

5.5.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Technopárty Czarotek ve Vysoké Peci u Jirkova
AKTUALIZOVÁNO
2 58

Mladý muž zemřel na technopárty Czarotek u Jirkova

Základní škola v Plánici, kde došlo k incidentu mezi učitelem a hajlujícím žákem.
8

Učitel nic nespáchal, zato hajlující romský žák má problém. I jeho rodina

Fiala o kauze Babiš: Vyzýváme Sobotku, aby jednal. Čas má do pondělí

Předseda ODS Petr Fiala se na tiskové konferenci ODS v Jihlavě, na které byla představena první pětice kandidátu do voleb do Poslanecké sněmovny, vyjádřil k aktuální situaci na české politické scéně. 

Počátek května bude chladný. Od poloviny měsíce začnou teploty stoupat

Počátek května bude ve znamení deště. Ve zbytku měsíce se bude postupně oteplovat a srážky by se měly dostat do průměru. Vyplývá to ze čtyřtýdenního výhledu počasí, který dnes na svém webu zveřejnil Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ).  

EXKLUZIVNĚ

Andrej Babiš: Sobotka chce dovládnout bez nás

/ROZHOVOR, ANKETA/ Ve vládní koalici houstne atmosféra. Premiér Bohuslav Sobotka se svým ministrem financí Andrejem Babišem nemluví, vyměňují si jen dopisy. A ve vzduchu visí otázka, zda ministerský předseda Andreje Babiše odvolá. Důvodem by mohly být pochybnosti kolem Babišových podnikatelských aktivit.

Čápata v Dubném nezvládla mrazivé počasí, všechna čtyři zahynula

Prokřehlá čápata nevydržela chlad a mokro a v pátek večer postupně uhynula. Protože lidé dubenskou čapí rodinu díky webkameře sledují, všimli si uhynutí prvních dvou a zorganizovali záchranou akci.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies