VYBERTE SI REGION

Na potraviny ze svého kraje Jihočeši slyší

České Budějovice - Obrovský úspěch a stále větší oblibu si u jihočeských zákazníků získávají regionální potraviny, a to i od menších výrobců.

17.4.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Slávka Petráková

Některé z nich dokonce dokáží soupeřit s výrobky gigantů nadnárodní konkurence. Takovým příkladem jsou třeba ovocné šťávy Viko chelčické Zemcheby nebo nepasterizované pivo Dudák ze strakonického pivovaru. „O regionální potraviny je velký zájem. Máme je samostatně označené a lidi na to slyší. Některé z nich patří mezi naše top položky,“ potvrdil vedoucí supermarketu Terno Milan Kuda.

„Sleduji, odkud zboží pochází. Když nabízejí třeba jablka z Chelčic, vezmu je radši než nějaká italská nebo polská. A taky radši koupím uzeniny z menší místní masny, myslím si, že jsou kvalitnější,“ řekla třiapadesátiletá Marie Pustinová z Českých Budějovic.

Právě českobudějovická Jednota s.d. nabízí i potravinářské výrobky, které se umístily na předních příčkách v soutěži regionálních specialit „Chutná hezky. Jihočesky“. Na pultech Terna se tak nachází dnes již čtyřicítka takovýchto domácích specialit.

„Mezi top položky patří šunka staročeská s medem od firmy Antoni, ovocné dorty z českokrumlovské cukrárny U Sudu, těch jsou čtyři druhy. Velikánský úspěch má med od Antonína Zvánovce a také zelňáky z Pekařství Brloh,“ vyjmenoval nejprodávanější jihočeské dobroty Kuda.

Spolupráci si pochvalují i účastníci soutěže „Chutná hezky. Jihočesky“ – samotní výrobci. „Určitě, zájem narostl, soutěž mi velmi pomohla. Získal jsem nové zákazníky, dokonce za mnou jezdí i lidi z Prahy,“ řekl včelař z Hluboké nad Vltavou Antonín Zvánovec, jehož tmavý med loni získal první cenu v kategorii ostatních výrobků.

„Tmavý med mi už došel, nový bude až v červenci,“ dodal Zvánovec s tím, že s cenou medu půjde možná dolů. Loňský rok byl totiž pro jihočeské včelaře ztrátový; jednak uhynulo velké procento včelstev a jednak byla i špatná snůška. Letošek ale vypadá slibně.

Soutěž „Chutná hezky. Jihočesky“ připravuje letos již třetím rokem Regionální agrární komora (RAK) za podpory Jihočeského kraje. „Největší šanci mají výrobci, jejichž produkce je založena na unikátních a neošizených recepturách, převážně z místních surovin,“ uvedla ředitelka RAK Hana Hricová s tím, že základní podmínkou v soutěži je, aby se produkty zcela vyráběly na území jihočeského regionu. Příjem přihlášek do letošního ročníku soutěže trvá do 20. května.

Autor: Daniela Procházková

17.4.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Bunkr Waltrovka.
31

OBRAZEM: Výstavba v Praze odhalila opuštěné bunkry

Igor Dodon, prezident Moldávie
6 4

Kreml, nebo Brusel? Moldavský prezident má jasno

VIDEO: Bezva finta? Řidiče načapali se „schovávací“ SPZ

Možná jste si taky někdy chtěli připadat jako James Bond, jehož otáčecí SPZ na autě se stala legendární vychytávkou. Podobné pocity nedávno zažíval jistý řidič z americké Floridy. I když… Vlastně se chtěl jen vyhnout placení mýtného.

Degiro slibuje neuvěřitelně nízké poplatky, klidně si ale naúčtuje 10 tisíc

Jestli někdo zvažuje nákup akcií na burze, mohla by ho zlákat nabídka brokerské firmy Degiro. Ta se totiž chlubí tím, že její „účtované poplatky jsou pro všechny investory neuvěřitelně nízké". Bohužel realita je odlišná. Poplatek ve výši zhruba 41 procent celkové hodnoty transakce rozhodně není neuvěřitelně nízký, ale spíše neuvěřitelně vysoký.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies