VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na prvním a druhém koridoru bude automatické vedení vlaku

Praha - Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dokončila projekt, díky němž funguje na první a druhém koridoru a také na některých dalších tratích systém automatického vedení vlaku. Ten spočívá v tom, že vlak vybavený příslušnou technikou nemusí ovládat strojvůdce, spoří energii a jede přesně podle jízdního řádu, uvedl v tiskové zprávě mluvčí SŽDC Pavel Tesař. Provoz s tímto systémem je také bezpečnější.

30.12.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Daniel Smola

Vlak je řízený automaticky díky tomu, že na trati jsou nainstalované adresné informační body, které přenášejí informace o jízdě vlaku do elektronického systému. Zjednodušeně lze hovořit o chytrých kolejích. "Součástí projektu za téměř 200 milionů korun byla právě instalace zmíněných bodů, které pokryly přes 200 kilometrů tratí. Díky tomu mohou nyní vlaky jezdit s automatickým řízením na delších úsecích," vysvětlil Tesař.

Nejvíce vozidel, které jsou vybavené systémem pro automatické řízení, mají České dráhy. Jedná se o elektrické lokomotivy přezdívané peršing a eso a nejnovější lokomotivy ze Škody řady 380, dále o elektrické příměstské jednoty City Elefant, o modernizované motorové lokomotivy přezdívané brejlovec a o některé řídicí vozy.

Systém je instalovaný na tratích prvního a druhého koridoru, tedy z Děčína přes Prahu a Brno do Břeclavi, z Břeclavi do Ostravy a také na spojnici koridorů z České Třebové do Přerova. Systém je také na příměstských tratích z Prahy do Benešova a do Berouna a na některých tratích na Ostravsku. Jelikož ve většině případů se jedná o tratě transevropských koridorů TEN-T, přispěla na instalaci systému Evropská unie.

První pokus s automatickým vedením vlaku začal v Česku už v roce 1993 na trati z Prahy do Kolína. Systém dokáže zabránit nehodám v případě, že by strojvedoucí nerespektoval návěst. Dokáže také optimálně využít jízdní dobu danou jízdním řádem a dokáže přesně zabrzdit u nástupiště. Díky tomu se šetří energie, u osobních vlaků se udává sedm až devět procent, u rychlíků kolem 3,5 procenta.

Autor: ČTK

30.12.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační fotografie.
25

Na kolapsech se podílí horko, ale i alkohol. Lékaři: Omezte pobyt na slunci

Martin Kratochvíl.

Týdenní zkrat: Milionová milost

DOTYK.CZ

Česká agentura veze z Cannes několik cen. Za kampaň pro časopis, co už nevychází

Čím jsou pro světový film ceny americké filmové akadamie Oscar, tím je pro evropskou reklamu mezinárodní reklamní festival Cannes Lions. Koná se vždy koncem června ve francouzském letovisku Cannes a v posledních letech je na něm úspěšná česká pobočka reklamní sítě Young & Rubicam.

V Pákistánu vzplála nabouraná cisterna, nejméně 120 lidí přišlo o život

K tragédii došlo v Pákistánu, kde havarovala cisterna s palivem. Při nehodě zemřelo podle posledních informací přes 120 lidí. Další desítky byly s vážnými popáleninami převezeny do nemocnic. Podle záchranářů tak mohou počty obětí nadále stoupat.

Vyplašená zvěř, zničené porosty. Čtyřkolky přidělávají vrásky myslivcům

Majitelé čtyřkolek a terénních motorek přídělávají každoročně vrásky myslivcům i správcům lesů. Jejich hlučné stroje totiž plaší zveř a ničí lesní porosty a půdu. V boji proti jejich „řádění" jsou však lesníci i myslivci často bezmocní.

Macron spojil se Schwarzeneggerem síly v boji proti změně klimatu

/VIDEO/ Slavný herec a bývalý kalifornský guvernér Arnold Schwarzenegger našel spojence v boji za záchranu klimatu: francouzského prezidenta Emmanuela Macrona. Oba si přejí zvrátit rozhodnutí odstoupit od klimatické dohody z Paříže, které nedávno učinil americký prezident Donald Trump.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies