Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na slevy Češi slyší. Ale jen pokud jsou vyšší než 20 procent

Praha – Češi v obchodech stále více porovnávají kvalitu s cenou zboží a hledají jejich nejlepší poměr. Zatímco před čtyřmi lety je považovaly za nejdůležitější dvě třetiny lidí, nyní jsou to téměř tři čtvrtiny. Na slevy lidé slyší, pokud jsou vyšší než 20 procent. Vyplývá to z průzkumu, který pro společnost Cetelem provedla agentura STEM/MARK.

27.3.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Slevy začínají být pro Čechy zajímavé od 20 procent, slyší na ně každý čtvrtý. Slevy od 25 procent považuje za lákavé již každý druhý. Poukázky v určité finanční hodnotě začínají být atraktivní nejčastěji od 200 korun, pětistovka dokáže vzbudit pozornost u 90 procent populace.

Nejnižší cena je při nákupu důležitým kritériem hlavně u oblečení a potravin. Podle ceny nakupuje módu 81 procent lidí, pro každého třetího hraje cena při výběru ošacení hlavní roli. Tři čtvrtiny lidí přiznávají její důležitou roli při nákupu potravin. Podíl těch, kteří vybírají potraviny podle ceny, tak v posledních čtyřech letech narostl o 16 procent.

Kromě ceny se však lidé často rozhodují, kam půjdou nakoupit, také podle vzdálenosti obchodu (45 procent). Pro téměř polovinu zákazníků (44 procent) je podle průzkumu podstatné, aby obchodník nabízel co nejširší výběr zboží.

Věrnostní programy

Každý čtvrtý respondent považuje za důležitou úsporu času při nákupu. Upřednostňuje tak například obchody, v nichž se netvoří dlouhé fronty a u nichž ví, kde požadované zboží najde. Pro každého čtvrtého Čecha hrají jednu z nejvýznamnějších rolí také věrnostní programy. Neznamená to ovšem, že by nevyhledávali výhodnější nabídku a že by chodili pro určitý druh zboží výhradně k prodejci, u něhož mají věrnostní kartu.

Věrnostní programy podle průzkumu dokážou zvýšit věrnost k prodejně zhruba u třetiny lidí. Necelá polovina pak připouští, že na ně mají členské kluby určitý vliv. Přesto ale Češi preferují klasické slevy pro všechny. Ty dokážou vzbudit věrnost u více než poloviny obyvatel. Minimální či žádný vliv připouští jen osm procent lidí, ještě před čtyřmi roky byl jejich podíl 33 procent.

Lidé jsou pro nízkou cenu ochotni se řady věcí vzdát. „Dvěma třetinám z nás by nevadilo úspornější balení a vystavení. Značná část lidí by se obešla bez pokladních (40 procent) či prodavaček (26 procent)," uvádí průzkum. Třetina lidí by neměla problémy kvůli nízké ceně akceptovat menší výběr značek, ale často za předpokladu, že by se nesnížil výběr zboží. Každý třetí by byl ochoten také dojet si pro levné zboží dále.

Autor: ČTK

27.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Telefonování v zahraničí (ilustrační snímek)
1 9

Máte nevyžádaný hovor ze zahraničí? Nevolejte zpět, jde o podvod

Předseda hnutí STAN Petr Gazdík.
AKTUALIZOVÁNO
5 18

Hnutí STAN odmítlo kandidátku s lidovci. Do voleb půjde samo

Děti Země zasáhly. Dostavba dálnice D11 na Smiřice se komplikuje

Zatímco se blíží dálnice D11 k Hradci Králové a motoristům by se měla otevřít 21. srpna, její další směřování na Smiřice se komplikuje.

AKTUALIZOVÁNO

Dalík půjde kvůli kauze Pandur na pět let do vězení, dostal i peněžitý trest

Pět let vězení a trest ve výši čtyři miliony korun dostal Marek Dalík za podvod při jednáních o nákupu obrněných aut Pandur pro českou armádu. Rozhodl o tom dnes pražský vrchní soud, který se kauzou zabýval podruhé. Státní zástupce Jan Kořán pro lobbistu navrhoval dokonce sedmiletý trest a pokutu 21,9 milionu.

Prodavačka zastřelila útočníka v sebeobraně, uvedla pražská policie

Jednatřicetiletý podezřelý ze střelby, která v pondělí před polednem vyvolala obrovskou pozornost v Opletalově ulici v centru Prahy, ještě večer v nemocnici zemřel. Muže už na místě incidentu záchranáři resuscitovali.

Největší potenciál má ANO, SPD, Realisté a Piráti, ukázal průzkum

/ANKETA/ Hnutí ANO má největší volební potenciál, voliči velmi nadějně preferují i SPD. Vedle podpory tradičních parlamentních stran je zájem i o Realisty a Piráty.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení