VYBERTE SI REGION

Na sociální sítě sázejí velká vydavatelství i menší tituly

Praha -  Zavedená vydavatelství i menší mediální společnosti při publikování zpráv na internetu sázejí na sociální sítě. Vyplývá to z vyjádření společností pro ČTK. Například v Economii až 40 procent návštěvnosti připadá na přístupy ze sociálních sítí.

25.7.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Lukáš Kaboň

„Každý klíčový produkt vydavatelství má někoho, kdo se stará o profil, případně profily na sociálních sítích," sdělil generální ředitel Economie Roman Latuske. Podíl návštěvnosti ze sociálních sítí podle něj stále roste, a to u všech produktů, mezi něž patří Hospodářské noviny, týdeník Respekt a portál Aktuálně.cz.

Komunikaci na sociálních sítích pokládá za významnou část marketingové strategie také Mafra, která vydává MF DNES, Lidové noviny a provozuje portály iDNES.cz, lidovky.cz či internetovou televizi Playtvák.cz. „Uvnitř mediální skupiny se tím na denní bázi zabývá několik specialistů, kteří pravidelně analyzují efektivitu a dosah našich sdělení," uvedla Silvie Škábová z tiskového oddělení Mafry.

Ve vydavatelství Tablet Media, které se soustředí výlučně na tabletové tituly, jeden z redaktorů na Twitteru spravuje profil Dotyku. Prezentuje tu texty týdeníku a upozorňuje na starší články a na události, které by takzvaným followerům neměly uniknout. ČTK to sdělila šéfredaktorka vydavatelství Eva Hanáková. Další externistka spravuje facebookové stránky titulů i vydavatelství a má na starosti placené kampaně na sociálních sítích.

U aktuálních nebo kuriózních témat je největší ohlas

Největší ohlas vydavatelé pozorují u aktuálních nebo kuriózních témat. „Obecně si dobře vede zábavný, kuriózní a překvapivý obsah, kam patří třeba slavná kauza kokainových banánů z Lidlu. Samozřejmě rezonují také společensky kontroverzní témata jako očkování, uprchlíci nebo konflikt na Ukrajině. Publikum Hospodářských novin citlivě reaguje na měnovou politiku České národní banky a debaty o přijetí eura," uvedl Latuske.

Podle zástupců Tablet Media uživatelé Facebooku často dávají přednost zajímavému vizuálnímu materiálu před textem. „Nepřihlašují se proto, aby četli příliš dlouhé statusy, důležitější je pro ně atraktivní vizuální doprovod u krátkého textu. Všeobecně také davají přednost nenáročným tématům, jelikož na sociální sítě se chodí především bavit a relaxovat," uvedla Hanáková. V případě Twitteru podle ní uspějí provokativní sdělení a exkluzivní informace.

Autor: ČTK

25.7.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Postrach Vysočiny: Žena zničila desítky aut a zapálila volejbalové kabiny

Havlíčkův Brod – Bývalou řidičku kamionu a uklízečku Bohumilu Šustrovou ze Ždírce nad Doubravou poslal v úterý Okresní soud v Havlíčkově Brodě na devět měsíců do vězení, a to za podpálení kabin havlíčkobrodským sportovcům.

Mikuláše, anděla a čerta na Slovensku zadržela policie

Bratislava - Tři sourozence převlečené za Mikuláše, anděla a čerta zadržela v západoslovenské Skalici policie. Bratr a jeho dvě sestry v kostýmech měli neobvykle rozdělené role: zatímco Mikuláš koledoval, anděl kradl, informovala slovenská média.

Šedesátiletá řidička smetla před semafory dítě, je těžce zraněné

Česká Třebová - Vážná nehoda se stala ještě za bílého dne uprostřed České Třebové. Auto zde srazilo dítě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies