Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na sociální sítě sázejí velká vydavatelství i menší tituly

Praha -  Zavedená vydavatelství i menší mediální společnosti při publikování zpráv na internetu sázejí na sociální sítě. Vyplývá to z vyjádření společností pro ČTK. Například v Economii až 40 procent návštěvnosti připadá na přístupy ze sociálních sítí.

25.7.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Lukáš Kaboň

„Každý klíčový produkt vydavatelství má někoho, kdo se stará o profil, případně profily na sociálních sítích," sdělil generální ředitel Economie Roman Latuske. Podíl návštěvnosti ze sociálních sítí podle něj stále roste, a to u všech produktů, mezi něž patří Hospodářské noviny, týdeník Respekt a portál Aktuálně.cz.

Komunikaci na sociálních sítích pokládá za významnou část marketingové strategie také Mafra, která vydává MF DNES, Lidové noviny a provozuje portály iDNES.cz, lidovky.cz či internetovou televizi Playtvák.cz. „Uvnitř mediální skupiny se tím na denní bázi zabývá několik specialistů, kteří pravidelně analyzují efektivitu a dosah našich sdělení," uvedla Silvie Škábová z tiskového oddělení Mafry.

Ve vydavatelství Tablet Media, které se soustředí výlučně na tabletové tituly, jeden z redaktorů na Twitteru spravuje profil Dotyku. Prezentuje tu texty týdeníku a upozorňuje na starší články a na události, které by takzvaným followerům neměly uniknout. ČTK to sdělila šéfredaktorka vydavatelství Eva Hanáková. Další externistka spravuje facebookové stránky titulů i vydavatelství a má na starosti placené kampaně na sociálních sítích.

U aktuálních nebo kuriózních témat je největší ohlas

Největší ohlas vydavatelé pozorují u aktuálních nebo kuriózních témat. „Obecně si dobře vede zábavný, kuriózní a překvapivý obsah, kam patří třeba slavná kauza kokainových banánů z Lidlu. Samozřejmě rezonují také společensky kontroverzní témata jako očkování, uprchlíci nebo konflikt na Ukrajině. Publikum Hospodářských novin citlivě reaguje na měnovou politiku České národní banky a debaty o přijetí eura," uvedl Latuske.

Podle zástupců Tablet Media uživatelé Facebooku často dávají přednost zajímavému vizuálnímu materiálu před textem. „Nepřihlašují se proto, aby četli příliš dlouhé statusy, důležitější je pro ně atraktivní vizuální doprovod u krátkého textu. Všeobecně také davají přednost nenáročným tématům, jelikož na sociální sítě se chodí především bavit a relaxovat," uvedla Hanáková. V případě Twitteru podle ní uspějí provokativní sdělení a exkluzivní informace.

Autor: ČTK

25.7.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Miloš Zeman, Donald Trump a Melania Trumpová na prvním společném snímku
16 7

Trump se potkal se Zemanem. Minimálně pro fotografy

Zpěvačka Anna K.
3

Zpěvačku Annu K operovali v krumlovské nemocnici

Po Evropě létá Brněnský drak i Duch jižní Moravy

/FOTOGALERIE, VIDEO/ Brněnský drak a Duch jižní Moravy jsou nová jména dvou letadel, která ve své letecké síti používá společnost Bmi regional. V úterý Brněnského draka pokřtili hejtman jihomoravského kraje Bohumil Šimek a brněnský primátor Petr Vokřál.

České letadlo přistálo v Americe na pláži. Policie: To tu každý den nevidíte

Neobvyklou událost zažilo město Clearwater na západním pobřeží Floridy v USA. Na tamní pláž na ostrově Sand Key muselo kvůli technickým potížím nouzově přistát malé české letadlo firmy Pragway.

Babičku zabil 99 bodnými ranami. Do vězení jde na 17 let

Za brutální vraždu své babičky půjde devatenáctiletý Jakub Ševčík na 17 let do vězení se zvýšenou ostrahou. Dnes, ve středu 20. září, o tom rozhodl ústecký krajský soud. Státní zástupce se vzdal své možnosti na odvolání, odsouzený mladík si ponechal lhůtu na rozmyšlenou.

AUTOMIX.CZ

Sběratel dal 55 milionů za LaFerrari, které nesmí řídit. A nikdy moct nebude

Drobně paradoxní dražba se odehrála v Maranellu, v domovském městě italského Ferrari. Během akce Leggenda E Passione, která svádí dohromady nejbohatší sběratele a nejexkluzivnější rudé vozy, koupil si jeden nadšenec velmi speciální LaFerrari.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení