„Letos budeme mít více suchých vín než v předchozích letech,“ říká vinař. Jedním z největších letošních úspěchů jeho vinařství bylo ocenění z největší světové soutěži vín AWC Vienna, kde v kategorii sladkých vín uspělo jeho Sauvignon, slámové víno 2009

Jak hodnotíte tradici Svatomartinského vína, o jehož popularitu se zasloužil především Vinařský fond?
Společná propagace Svatomartinských vín je perfektní nápad, bez kterého bychom zřejmě takové popularity mladých vín nedosáhli. Z každého litru vína přispíváme na tuto propagaci padesáti haléři a rozhodně se nám to vyplatí. Díky kampani se nám podařilo ustát tlak beaujolais, které se nyní prodává ve větší míře vlastně jen v Praze.

Jak se vám povedl letošní ročník Svatomartinského?
Vyrobili jsme ho přibližně 9 tisíc litrů a podle mého názoru je výborné. Aromaticky je pěkné a i když má ve srovnání s předchozími ročníky více kyselinek, vůbec to nevadí.

A jak se vydaří ostatní letošní vína?
Naši zákazníci mají obvykle největší zájem o vína polosuchá a polosladká, kterých letos nebude tolik. Na své si naopak přijdou milovníci suchých vín, kteří nás často upozorňují, že bychom jich měli dělat víc.

Cítíte nějaký tlak zákazníků nebo konkurence na to, abyste prodávali vína za levnější cenu?
S cenami nemám žádný problém. Ty, za které prodáváme, mi vyhovují. A levnému dovozu se snažíme konkurovat spíše kvalitou než nižší cenou.

Rozumí lidé v Česku kvalitním vínům, nebo se řídí spíš cenou?
Myslím, že situace se každým rokem zlepšuje a zájem o kvalitní vína jde nahoru. Například vinárny se dříve zajímaly pouze o ceny, zatímco nyní se už začínají ptát i po kvalitě. A to i přesto, že jim to vyjde trochu dráž.

#nahled|https://g.denik.cz/1/07/1111_vino_web_denik_flash_big.jpg|https://g.denik.cz/1/07/1111_vino_web.jpg|Víno v České republice#