Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na trasu Ostrava-Praha pošle vlaky další dopravce

Ostrava /FOTOGALERIE/ - Loňský vstup RegioJetu na tuzemské koleje Ostravanům přinesl nové možnosti cestování mezi moravskoslezskou metropolí a hlavním městem. Na stejnou trať chce letos moderní vlaky vyslat i další soukromý dopravce – Leo Express.

6.2.2012
SDÍLEJ:

Soukromý dopravce Leo Express představil svou první jednotku. Černé LE budou na české železnici bude vytvářet konkurenční prostředí státním modrým ČD, soukromým žlutým RJ.Foto: Leo Express

Lidé, kteří preferují vlakovou dopravu, mohou mít důvod k radosti. Na páteřní trasu mezi Ostravou a Prahou chce nastoupit další soukromý dopravce. Co to bude znamenat? Nejen další výrazné navýšení počtu spojů na této trase, ale v rámci konkurenčního boje určitě i další snahy všech dopravců o zvyšování komfortu pro cestující, ale přitom udržování co možná nejnižších cen jízdného.

Leo Express začne jezdit v prosinci

„Od letošního prosince chceme začít jezdit na trati Ostrava – Praha osmkrát denně v každém směru. Cestujícím se chystáme nabídnout dosud nebývalé pohodlí a velmi kvalitní služby. Cenu jízdného přitom budeme mít srovnatelnou s konkurencí,“ řekla Deníku Renata Dobiášová, mluvčí společnosti Leo Express.

Nový soukromý dopravce už v těchto dnech převzal první z pěti vlakových souprav, které by na páteřní tuzemské trati měly jezdit. Jde o zbrusu nový vlak Flirt od švýcarského výrobce Stadler Rail AG. Celkem za tyto soupravy zaplatí jednu a půl miliardy korun.

„Plně klimatizovaná souprava nejmodernější hliníkové konstrukce pojme celkem 237 sedících pasažérů. Zákazníkům poskytne velký komfort – pohodlné polohovatelné sedačky, velmi nízkou hlučnost nebo bezbariérový přístup, ale i všudypřítomné elektrické zásuvky nebo rychlý internet pro všechny,“ doplnil ředitel Leo Expressu Viktor König.

RegioJet bude mít internetovou kavárnu

Právě internet na palubě vlaku byl jedním z taháků, se kterým loni v září vstoupila na tuzemskou železnici společnost RegioJet. Ta nyní mezi Ostravou a Prahou provozuje pět spojů denně v každém směru, od ledna přitom přidala další vozy k jednotlivým soupravám, aby navýšila kapacitu svých žlutých vlaků.

„Poptávka po našich spojích je vysoká, proto jsme zvýšili kapacitu stávajících vlaků. Od 20. února navíc přidáme v každém směru dva nové spoje, během jara pak přidáme ještě další dva spoje, čímž se dostaneme na zatím konečný počet devíti vlaků v každém směru,“ přiblížil rozšiřování Žlutých vlaků mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj

Během jara chce tento dopravce zavádět ale i další novinku, a to pojízdnou internetovou kavárnu. „K vlakům připojíme jeden takzvaný konferenční vůz, který bude vhodný pro ty, kteří chtějí během jízdy pracovat nebo studovat. Bude to první pojízdná internetová kavárna v republice. Chystáme ale i další věci, jako třeba to, aby si ve vlacích mohly hrát děti,“ dodal Ondrůj.

České dráhy zavádějí dámské vagony

S vylepšeními svých vlaků přicházejí i České dráhy, které dlouhou dobu těžily ze svého dominantního postavení na kolejích. Z Ostravy do Prahy nyní vypravují denně deset pendolin plus další vlaky nižších tříd.

„V průběhu letošního roku bude zavedeno wi-fi ve vlacích Pendolino. Půjde o mnohem kvalitnější systém, než poskytují spoje RegioJet. Dále budeme v průběhu letošního roku uvádět do provozu moderní restaurační vozy a plánujeme novou gastronomii,“ slíbil novinky Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení Českých drah.

Modernizací podle něj procházejí i starší vlaky, aby vyhovovaly současným požadavkům. Zajímavou novinkou ve vlacích ČD je pak třeba takzvaný dámský oddíl, vyhrazený pro samostatně cestující ženy, které vyžadují pocit většího bezpečí.

Autor: Martin Pleva

6.2.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tomáš Procházka
9

Komentář Tomáše Procházky: Klíčové volby. Německo hot, Česko čehý

Ilustrační foto.
5

Dálnice se opravují podle plánu. Ale šnečím tempem

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů pořízené během uplynulého týdne.

DOTYK.CZ

Před 79 lety vláda vyhlásila mobilizaci. Lid absolutně pevný, chválil Beneš

Přesně ve 22.20 byla rozhlasem vyhlášena všeobecná mobilizace Československé republiky. Onoho 23. září 1938 bylo řádně horko nejen za hranicemi, kde chřestil zbraněmi Hitler, ale i uvnitř vlasti, v Sudetech. Dobrá polovina sudeťáků mobilizace neuposlechla. A do osudného Mnichovského diktátu zbýval pouhý týden.

Když nemáte máslo, tak tam dejte sádlo. Deník srovnal ceny alternativ k máslu

/INFOGRAFIKA/ Při pohledu na titulní strany deníků či strkanice v obchodech by se mohlo zdát, že Česko zasáhla máslová apokalypsa. Čtvrtkilová kostka se prodává v průměru za 52 korun, za poslední dva roky cena narostla skoro o 15 korun. Výrazně prý proto zdraží i vánoční cukroví.

Soud se zastal „zakleknuté firmy“. Bude Česko platit milionové odškodné?

Daňoví poplatníci by se v blízké budoucnosti mohli „prohnout“ a nechtěně zaplatit stovky milionů korun jako odškodné soukromé firmě za přílišnou horlivost úředníků a celníků.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení