VYBERTE SI REGION

Nábytek lidé stále častěji kupují přes internet

Praha – Prodej nábytku v ČR se přesouvá na internet. Více než polovina zákazníků již tento sortiment na internetu zakoupila. Češi, kteří nábytek loni kupovali, za něj v průměru utratili okolo 16.000 korun, o tisíc korun meziročně méně. Vyšší částky za nábytek utrácejí především mladší lidé. Vyplývá to z výzkumu Furniture 2014 společnosti Incoma GfK.

28.1.2014 2
SDÍLEJ:

Ilustrační foto. Foto: DENÍK

„Nákup přes internet se i v případě nábytku a bytových doplňků stává postupně fenoménem. Více než polovina zákazníků již tento sortiment na internetu nakupovala a 20 procent jej plánuje na internetu v budoucnosti nakoupit," uvedl Pavel Cabal ze společnosti Incoma GfK. V obdobném výzkumu realizovaném před dvěma lety uvádělo nákup nábytku nebo bytových doplňků na internetu 38 procent zákazníků.

Lidé loni nejčastěji nakupovali šatní skříně (40 pct zákazníků), koupelnový nábytek (39 pct), postele (38 pct), komody (38 pct), pohovky a křesla (37 pct). Z bytových doplňků si 64 procent zákazníků koupilo ložní prádlo, 58 procent osvětlení a svítidla a 55 procent kuchyňské nádobí.

Podle průzkumu utratili Češi, kteří zamířili do nábytkářských prodejen, loni za nábytek v průměru okolo 16.000 korun a za bytové doplňky přibližně 5500 korun. Meziročně jde v obou případech o 1000 korun méně. Výrazně více utrácely mladší věkové kategorie zákazníků do 39 let, v průměru 18.600 ročně za nábytek a 6500 Kč za doplňky.

Nákup podle letáku

Tři čtvrtiny zákazníků dávají při nákupu nábytku a bytových doplňků přednost velkoplošným specializovaným prodejnám. Dominantním hráčem na českém trhu je Ikea a to jak pro nákup nábytku, tak bytových doplňků. Na druhém místě je pak pro nákup nábytku řetězec Asko nábytek a pro nákup bytových doplňků prodejny Jysk, uvádí studie. „Více než 80 procent dotázaných srovnává nabídky v různých prodejnách, 78 procent dotázaných čte katalogy a letáky prodejen s nábytkem. 36 procent podle nich také nakupuje," dodal analytik Zdeněk Skála z Incomy GfK.

Podle loňské studie Furniture and homewares stores in CR organizace Euromonitor International na tuzemském trhu s nábytkem v posledních letech nejvíc vzrostl tržní podíl řetězcům IKEA a Jysk. Podíl švédského řetězce stoupl za posledních šest let z 22,8 na 26 procent. Tržní podíl Jysku se zvýšil z 4,5 na 6,6 procenta. Devítka největších obchodníků už ovládá téměř 60 procent trhu, klesá podíl menších obchodů. Trh s nábytkem a potřebami pro domácnost klesl za posledních šest let o 11 procent na 25 miliard korun.

Největší prodejci nábytku v ČR

SPOLEČNOST Obrat v mld. Kč (2012) Počet prodejen
Ikea 7,22 4
Kika nábytek 1,83  7
Jysk 1,69 69
XLMX obchodní s.r.o. (XXXLutz, Möbelix) 1,67 1 XXXLutz, 8 Möbelix
Sconto nábytek 1,59 8
Asko nábytek 1,34 11

Zdroj: studie Incoma Furniture 2014

Autor: ČTK

28.1.2014 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

Postrach Vysočiny: Žena zničila desítky aut a zapálila volejbalové kabiny

Havlíčkův Brod – Bývalou řidičku kamionu a uklízečku Bohumilu Šustrovou ze Ždírce nad Doubravou poslal v úterý Okresní soud v Havlíčkově Brodě na devět měsíců do vězení, a to za podpálení kabin havlíčkobrodským sportovcům.

Týden fungování EET: 18,1 milionu účtenek a 700 udání

Praha - Restauratéři a hoteliéři odeslali do systému EET do dnešních 19:00, tedy za skoro týden fungování evidence tržeb, zhruba 18,1 milionu účtenek. Zároveň finanční správa už eviduje 706 oznámení o nevydání účtenky. Informovala o tom mluvčí Finanční správy Petra Petlachová. Systém podle ní běží plynule a bez problémů.

ANO chce Jermanovou ve vedení Sněmovny nahradit Vondráčkem

Praha - Poslanci ANO do vedení Sněmovny vybrali svého místopředsedu Radka Vondráčka. Měl by nahradit místopředsedkyni dolní komory Jaroslavu Jermanovou, která se rozhodla rezignovat kvůli zvolení středočeskou hejtmankou. O nominaci rozhodli poslanci ANO ve středu večer v tajném hlasování. Informovala o tom mluvčí hnutí Lucie Kubovičová.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies