VYBERTE SI REGION

Nákupních parků v Česku přibývá, jejich plocha se zmenšuje

Praha – Nákupních parků v Česku stále přibývá, developeři je staví hlavně v menších městech. Letos jich chtějí dokončit 33, pokud by to stihli, přesáhl by počet nákupních parků v Česku hranici 200. Zmenšuje se však jejich rozloha i plocha obchodů, řekl v rozhovoru s ČTK partner realitní poradenské společnosti Cushman & Wakefield (C&W) Jiří Kristek. Dodal, že se mění zvyklosti zákazníků, kteří už nechtějí ani za většími nákupy dojíždět příliš daleko.

30.4.2015 3
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Milan Jaroš

Loni v Česku přibylo 12 nákupních parků, o rok dříve šest. Letos sice developeři plánují dokončit 33 dalších, reálně však podle C&W stihnou zhruba třetinu. Zbytek tak bude nejspíš dokončen až v roce 2016, kdy už je nyní v plánu dokončení 27 dalších nových nákupních parků.

„Po třech až čtyřech stagnace dochází k oživení trhu. Zájem je hlavně o menší města s dobrou spádovou oblastí, jako je například Brandýs nad Labem. Developeři je preferují oproti velkým městům, protože je tam menší konkurence, což je pro obchodníky zajímavější," řekl Kristek.

Expanze do menších měst je spojena se zmenšováním nákupních parků i jednotlivých obchodů. Průměrná plocha nákupního parku postaveného v roce 2013 byla 3855 metrů čtverečních, průměrná obchodní jednotka měla 723 metrů čtverečních. Loni se nový nákupní park zmenšil na průměrných 2930 metrů čtverečních a obchody v něm měly průměrně 606 metrů čtverečních.

Přes 54 tisíc metrů čtverečních ploch je nepronajatých

Celková plocha nákupních parků podle metodiky C&W na konci loňského roku vzrostla na 815.204 metrů čtverečních z předloňských 775.884 metrů čtverečních. Tato plocha ale nezahrnuje prodejny potravin, hobbymarkety a velkoplošné prodejny nábytku. Z celkového čísla je přes 54 tisíc metrů čtverečních ploch nepronajatých.

Dalších 2,5 milionu metrů maloobchodní plochy je v 115 obchodních centrech. Plochu obchodů v centrech měst C&W odhaduje na 220 tisíc metrů čtverečních.

C&W za nákupní park považuje centrum, které je větší než 2000 metrů čtverečních a má minimálně čtyři až pět obchodních jednotek v rámci jednoho objektu, který nemá společné prostory. Společné je však parkoviště, z nějž vedou samostatné vstupy do všech obchodních jednotek. Naproti tomu obchodní centrum je podle mezinárodních standardů větší než 5000 metrů čtverečních a jeho součástí je minimálně deset obchodních jednotek, které spojuje společná vnitřní pasáž.

Autor: ČTK

30.4.2015 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:
Před brněnskými strážníky ujížděl řidič, který předtím úmyslně zaparkoval na chodníku před ředitelstvím městské policie ve Štefánikově ulici a odmítal auto odstranit.
1

Rychle a zběsile v Brně. Provokoval strážníky, pak ujížděl i na červenou

Poslední rozloučení s bývalým politickým vězněm a skautským činovníkem Jiřím Navrátilem proběhlo 22. ledna v Praze.
16

Skauti a přátelé se rozloučili s Jiřím Navrátilem

Po útoku kormoránů tekla Ostravicí „krvavá voda"

Doslova masakr ryb způsobila obrovská hejna kormoránů v řece Ostravici v místech, kde se do této řeky vlévá Lučina. Uvedl to jednatel Českého rybářského svazu pro severní Moravu a Slezsko Přemysl Jaroň.

AKTUALIZOVÁNO

Dívenka, která vylétla ze sjezdovky, v nemocnici podlehla vážným zraněním

Dolní Morava – Teprve jedenáctiletá lyžařka se v sobotu 21. ledna dopoledne velmi těžce zranila ve skiareálu na Dolní Moravě. Přes veškerou lékařskou péči dívenka svým zraněním v nemocnici podlehla.

Ředitel psychiatrické nemocnice: Pacienti jsou na prvním místě. Nejsme vězení

Brno /ROZHOVOR/ – Asi šest tisíc lidí ročně podstoupí léčbu v psychiatrické nemocnici v brněnských Černovicích. Podle jejího ředitele Marka Radimského si na péči v ní stěžuje jen minimum z nich. „Personál se snaží pro pacienty dělat, co může. Kdyby na psychiatrii zaměstnanci pracovat nechtěli, už tu nejsou," míní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies