„Velmi překvapivě Češi ani Slováci nenacházejí zábavu ve vyhledávání slev, což do značné míry ovlivňuje vysoké procento produktů již standardně nabízených v promocích a slevách v obou zemích," uvedla mluvčí společnosti Nielsen Mária Hukelová.

V hodnocení nabídky potravin jsou Češi kritičtější než je průměr v Evropě – jen čtyři z deseti si myslí, že v prodejnách nacházejí dostatečně velký výběr potravin. V případě Slovenska je to 53 procent respondentů.

Jen cena nerozhoduje

Průzkum ukázal také, že pro výběr obchodu nejsou nejdůležitější jen nejnižší ceny. Každý druhý Čech (57 pct) považuje kvalitu čerstvých potravin za velmi důležitý faktor, který ho ovlivňuje při výběru místa nákupu. Jedním z vůbec nejdůležitějších faktorů pro dvě pětiny respondentů je nabídka čerstvého masa.

Aspekt „nejnižší ceny" hodnotí jako důležitý 36 procent českých spotřebitelů, evropský průměr dosahuje úrovně 47 procent. V případě trvanlivých potravin hraje cena při nákupu méně významnou roli. U nealkoholických nápojů 39 procent lidí a u alkoholických nápojů 40 procent respondentů deklaruje cenu jako jeden z faktorů ovlivňujících nákup produktu. U balených vod je to pak jen 29 procent.

Výsledky globální studie jsou založeny na odpovědích více jak 30.000 respondentů s on-line přístupem v 61 zemích světa. V ČR i na Slovensku má on-line panel 500 respondentů.