VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nákupy na předváděcích akcích jsou rizikové

Praha - Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) varuje před riziky nákupu na předváděcích akcích.

21.8.2010 7
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Profimedia

Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) zahájilo rozsáhlou informační kampaň, pomocí které zejména starší lidi upozorňuje na rizika při nákupu zboží na předváděcích akcích. Před nekalými obchodními praktikami organizátorů těchto akcí začaly občany varovat také radnice některých měst.

Desítky stížností denně

Mluvčí SOS Jan Votočka ČTK sdělil, že sdružení informační kampaň na svých internetových stránkách www.spotrebitele.info a v médiích zahájilo kvůli tomu, že v poradnách SOS si každý den stěžují desítky lidí, kteří na předváděcích akcích podepsali nevýhodnou kupní smlouvu a doplatili na to. "Proti nepoctivým podnikatelům vysávajících z lidí těžce naspořené peníze bojujeme se vší silou dnes a denně. Bohužel bez prevence a řádné informovanosti spotřebitelů je to boj s větrnými mlýny. I proto je tu tato kampaň," dodal.

Předváděcí akce mají v Česku špatnou pověst, přesto je v hojném počtu navštěvují zejména lidé důchodového věku. Česká obchodní inspekce loni našla závady na více než polovině kontrolovaných předváděcích akcí. Prodejci často klamali zákazníky a používali agresivní obchodní praktiky, pomocí nichž jim vnucovali mnohdy předražené výrobky.

Sestavuje seznam triků

SOS proto sestavilo seznam nejčastějších triků těchto prodejců, informovalo o úskalích nákupu předraženého zboží na splátky a zveřejnilo přepis záznamu hovoru mezi prodejcem a zákazníkem na předváděcí akci. SOS také připravuje rozhovor s psychologem, který bude komentovat důvody, proč lidé na předváděcích akcích snadno podléhají nevýhodným nabídkám. Součástí kampaně bude i chat s právním expertem SOS, který se na předváděcí akce specializuje.

"Doposud jsme se setkali s bouřlivým ohlasem. Tak veliký zájem jsme skutečně nečekali. Z došlých reakcí, kterých jsou stovky, je zřejmé, že jde o velmi citlivé téma dotýkající se mnoha lidí, kteří byli postiženi nekalými praktikami některých prodejců," uvedla autorka kampaně a šéfredaktorka internetových stránek SOS Marie Vrábelová.

Na nekalé praktiky organizátorů předváděcích akcí upozorňuje na svých internetových stránkách také živnostenský úřad v Neratovicích, podle kterého se vzniklé spory často dají řešit pouze soudní cestou.

Obchodní zástupci dokážou seniory snadno poplést. Zmatení starší lidé pak třeba podepíšou smlouvu, podle níž prodejce požádali, aby je navštívili doma. Pak nemohou smlouvu zrušit do 14 dnů, jak je obvyklé, a musí si koupit výrobek za mnohonásobně vyšší cenu, než za jakou se prodává v obchodech.

Autor: ČTK

21.8.2010 VSTUP DO DISKUSE 7
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Andrej Babiš
DOTYK.CZ

Jste zloděj formátu, jaký tu nikdy nebyl, uslyšel Babiš na svém mítinku

Kybernetický útok, ilustrační foto
AKTUALIZOVÁNO
8 8

Ukrajina hlásí kyberútok. Nebezpečný email se šíří světem, zasáhl i Česko

Stříbrný tým z Eura pohledem vedoucího: Pohodář, srdcař i dva mimozemšťané

Je to takový renesanční muž českého reprezentačního áčka v malém fotbale. Stará se o chod týmu jako jeho vedoucí, trénuje gólmany, do toho na mistrovství Evropy v Brně zajištoval komunikaci se zahraničními účastníky.

Ostatky Horákové jsou 67 let po její popravě stále neznámo kde

Ani 67 let po justiční vraždě právničky Milady Horákové není zřejmé, jak komunistický režim naložil s jejími ostatky.

Záhadná smrt bezdomovce Indiána: viděl jsem, jak ho surově mlátí, tvrdí svědek

Smrt ústeckého bezdomovce Jaroslava Dvořáka začala šetřit krajská kriminálka. Přihlásil se jí mladík, který viděl, jakým způsobem bývalý hokejista zemřel. Redaktor Deníku mluvil se svědkem, ještě než se přihlásil na policii.

AUTOMIX.CZ

Teď umřu... Richard Hammond se konečně vyjádřil k nehodě, co přesně se stalo?

Jsou to už více než dva týdny, co moderátor Richard Hammond ošklivě boural ve Švýcarsku s elektromobilem Rimac Concept One. Na konci vrchařské trati vyletěl ze silnice, a urazil 300 metrů dolů z kopce, než se auto zastavilo a shořelo.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies