Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nákupní šílenství pokračuje i na internetu

Praha - Po vánočních svátcích se rozpoutal nový boj o zákazníky. Nápor na peněženky vyvolalo snížení cen vybraného zboží v obchodních řetězcích. Pozadu nezůstal ani internet.

28.12.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/ Adolf Horsinka

Například na www.mall.cz můžete ušetřit proti běžným maloobchodním cenám až 40 procent a další slevy se připravují. „Chystáme masivní výprodeje, které budou největší, které jsme kdy pořádali. Kvůli enormnímu zájmu zákazníků jsme se totiž velmi předzásobili, na počátku listopadu jsme kvůli tomu otevřeli i nový sklad, a samozřejmě jsme nedokázali prodat všechno,“ uvedl obchodní ředitel Ondřej Fryc.

Objednané zboží vám dovezou domů a namístě je lze zkontrolovat a potvrdit záruční list. Obecně platí, že nákup po internetu přijde levněji, a přestože je spojen s určitými riziky, jeho obliba roste. Před rokem na internetu alespoň jednu věc nakoupilo 84 procent uživatelů. V absolutních číslech jde o 300 tisíc nových online zákazníků. Pokračující trend udržuje také vzrůstající počet připojení k internetu v České republice.

Nejvíce se přes internet nakupují lístky na koncerty, do kina a divadla, knihy, časopisy, spotřební elektronika a výpočetní technika, v období Vánoc pak hračky, kosmetika a drogerie.
Slevy dosahují čtyřiceti procent
Albert a Hypernova zahájily slevami sportovního vybavení a textilu. „Ve druhém lednovém týdnu budou zlevněny i domácí potřeby,“ uvedl Libor Kytýr, ředitel komunikace maloobchodní sítě prodejen Albert/Hypernova. „Slevy dosáhnou až 40 procent z původní částky,“ uvedl Kytýr.
Pozadu nezůstává ani Tesco. Slevy odstartovaly hned po Vánocích a na začátek ledna také chystají další. „Po osmém lednu se rozšíří sortiment cenově zvýhodněného zboží a zvýší se procento slev,“ slibuje mluvčí obchodního řetězce Tesco Jana Matoušková. Také jiné obchodní domy a řetězce přispěchaly se slevami. Levněji lze nakoupit zejména elektroniku, textil, obuv.
K povánočním slevám je skeptický Ondřej Šmíd ze společnosti Penny, která provozuje www.elektropartner.cz. „Obchodník si vybere pár kusů zboží, kterého se potřebuje zbavit kvůli snížení skladových zásob či doprodej starých modelů. Vždy jde jen o položky v řádu kusů. Je ale potřeba se podívat, jaké byly reálné ceny před jejich údajným zlevněním, a ne vycházet z jakési fiktivní ceny před slevou. Pro nás také není problém uvést nesmyslnou doporučenou cenu a chlubit se obrovskými procenty slev, ale tento způsob prezentace nepoužíváme,“ upozornil Šmíd.
28.12.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Útok v Cambrils
2 21

Útočníci z Barcelony plánovali krvavější akci. Řidič dodávky je prý mrtvý

Melbourne, ilustrační foto
6 10

Kde se žije nejlépe? Vítězí Melbourne a Vídeň. Praha uzavírá šestou desítku

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů pořízené během uplynulého týdne.

Velká světlometová krádež: zaměstnanci ukradli zboží za statisíce

Velkou krádež vyšetřují policisté ve firmě na výrobu světlometů v Mohelnici. Skupina devíti lidí zde kradla výrobky. Celkově způsobili škodu za devět set tisíc korun.

Dětské úrazy loni stály 815 milionů korun, častější jsou v létě

Dětské úrazy loni stály české zdravotnictví více než 815 milionů korun, nejvíce jich je v letních měsících. Počet i náklady každoročně rostou. Nejčastější jsou například poranění kotníků, chodidel, zápěstí, rukou a hlavy.

Lenovo je po dvou letech ve ztrátě. Ta činí téměř dvě miliardy

Čínský výrobce osobních počítačů Lenovo hlásí za první fiskální čtvrtletí ztrátu ve výši 72 milionů dolarů, tedy v přepočtu 1,6 miliardy korun. Informovala o tom agentura Reuters. Podle ní jsou příčinou vyšší náklady a tlak marže v souvislosti s nedostatkem některých součástí, jako jsou například paměťové čipy. Jedná se o první čtvrtletní ztrátu za poslední dva roky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení