VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nástup elektromobilů láká také Microsoft

Praha – Hranice mezi obory ekonomiky padají. Výrobci počítačových programů již vstoupili nejen do takových oblastí, jako jsou mobilní telefony, ale také do automobilového průmyslu.

14.4.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: AP PHOTO/Brennan Linsley

Americké firmy Microsoft a Ford na newyorském autosalonu oznámily, že budou společně řešit dobíjení elektrovozů v domácnostech. Jejich internetová aplikace Microsoft Hohm bude bezplatná pro majitele fordů a uživatelům pomůže řídit spotřebu elektřiny v domácnosti při dobíjení baterií auta. Ford uvede na trh pět elektrovozů do roku 2013 a začít chce modelem Transit Connect Electric ještě letos.

Standardizace systémů pro dobíjení elektromobilů

Nástup elektromobilů se snaží zachytit i další země. V Japonsku vznikla asociace pro podporu elektromobilů, která zahrnuje zhruba 160 podniků a vládních organizací. Jejími členy jsou i automobilky Toyota, Nissan, Mitsubishi a strojírenské či energetické firmy. Cílem asociace s názvem CHAdeMo je mimo jinéstandardizace systémů pro dobíjení elektromobilů. Podle jejích představitelů přišel čas pro skutečný rozmach elektromobilů v Japonsku i v zahraničí, protože rostou obavy ohledně emisí a závislosti na ropě.

Jaká je vize?

Investice chystají i státy. Španělsko hodlá v dalších dvou letech investovat 590 milionů eur (14,9 miliardy korun) do propagace a rozvoje výroby elektrovozů. Uvedl to španělský premiér José Luis Zapatero. Ten doufá, že do roku 2011 bude v zemi jezdit 20 000 elektromobilů a aut s hybridním pohonem.

V roce 2012 jich má ve Španělsku být 50 000 a v roce 2014 již 250 000. Předpokládá se, že 85 procent z nich bude ve vozových parcích organizací a 15 procent mezi soukromými uživateli. Premiér Zapatero dodal, že rozvoj sítě dobíjecích center pro baterie do elektrovozů pomůže snížit španělským spotřebitelům účty za elektřinu. Socialistická vláda ve Španělsku zapojila do projektu elektromobilů šest ministerstev, velké výrobce aut a dodavatele infrastruktur. Francouzský koncern Renault loni odsouhlasil, že začne v závodě ve Valladolidu vyrábět první španělský elektrovůz, a to v příštím roce.

DALIBOR DOSTÁL A ČTK

14.4.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
3 18

V Česku padaly teplotní rekordy, lidé kolabovali. Nyní přišly bouřky

Ridiči MHD v Nantes vyrazili do práce kvůli vedru v sukních.
2 5

VIDEO: Řidiči v Nantes vyrazili do práce v sukních, kraťasy mít nesmějí

Ukrást auto přes mobil? Data zneužívaly i autopůjčovny

Zanedlouho zřejmě odzvoní i klíčům od auta. Američan Charles Henderson svůj kabriolet díky moderním technologiím odemykal a startoval jen přes svůj chytrý telefon. Poté, co ho prodal, zjistil, že „chytrý" systém funguje dál a auto, které už není jeho, může přes mobil stále kontrolovat a jednoduše ho ukrást. 

AKTUALIZOVÁNO

Německem se přehnaly silné bouřky. Kácely stromy, ochromily dopravu, zabíjely

/VIDEO/- Tropické teploty vystřídal jiný rozmar počasí. Německem se prohnaly silné bouřky, které na řadě míst na severu a severovýchodě země způsobily kolaps dopravy. Přerušen byl provoz i mezi trojlístkem velkoměst Berlínem, Hamburkem a Hannoverem. O život přišli i dva lidé.

Bradáčová: V Rathově kauze soud nemusí znovu provádět důkazy

V korupční kauze bývalého středočeského hejtmana Davida Ratha nebude středočeský krajský soud muset opakovat žádné důkazy, a to ani odposlechy. Pražská vrchní státní zástupkyně Lenka Bradáčová to dnes uvedla v pořadu Českého rozhlasu 20 minut Radiožurnálu. O přípustnosti odposlechů jako důkazů rozhodl počátkem června Nejvyšší soud.

Trump se brání: Tajné nahrávky rozhovorů s Comeym jsem nepořídil

Není den, aby nebylo slyšet o novém americkém prezidentovi Donaldu Trumpovi. Tentokrát se vyjádřil k ostře sledované kauze, kdy se měl pokusit ovlivnit vyšetřování možného zásahu Ruska do volební kampaně. A to především odvoláním šéfa FBI Jamese Comeyho, jehož rozhovory měl tajně nahrávat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies