Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nástupce letounů Albatros by měl přijít na trh v roce 2018

Praha - Modernizované cvičné letadlo, které bude vycházet z legendárního modelu Albatros, by se mohlo na trhu objevit v roce 2018, řekl viceprezident pro vojenský program Aero Vodochody Petr Kudrna. Firma by podle něj mohla mít šanci prodat minimálně desítky těchto letadel.

14.7.2014 AKTUALIZOVÁNO 14.7.2014
SDÍLEJ:

Aero L-39C Albatros. Ilustrační fotoFoto: ČTK/getphoto.cz/Salajka Martin

"Strategie firmy je taková, že chceme nadále rozvíjet linii letounu pro základní výcvik, ale i pro výcvik pokračovací," řekl Kudrna. Firma proto potřebuje letadla s výkonnými motory a špičkovým vybavením, tedy L-159, a vedle něj letoun výkonově slabší.

Aero Vodochody proto plánuje navázat na svůj nejúspěšnější letoun L-39 Albatros. Od původního stroje se ale bude podle Kudrny velmi lišit. "Bude tak modernizovaný, že to bude de facto jiný aeroplán," poznamenal.

Firma již má slovní přísliby od zákazníků na odběr letadel. Kudrna předpokládá, že první obchod by mohl být uskutečněn v roce 2018.

Zákazníky chce Aero Vodochody hledat mezi uživateli L-39. "Víme, že těm letounům bude končit životnost, chceme jim proto místo toho něco nabídnout. Odhadujeme, že na trhu bude místo pro stovky kusů, ale celkem jisti jsme si, že si sáhneme na takových 60, 70 letounů," dodal Kudrna.

Vojenský cvičný letoun Aero L-39 Albatros je proudový podzvukový stroj vyvinutý v 60. letech minulého století v tehdejším Aeru Vodochody. Je to nejrozšířenější proudový cvičný letoun na světě. Kromě cvičné varianty existují verze, které umožňují montáž lehké výzbroje, a Albatros tak může plnit i roli lehkého bitevníku.

Letouny slouží v téměř 40 zemích celého světa

Tyto letouny sloužily či slouží v téměř 40 zemích celého světa. Vyrobilo se jich přes 2800. V 90. letech vznikly jejich vylepšené typy - cvičný L-59 Super Albatros a lehký bitevník L-159 Alca.

Podle Kudrny byla většina strojů používána v zemích bývalého Sovětského svazu. Kromě nich je stále ve službě například v Bulharsku, Slovensku, zemích severní Afriky nebo v Thajsku.

Právě v zemích bývalého Sovětského svazu Aero Vodochody nyní rozjíždí velkou marketingovou kampaň. "Tam ten zájem je poměrně veliký," podotkl Kudrna.

Autor: ČTK

14.7.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ammán, Jordánsko
AKTUALIZOVÁNO
1

Izraelská ambasáda v Jordánsku pod útokem, zatím asi dva mrtví

Ilustrační foto
7 8

V autoškole neuspěje každý druhý. Na vině je i stres

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Co by bylo, kdyby Škodu nepřevzal Volkswagen? Felicia mohla být sedan

Favorit, přelomový model české automobilky Škoda, letos slaví třicetiny. A tohle je poslední ze série našich příběhů, které se věnují jeho vývoji. Tentokrát se dostaneme až k jeho nástupci, Felicii. Ta se rodila do jisté chvíle ve stejných porodních bolestech jako Favorit. Pak ale na scénu vstupuje Volkswagen.

Hrajete si s ohněm, varuje Arabská liga. Detektory neodstraníme, kontruje Izrael

"Izrael si hraje s ohněm. Jeruzalém představuje červenou linii, která nesmí být narušena," varovali ministři zahraničí zemí Arabské ligy v souvislosti s rozhodnutím Izraele instalovat u vstupu na Chrámovou horu detektory kovu. "Detektory zůstanou, kde jsou," oponuje Izrael.

Množí se falešné sbírky na ulicích. Zkušenost s nimi má už čtvrtina lidí

Předstírají, že jsou neslyšící, kteří pořádají sbírku na dobrou věc. Ale jen do chvíle, než narazí na člověka, který ovládá znakovou řeč. Pak utečou.

AKTUALIZOVÁNO

Pilný s Babišem jednali v Lánech s prezidentem o rozpočtu

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil dnes v Lánech s prezidentem Milošem Zemanem o přípravě rozpočtu na příští rok, ale i dlouhodobých aspektech české ekonomiky, třeba o chybějících lidech na trhu práce a evropských dotacích. Pravidelného jednání expertů se účastnil také Pilného předchůdce v křesle ministra financí Andrej Babiš (ANO), který návrh rozpočtu s deficitem 50 miliard připravoval. Prezident podle Hradu radil autorům rozpočtu soustředit se na investice víc než na spotřebu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení