Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Návrh Škody na růst mezd smetli odboráři ze stolu

Mladá Boleslav - Ve Škodovce začalo kolektivní vyjednávání o mzdách. Průměrná mzda tarifních zaměstnanců byla loni podle odborářů 32.000 korun, průměrný dělnický plat činil 28.200 korun.

4.2.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archiv

Odboráři v největší české automobilce Škoda Auto ve čtvrtek odmítli první návrh firmy na růst mezd, který byl předložen na prvním kole kolektivního vyjednávání o mzdách. To ve čtvrtek odstartovalo.

Předseda Podnikové rady OS KOVO a šéf vyjednávacího týmu Jaroslav Povšík na místě označil tento návrh za nedostatečný, horší než v loňském roce krize.

Firma Škoda podle Povšíka nabídla zvýšení tarifu o 2,5 procenta na 12 měsíců, a nebo zvýšení tarifu o více než 2,5% na delší období, které nebylo specifikováno. Škodovka také podle odborářů nabídla jednorázovou platbu bez určení výše výměnou za katalog směnných modelů.

Firma dále nabídla variabilní bonus v závislosti na hospodářském výsledku za rok 2010 ve výši cca 7 tisíc korun. „S takovým návrhem nelze motivovat zaměstnance a splnit růstovou strategii 2018,“ prohlásil Povšík.

Vyjednávání za společnost Škoda Auto vede nový člen představenstva odpovědný za personalistiku Bohdan Wojnar, jenž ve funkci nahradil Klause Dierkese.

Doženou závody VW?

Současná kolektivní smlouva platí do konce března. Povšík také ve čtvrtečním vydání týdeníku Škodovácký odborář uvedl, že by letošní vyjednávání mohlo být těžké. Odboráři chtějí dohnat jiné země ve výši mzdových nákladů. Jedna hodina zaměstnance Škodovky podle stojí zhruba deset eur, což je méně než například v závodech VW nebo Audi na Slovensku či v Maďarsku. „Portugalsko je na úrovni 14 eur, což je hranice, ke které se chceme dostat," řekl MfD Povšík.

V automobilce Škoda Auto pracovalo k letošnímu 1. lednu 23.558 kmenových zaměstnanců. Průměrná mzda tarifních zaměstnanců ve Škodovce byla loni podle odborářů 32.000 korun, průměrný dělnický plat činil 28.200 korun. V roce 2010 se podle odborářů procentuálně zvýšily mzdy v nižších tarifních třídách, což prý bylo dáno například výplatou mimořádných jednorázových plateb.

Čtěte také: Škoda Auto: zaměstnanci lakovny se bojí o práci

Autor: Jiří Macek

4.2.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zemětřesení v Mexiku
AKTUALIZOVÁNO
4

Mexiko zasáhlo další silné zemětřesení. Vyžádalo si desítky obětí

Ruské vojenské helikoptéry během manévrů Západ 2017 na cvičišti u Petrohradu.
13 5

Při cvičení Západ 2017 došlo k nehodě, střela zamířila mezi novináře

EXKLUZIVNĚ

Somálka, která prohrála soud o hidžáb, získala azyl na čestné slovo

Deník zjistil, jak se do Česka dostala Somálka Ayan Jamaal Ahmednuurová, které v úterý Městský soud v Praze zamítl žalobu proti pražské Střední zdravotnické škole kvůli zákazu nošení hidžábu. Sedmadvacetiletá Somálka se do země dostala bez jediného dokladu, azyl jí byl udělen na základě čestného prohlášení.

Začíná kampaň Číst Havla. Dětem přiblíží Havla jako literáta

Knihovna Václava Havla dnes spustila kampaň Číst Havla, která chce žákům základních a středních škol pomoci poznat Václava Havla nejen jako velkou postavu české historie, ale především jako čtivého a podnětného spisovatele.

Zemřel básník a výtvarník Ivo Vodseďálek

Ve věku 86 let dnes zemřel  spisovatel,výtvarník a vzduchoplave Ivo Vodseďálek. Byl jedním z hlavních představitelů první vlny českého undergroundu. Společně s Egonem Bondym založil jednu z prvních českých samizdatových edic Půlnoc. O Vodseďálkově úmrtí ČTK informovala Edita Onuferová z časopisu Revolver Revue, ve kterém Vodseďálek publikoval.

AUTOMIX.CZ

TEST: Jeden řidičák, dvě cesty. Vyzkoušeli jsme skútry, na které stačí "béčko"

Jestli žijete s autem ve větším městě, tak vás dost možná taky štve ranní doprava. A velice často i ta odpolední. Možná by se vám vyplatilo přesednout na něco, co disponuje polovičním počtem kol a pouze jednou stopou. Nebojte se, bicykl vám tlačit nebudeme. Řešením může být skútr.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení