Pozitivní vývoj zaznamenaly všechny české regiony. Nejsilnější růst počtu návštěvníků vykázaly pražská nákupní centra.
"Je zřejmé, že po letech opatrnosti, se důvěra spotřebitele jako zákazníka nákupních center obnovila, což se projevilo v návštěvnosti a zejména v tržbách," uvedl předseda českého výboru ICSC Jan Kubíček.
U středních a menších obchodních center vzrostla loni návštěvnost o 4,3 %
Návštěvnost tak překonala 1,7% růst velkých obchodních center.
Pozitivní trend v obratu maloobchodních obchodních center započal v roce 2014, kdy tržby meziročně vzrostly o 4,5 %.
Počet návštěvníků center ještě v roce 2012 klesal meziročně o 1,3 %.
Od roku 2014 se obchodní centra dostávají do kladných čísel - návštěvnost center tehdy vzrostla o 1,2 % a v roce 2015 o dalších 3,3 %.