VYBERTE SI REGION

Nealko pivo je stále větší byznys

Praha - „Nealko pivo, prosím.“ Tato věta zní v českých hostincích a restauracích častěji než kdykoli v minulosti. Pití piva se sníženým obsahem alkoholu se totiž stává módní záležitostí. Sládci dokonce říkají, že se jedná o fenomén posledních let.

2.5.2008 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Adolf Horsinka

Trh je nealkoholickým pivem doslova zaplaven. Jednadvacet pivovarů nabízí třiadvacet různých značek a jen za poslední rok se produkce nealkoholického piva zvýšila o více jak polovinu na necelých půl milionu hektolitrů.

„Nealko pivo se stává velice zajímavou komoditou. Jeho výroba je pro pivovary atraktivní,“ říká Jan Veselý, výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven.

V Evropě nealkoholické pivo zaujímá asi pět procent z celkové spotřeby. V Česku sice této hodnoty zatím nedosahujeme, ale to se podle odhadů má vbrzku změnit. „Centrum pro výzkum veřejného mínění Akademie věd se ptalo lidí, čím nahradí alkoholické pivo, když si jej nemohou dát. Většina odpověděla, že právě nealkem. Potenciál k růstu spotřeby tu proto určitě je,“ potvrzuje Jan Veselý.

Klíčem ke stále rostoucí oblibě piva se sníženým obsahem alkoholu je podle odborníků jeho zlepšující se kvalita. Řada pivovarů totiž v devadesátých letech investovala obrovské peníze do moderní technologie, která se výrazně projevila na lepší chuti.

Kromě kvality tu ale ještě jsou další faktory. „Zvyšující se poptávku po nealkoholickém pivu způsobuje také změna životního stylu Čechů. Lidé si stále více uvědomují, že je důležité pracovat s čistou hlavou,“ myslí si Vladimír Jurina, Corporate Brand Manager Plzeňského Prazdroje.

“Navíc k české kuchyni se spíše hodí pivo než sladké limonády. Kromě skvělé chuti a schopnosti uhasit žízeň nabízí nealkoholické pivo také příznivé složení a řadu tělu prospěšných látek. Toto všechno si pivovary i gastronomická zařízení stále více uvědomují,“ zdůrazňuje Vladimír Jurina.

Zatím nejpopulárnější je na českém trhu nealkoholických piv Radegast Birell. I když jeho výrobce nezveřejnil konkrétní čísla, obecně platí, že dvě ze tří prodaných nealkoholických piv nesou na etiketě právě tuto značku.

„Je velice pravděpodobné, že nealko pivo bude ujídat z podílu alkoholického piva. To nás ale netrápí. Pivovary potřebují vyrábět a je jedno, jestli jde o desítku, jedenáctku, dvanáctku, či o pivo se sníženým obsahem alkoholu,“ dodal Jan Veselý.

Autor: Vojtěch Janda

2.5.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Divocí koně v Milovicích zvládají zimu dobře
14

Divokým koním nevadí mráz, ale vlhko

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
30 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Vyhubení Židů zpečetili nacisté ve Wannsee za 90 minut

Berlín - Pouhou hodinu a půl stačilo nacistickým špičkám k definitivnímu ortelu nad miliony evropských Židů. Porada v berlínské vile Wannsee před 75 lety, 20. ledna 1942, nerozhodla o vyhubení Židů, protože holokaust probíhal už od přepadení SSSR 22. června 1941, nýbrž sloužila ke koordinaci mezi různými úřady.

Thajská policie zatkla Čecha obviněného z šíření HIV, nakazil několik mužů

Bangkok -  Thajská policie zatkla na ostrově Pchúket českého občana, který je podezřelý z vědomého šíření viru HIV způsobujícího nemoc AIDS. Uvedla to agentura AP s odvoláním na informace thajské policie. České úřady na muže vydaly zatykač s obviněním, že při intimním styku s desítkami jiných mužů nejméně tři z nich nakazil.

Bezpečně se v Česku cítí čtyři z pěti lidí, víc než před rokem

Praha - Pocit bezpečí v Česku proti loňsku vzrostl. Bezpečně se zde cítí 81 procent lidí, před rokem to bylo 76 procent, zjistil průzkum Centra pro výzkum veřejného mínění (CVVM). Bezpečnostní situaci v Evropě ale víc než polovina hodnotí jako špatnou a podle čtyř z pěti dotázaných se v uplynulých pěti letech zhoršila.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies