VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nečas a Fico: Nákladní železniční dopravci by mohli fúzovat

Praha/Brno - Český nákladní železniční dopravce ČD Cargo a slovenská Železničná spoločnosť Cargo Slovakia by se mohly spojit fúzí. V diskusním pořadu České televize Otázky Václava Moravce se pro to vyslovili český premiér Petr Nečas a jeho slovenský protějšek Robert Fico. Obě firmy mají hospodářské problémy, v Česku a na Slovensku se o tomto záměru hovořilo už v minulosti.

1.1.2013
SDÍLEJ:

Slovenský premiér Robert Fico (vlevo) a jeho český protějšek Petr Nečas v brněnské vile Tugendhat, kde byli 1. ledna hosty diskusního pořadu České televize Otázky Václava Moravce Speciál. Foto: čtk

"V konkurenci, která dnes převládá na evropském trhu, se opět potvrzuje, že potřebujeme silné společné podniky. Malé podniky, malé firmy, malá carga, nedokážou přežít. My to vidíme na Slovensku, máme s touto společností vážné ekonomické problémy," uvedl Fico. Dodal, že projekt je připraven politicky podpořit.

Podle premiéra Nečase by součástí fúze obou firem musela být restrukturalizace, kvůli jejich nedobré finanční situaci. Restrukturalizace by mohla spojení předcházet, nebo být součástí fúze, dodal Nečas.

"Ve střední Evropě by (spojením firem) vznikl silný hráč, byla by to jedna ze čtyř až pěti nejsilnějších železničních nákladních společností v celé Evropě. My jsme skutečně pod tlakem jednak ruských dopravních společností a jednak německých dopravních společností," podotkl Nečas.

Velká restruktualizace

Společnosti ČD Cargo hrozí insolvence, zachránit ji má restrukturalizační plán. Firma chce letos prodat 87 nadbytečných lokomotiv, hodlá sešrotovat téměř 5000 vagonů a zvažuje propuštění až 2220 zaměstnanců. Nyní dopravce zaměstnává zhruba 9500 lidí a vlastní téměř 30.000 vagonů, z nichž je však značná část v havarijním stavu a nevyužívá se.

O rozsáhlém propouštění bude ještě firma jednat s odboráři. Ti se obávají, že mzdové úspory související s masivním propouštěním firmě k vyrovnanému hospodaření nepomohou, protože kvůli němu přijde o značnou část tržeb.

Za nepříznivou situací českého dopravce, který pro letošní rok uvedl odhadovanou provozní ztrátu 230 milionů korun, může zejména dlouhodobě ztrátová přeprava jednotlivých kusových zásilek. Tu má ČD Cargo jako národní dopravce povinnost provozovat.

Autor: ČTK

1.1.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Kanylu doktoři zavádějí pacientům při závažnějších operacích. Ilustrační foto.
9

Stížnost na lékaře? Pacient platí za důkazy. Komora to chce změnit

Amazon v Dobrovízi.
DOTYK.CZ

Po Rohlíku zasahovala cizinecká policie také v Amazonu

Brexit bude drahý. Pro všechny

Britská premiérka Theresa Mayová dnes oficiálně posílá do Bruselu dopis, kterým odstartuje to, čemu se říká „proces odchodu z EU". Co může brexit znamenat pro Británii a co pro samotnou i unii?

Pohledem Davida Vagadaye: Babiš se naštval

Miliardáře a ministra financí Andreje Babiše naštval komentář našeho redakčního kolegy. V reakci pak jeho styl psaní nazval amatérským a přidal hodně dlouhý výčet počinů, které se mu ve vládě povedly.

V Peru odvolali viceministryni. Během záplav a v pracovní době se opalovala

V Peru skončila náměstkyně ministra zemědělství za to, že se v pracovní době opalovala. Eufrosina Santaová tak činila v době, kdy země bojuje s ničivými záplavami. O případu informoval server Infobae.

Spartě hrozí kolaps. Fanoušci napsali Křetínskému: Ukončete chaos

Kdyby mohly fotbalové kluby mluvit, Sparta by si asi teď postěžovala: Jsem jako fackovací panák. Ano, bez přehánění se dá říct, ženejúspěšnější celek v české historii dostává jednu ránu za druhou. Neustálé výměny trenérů, krach v Evropě, vzdalující se vidina titulu a také lapálie Tomáše Rosického.Může být hůř? Odpověď zní: samozřejmě. Poslední políček dostala Sparta od vlastních příznivců. Před nedělním derby se Slavií se ozvala nejvěrnější skupina: oficiální fankluby.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies