VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nejbezpečnější aerolinky jsou australské Qantas

New York - Nejbezpečnější leteckou společností byla v loňském roce australská firma Qantas. Vyplývá to z žebříčku bezpečnosti zveřejněného AirlineRatings.com. Mezi aerolinkami s nejvyšším hodnocením je i česká firma ČSA. Loňský rok se také zařadil mezi nejbezpečnější v historii létání, byl zaznamenán rekordně nízký počet smrtelných nehod, upozornila na svých internetových stránkách CNN.

11.1.2014 1
SDÍLEJ:

Letadlo společnosti Quantas. Ilustrační fotoFoto: čtk

Qantas obdržely v hodnocení bezpečnosti plných sedm hvězdiček. Aerolinky od 50. let minulého století, kdy začaly létat, nezaznamenaly žádnou smrtelnou nehodu. Do první desítky nejbezpečnějších leteckých společností se dále zařadily, podle abecedy, Air New Zealand, All Nippon Airways, Cathay Pacific Airways, Emirates, Etihad Airways, Eva Air, Royal Jordanian, Singapore Airlines a Virgin Atlantic.

Nejvyšší hodnocení, tedy sedm hvězdiček, obdrželo 137 z 448 hodnocených firem, včetně ČSA. CNN upozornila, že mnoho leteckých společností již roky nezaznamenalo žádný významný bezpečnostní incident, natož havárii. Mezi největšími a nejspolehlivějšími přepravci je tak z hlediska bezpečnosti převážně pouze velmi nepatrný rozdíl.

Kromě záznamů smrtelných nehod a auditů od vládních úřadů pro letectví bere AirlineRatings.com v úvahu při určení pořadí také kvalitu nabídky na palubě během letu, včetně nabídky možností zábavy, pohodlí při sezení a jídla. V tomto hodnocení získaly ČSA čtyři a půl ze sedmi možných hvězdiček.

Na opačném konci jsou Kazaši a Afghánci

Na opačném konci žebříčku, s jednou hvězdičkou, se ocitly kazašské aerolinky Scat, dále afghánské Kam Air a Bluewing Airlines z jihoamerického státu Surinam. Všechny tyto společnosti mají zakázáno létat do Evropské unie.

Podle záznamů nezávislé agentury pro bezpečnost civilního letectví ASN byl loňský rok nejbezpečnější pro létání od roku 1945. Celkem bylo zaznamenáno 29 nehod, při kterých zahynulo 269 osob. Desetiletý průměr je přitom 32 nehod ročně a 719 úmrtí. Do této statistiky jsou zahrnuta letadla s kapacitou přepravy nejméně 14 cestujících.

Situace ale v různých částech světa není stejná. Nejnebezpečnější kontinent je Afrika. Na celosvětovém počtu vzletů letadel se podílí třemi procenty, avšak na počtu smrtelných leteckých nehod pětinou.

Nejhorší nehoda byla loni v Rusku. Boeing 737 aerolinek Tatarstan Airlines na trase z Moskvy do Kazaně se při přistání zřítil a explodoval. Zahynulo všech 44 cestujících a šest členů posádky.

Autor: ČTK

11.1.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Nepokoje v Paříži
AKTUALIZUJEME
5

Nepokoje v Paříži. Mladí se bouří proti Le Penové a Macronovi

Stíhací letoun F-35
2 5

Izrael nakupuje americké stíhačky F-35. Jako jediný vyvolený

Hákový kříž na ruce stál pokladní v Kauflandu místo

Obchodní řetězec Kaufland má problém. Způsobilo jej tetování prodavačky Miriam z obchodu v pražské Michli, které zachytil jeden ze všímavých zákazníků. Žena totiž měla na ruce vytetovaný hákový kříž. Obchod se s ní rozloučil a kvůli nacistickému symbolu dokonce zvažuje právní postih.

AUTOMIX.CZ

Nástupce Škody Yeti se ukázal na zatím nejlepších fotkách. Hraje si na Kodiaqa

Už minulý týden jsme si mohli prohlédnout video, které ukazovalo testovací prototyp nástupce Škody Yeti. Nyní se ale posuneme ještě dál, na internetu se totiž objevily kvalitní fotografie, které novinku ukazují mnohem lépe.

EXKLUZIVNĚ / AKTUALIZOVÁNO

Sobotka jde Babišovi po krku. Chce vědět, jak získal Agrofert

ČSSD přitvrzuje. Korunové dluhopisy a transakce kolem firmy Profrost už nejsou jedinou věcí, která premiéra Bohuslava Sobotku zajímá. Chce vědět, jak Andrej Babiš získal Agrofert. Poradci předsedy vlády připravili materiál, který má Deník k dispozici. Reakci Andreje Babiše zjišťujeme.

Hon na Medveděva. Premiér je na odstřel

Spolu s Putinem vždy Medveděv patřil k nejoblíbenějším ruským politikům. Teď jeho hvězda hasne. Možná proto, aby Putin za rok bezpečně vyhrál prezidentské volby.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies