VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nejbezpečnější aerolinky jsou australské Qantas

New York - Nejbezpečnější leteckou společností byla v loňském roce australská firma Qantas. Vyplývá to z žebříčku bezpečnosti zveřejněného AirlineRatings.com. Mezi aerolinkami s nejvyšším hodnocením je i česká firma ČSA. Loňský rok se také zařadil mezi nejbezpečnější v historii létání, byl zaznamenán rekordně nízký počet smrtelných nehod, upozornila na svých internetových stránkách CNN.

11.1.2014 1
SDÍLEJ:

Letadlo společnosti Quantas. Ilustrační fotoFoto: čtk

Qantas obdržely v hodnocení bezpečnosti plných sedm hvězdiček. Aerolinky od 50. let minulého století, kdy začaly létat, nezaznamenaly žádnou smrtelnou nehodu. Do první desítky nejbezpečnějších leteckých společností se dále zařadily, podle abecedy, Air New Zealand, All Nippon Airways, Cathay Pacific Airways, Emirates, Etihad Airways, Eva Air, Royal Jordanian, Singapore Airlines a Virgin Atlantic.

Nejvyšší hodnocení, tedy sedm hvězdiček, obdrželo 137 z 448 hodnocených firem, včetně ČSA. CNN upozornila, že mnoho leteckých společností již roky nezaznamenalo žádný významný bezpečnostní incident, natož havárii. Mezi největšími a nejspolehlivějšími přepravci je tak z hlediska bezpečnosti převážně pouze velmi nepatrný rozdíl.

Kromě záznamů smrtelných nehod a auditů od vládních úřadů pro letectví bere AirlineRatings.com v úvahu při určení pořadí také kvalitu nabídky na palubě během letu, včetně nabídky možností zábavy, pohodlí při sezení a jídla. V tomto hodnocení získaly ČSA čtyři a půl ze sedmi možných hvězdiček.

Na opačném konci jsou Kazaši a Afghánci

Na opačném konci žebříčku, s jednou hvězdičkou, se ocitly kazašské aerolinky Scat, dále afghánské Kam Air a Bluewing Airlines z jihoamerického státu Surinam. Všechny tyto společnosti mají zakázáno létat do Evropské unie.

Podle záznamů nezávislé agentury pro bezpečnost civilního letectví ASN byl loňský rok nejbezpečnější pro létání od roku 1945. Celkem bylo zaznamenáno 29 nehod, při kterých zahynulo 269 osob. Desetiletý průměr je přitom 32 nehod ročně a 719 úmrtí. Do této statistiky jsou zahrnuta letadla s kapacitou přepravy nejméně 14 cestujících.

Situace ale v různých částech světa není stejná. Nejnebezpečnější kontinent je Afrika. Na celosvětovém počtu vzletů letadel se podílí třemi procenty, avšak na počtu smrtelných leteckých nehod pětinou.

Nejhorší nehoda byla loni v Rusku. Boeing 737 aerolinek Tatarstan Airlines na trase z Moskvy do Kazaně se při přistání zřítil a explodoval. Zahynulo všech 44 cestujících a šest členů posádky.

Autor: ČTK

11.1.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Ladislav Okleštěk
6 33

Hejtmanem olomouckého kraje je Okleštěk. Sesazený Košta asi ANO opustí

Ilustrační foto.
6

Cukrárna Šárka v Michálkovicích končí, hlavním důvodem je EET

AUTOMIX.CZ

Škoda vážně chystala vlastní pick-up. Neklaplo to. Zatím...

V posledních letech se několikrát objevily zprávy, že Škoda zvažuje výrobu pick-upu. Nejčastěji se přitom hovořilo o vlastní verzi Volkswagenu Amarok. Nyní se ukazuje, že na těchto informacích opravdu něco bylo.

Filipínští islamisté sťali uneseného Němce, nedostali výkupné

Filipínská teroristická skupina Abu Sayyafa zavraždila sedmdesátiletého německého rukojmího, což ukazuje dnes zveřejněný videozáznam činu. Smrt svého občana potvrdila a odsoudila vláda v Berlíně. Filipíny označily zločin za barbarský. Muže radikální islamistická organizace unesla loni v listopadu, když se plavil kolem jednoho z ostrovů na jihozápadě Filipín. Jeho devětapadesátiletá partnerka přišla o život už při únosu.

Národní galerie má novou ostrahu. V úterý už bude přístupná expozice

Národní galerie (NG) v Praze dnes uzavřela novou smlouvu o ostraze svých šesti objektů i uměleckých děl se společnostmi G4S a Indus. "Noví dodavatelé od úterý 28. února, kdy se výstavní prostory Národní galerie znovu otevřou pro návštěvníky, zajistí kompletní služby," uvedla NG na webu. Své objekty NG o víkendu uzavřela kvůli sporům s bezpečnostní agenturou ABAS IPS Management.

Student z Brna vymyslel jedinečný výpočet. Dostal cenu Wernera von Siemense

Už jako středoškolák chodil občas o prázdninách vypomáhat do Ústavu přístrojové techniky Akademie věd. „Hrozně mě to bavilo. Tak jsem u toho pak už zůstal," vzpomíná pětadvacetiletý Tomáš Pikálek. Jeho diplomové práci letos v únoru udělila porota prestižní cenu Wernera von Siemense pro mladé talentované vědce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies