Přitažlivost nejlepších nákupních destinací podle C&W stále roste a nic na tom nemění ani globální zpomalení ekonomiky. V Hongkongu se nájemné obchodníků za prvotřídní prostory meziročně zvýšilo o 35 procent, v Paříži na Champs-Élysées o 30 procent. Nájemné v tuzemské metropoli tak výrazně nerostlo, ale přesto jeho zvýšení o tři procenta stačilo ve světovém žebříčku k posunu o jedno místo.

„Praha se soustavně umisťuje v první desítce nejoblíbenějších turistických destinací v Evropě a v regionu s ní může soupeřit jedině Vídeň. Podle našich údajů úspěch maloobchodníků na hlavních nákupních ulicích závisí především na počtu zahraničních turistů," uvedl vedoucí oddělení průzkumu trhu C&W Michal Soták.

Centrální pěší zóna v Praze má rozlohu 150.000 metrů čtverečních. „Na rozdíl od některých jiných měst ji měla Praha vždy přesně určenou a to je významné plus. Další výhodou pražských obchodů je otevírací doba 365 dnů v roce. Například v Rakousku nebo Německu to nepovolují místní předpisy," sdělil Jan Kotrbáček z maloobchodního oddělení C&W.

Centrální pěší zónu v Praze tvoří takzvaný zlatý trojúhelník mezi Náměstím republiky, Národním muzeem a Národní třídou. Realitní odborníci do této oblasti zahrnují také Pařížskou ulici zaměřenou na luxus.