VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Němci budou platit koncesionářské poplatky za domácnost

Berlín - Terčem kritiky je také skutečnost, že do nových pravidel nebude zahrnut zákaz reklamy ve veřejnoprávních médiích.

11.6.2010 4
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: ARCHIV HD

Nový model účtování koncesionářských poplatků chystá Německo. Od roku 2013 nebude zpoplatněn každý přijímač, zato bude stanovena paušální částka, kterou musí za rozhlas a televizi odvádět každá domácnost. Podle agentury DPA se na tom dohodla vysílací komise složená ze zástupců německých spolkových zemí.

Každá německá domácnost zaplatí v budoucnu koncesionářský poplatek ve stejné výši, bez ohledu na to, kolik lidí v domácnosti žije a kolik je v ní televizorů, rozhlasových přijímačů nebo počítačů. Tím napříště odpadnou nepříjemné návštěvy kontrolorů z centrály pro vybírání poplatků v domácnostech.

Poplatky by přitom neměly být zvyšovány nad současnou sazbu 17,98 eura (zhruba 460 korun) za měsíc. Předseda rozhlasové komise zemí a premiér spolkové země Porýní-Falc Kurt Beck nevyloučil, že by nový model mohl umožnit pokles poplatků za užívání veřejnoprávních televizních stanic ARD a ZDF.

Chystaná reforma se v Německu setkává s převážně kladnou odezvou a souhlasí s ní i veřejnoprávní televizní a rozhlasové společnosti ARD, ZDF a Deutschlandradio. „Je to moderní systém, jenž zohlední technický vývoj a mnohé učiní jednodušším a srozumitelnějším,“ řekl šéf ARD Peter Boudgoust.

Kritika zazněla z opoziční strany Levice. „Zavedení jednotného odvodu na domácnost nezávisle na tom, zda se v ní nachází přijímač, je sociálně nespravedlivé,“ řekla mediální expertka krajně levicové strany Kathrin Sengerová-Schäferová.

Terčem kritiky je také skutečnost, že do nových pravidel nebude zahrnut zákaz reklamy ve veřejnoprávních médiích. Pouze má být zakázán sponzoring pořadů na ARD a ZDF po 20. hodině, a to s výjimkou sportovních přenosů.

Německý svaz soukromých provozovatelů vysílání a telekomunikací v tiskovém prohlášení kritizoval, že tak „byla promarněna šance na systémovou spravedlnost“ a důvěryhodnost.

V České republice je výše poplatků stanovena zákonem a platí se z přijímače. U rozhlasu je to 45 korun a u televize 135 korun měsíčně.

Autor: ČTK

11.6.2010 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Generální tajemník NATO Jens Stoltenberg.
5

NATO se zapojí do koalice proti Islámskému státu, rozhodl summit

Kamionová doprava na dálnici
14 4

Nechceme levné pracovní síly z východní Evropy, vzkazuje Macron

Václav Klaus: Nešlo o vládní krizi, ale o zahájení volební kampaně

Bývalý český prezident Václav Klaus vidí podstatu koaličních hádek v tom, že poprvé zažíváme situaci, kdy jsou ve vládě dvě stejně silné strany. Ty se musejí proti sobě vymezit, aby jim volič uvěřil, že každá chce něco jiného. „Nic hrozivého se neděje, všechny instituce normálně fungují. Nešlo o vládní krizi, ale o bouřlivé zahájení volební kampaně," hodnotí události posledních dní.

Comeback na spadnutí? Kvitovou svádí Paříž

Stačilo zadat povel internetovému vyhledávači a spustila se lavina titulků v češtině, angličtině, francouzštině a určitě i v dalších jazycích. Články pod nimi se zabývaly tím, že jistá Češka odletěla do Paříže, přičemž se před odletem vyfotila a pochlubila se tím na instagramu.

FBI vyšetřuje kvůli „ruské kauze" i Trumpova zetě Kushnera

Federální úřad pro vyšetřování (FBI) se podle amerických médií zajímá o zetě a poradce Donalda Trumpa Jareda Kushnera. Důvod? Údajné ruské ovlivňování amerických prezidentských voleb.

Lidovci pokukují po premiérovi. Volí vedení

Šéf hnutí ANO Andrej Babiš polepil zemi plakáty, v nichž se ptá, o čem lidé sní. Kdyby měl odpovědět sám, možná by uvedl číslo 9,99. Právě takový volební zisk lidovců a STAN by přivítal. O nesnadno dosažitelné hranici pro vstup do sněmovny ale nemluví jen on. I proto Babiš nevěří, že tuto volební koalici křesťanští demokraté nakonec schválí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies