Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Německá vláda prý o manipulaci s emisemi aut věděla několik let

Berlín - S údaji o emisích naftových aut nemanipulovala pouze německá automobilka Volkswagen, ale i další výrobci. Německá vláda přitom byla na tyto manipulace upozorněna už v roce 2010. Podle listu Süddeutsche Zeitung to tvrdí odborníci, které o stanovisko ke skandálu kolem emisí požádal německý parlament.

27.8.2016 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: čtk

Denis Pöhler z univerzity v Heidelbergu například hovoří o manipulaci u téměř všech výrobců naftových aut. Upozorňuje, že nejpozději v roce 2010 bylo díky jedné tehdejší studii známo, že motory moderních naftových vozů jsou nastaveny tak, aby dodržovaly limity pro emise oxidů dusíku pouze při oficiálních měřeních v laboratorních podmínkách.

Podle Pöhlera muselo být německým úřadům po několik let "zjevné", že emise naftových vozů se v reálném silničním provozu výrazně liší od oficiálních údajů. To podle Süddeutsche Zeitung ukazuje, že stát v této záležitosti selhal.

Šéf technického centra německého autoklubu ADAC Reinhard Kolke ke svému stanovisku pro parlament přiložil dopis, který ADAC v červnu 2010 zaslal německému ministerstvu životního prostředí. Autoklub v dopisu důrazně varuje, že neustálé zpřísňování emisních limitů u naftových aut neplní svůj účel, protože motory jsou nastavovány tak, že při reálném provozu vypouštějí mnohem více škodlivin než při oficiálních měřeních.

"Obrázek, který odborníci vykreslují, je naprosto jasný," uvedl poslanec za Zelené Oliver Krischer. Odborníci podle něj potvrzují "organizované selhání státu". Krischer přitom již dříve kritizoval vládu za to, že léta tolerovala nadměrné hodnoty emisí a nic proti nim nepodnikla.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září obvinila Volkswagen, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že software instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů naftových automobilů, včetně asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto.

Autor: ČTK

27.8.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
U Hrabyně se 18. září sesunula část gabionové stěny u silnice I/11, fotografie z 25. zaří 2017.
2 7

Spadlá gabionová zeď na Opavsku? Na řešení nemá nikdo zájem, říká expertka

Kurdové požadující nezávislost své země
4

90 procent iráckých Kurdů hlasovalo pro nezávislost, sousedé jsou ale proti

Doubický vrah svého činu lituje. Lidé ho znali jako nekonfliktního vegetariána

/VIDEO/ Muže, kterého policie viní z vraždy 14leté školačky a pokusu o vraždu další dívky, poslal děčínský soud v úterý odpoledne do vazby. Rozhodnutí prozatím není pravomocné.

Macronova vize Evropy: digitální, ekologická a pomalí v ní nezdržují rychlé

Francouzský prezident Emmanuel Macron představil v úterý na pařížské Sorbonně svou vizi evropské obnovy, která počítá i s vícerychlostní Evropou. Pomalí podle něj nemají práco zdržovat rychlé. Vyzval také Evropskou unii k užší spolupráci v oblasti obrany a migrace.

Ať se se mnou lidé rozloučí šampaňským a svíčkou, řekla mi Květa Fialová

/ROZHOVOR/ O skonu Květy Fialové se herec Slováckého divadla a její kamarád Josef Kubáník dozvěděl od její dcery Zuzany o půl sedmé ráno, bezprostředně po tom, co Květa Fialová zemřela. Ještě spal, když mu zazvonil telefon.

O kurdské autonomii se dá jednat, naznačila smířlivě Sýrie

Syrská vláda se nebrání jednat s Kurdy o jejich požadavku na autonomii. Uvedl to syrský ministr zahraničí Valíd al-Mualim. Sýrie chce ale nejdřív porazit Islámský stát.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení