Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Německá vláda prý o manipulaci s emisemi aut věděla několik let

Berlín - S údaji o emisích naftových aut nemanipulovala pouze německá automobilka Volkswagen, ale i další výrobci. Německá vláda přitom byla na tyto manipulace upozorněna už v roce 2010. Podle listu Süddeutsche Zeitung to tvrdí odborníci, které o stanovisko ke skandálu kolem emisí požádal německý parlament.

27.8.2016 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: čtk

Denis Pöhler z univerzity v Heidelbergu například hovoří o manipulaci u téměř všech výrobců naftových aut. Upozorňuje, že nejpozději v roce 2010 bylo díky jedné tehdejší studii známo, že motory moderních naftových vozů jsou nastaveny tak, aby dodržovaly limity pro emise oxidů dusíku pouze při oficiálních měřeních v laboratorních podmínkách.

Podle Pöhlera muselo být německým úřadům po několik let "zjevné", že emise naftových vozů se v reálném silničním provozu výrazně liší od oficiálních údajů. To podle Süddeutsche Zeitung ukazuje, že stát v této záležitosti selhal.

Šéf technického centra německého autoklubu ADAC Reinhard Kolke ke svému stanovisku pro parlament přiložil dopis, který ADAC v červnu 2010 zaslal německému ministerstvu životního prostředí. Autoklub v dopisu důrazně varuje, že neustálé zpřísňování emisních limitů u naftových aut neplní svůj účel, protože motory jsou nastavovány tak, že při reálném provozu vypouštějí mnohem více škodlivin než při oficiálních měřeních.

"Obrázek, který odborníci vykreslují, je naprosto jasný," uvedl poslanec za Zelené Oliver Krischer. Odborníci podle něj potvrzují "organizované selhání státu". Krischer přitom již dříve kritizoval vládu za to, že léta tolerovala nadměrné hodnoty emisí a nic proti nim nepodnikla.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září obvinila Volkswagen, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že software instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů naftových automobilů, včetně asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto.

Autor: ČTK

27.8.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Ammán, Jordánsko
AKTUALIZOVÁNO
1

Izraelská ambasáda v Jordánsku pod útokem, zatím asi dva mrtví

Ilustrační foto
7 8

V autoškole neuspěje každý druhý. Na vině je i stres

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Co by bylo, kdyby Škodu nepřevzal Volkswagen? Felicia mohla být sedan

Favorit, přelomový model české automobilky Škoda, letos slaví třicetiny. A tohle je poslední ze série našich příběhů, které se věnují jeho vývoji. Tentokrát se dostaneme až k jeho nástupci, Felicii. Ta se rodila do jisté chvíle ve stejných porodních bolestech jako Favorit. Pak ale na scénu vstupuje Volkswagen.

Hrajete si s ohněm, varuje Arabská liga. Detektory neodstraníme, kontruje Izrael

"Izrael si hraje s ohněm. Jeruzalém představuje červenou linii, která nesmí být narušena," varovali ministři zahraničí zemí Arabské ligy v souvislosti s rozhodnutím Izraele instalovat u vstupu na Chrámovou horu detektory kovu. "Detektory zůstanou, kde jsou," oponuje Izrael.

Množí se falešné sbírky na ulicích. Zkušenost s nimi má už čtvrtina lidí

Předstírají, že jsou neslyšící, kteří pořádají sbírku na dobrou věc. Ale jen do chvíle, než narazí na člověka, který ovládá znakovou řeč. Pak utečou.

AKTUALIZOVÁNO

Pilný s Babišem jednali v Lánech s prezidentem o rozpočtu

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil dnes v Lánech s prezidentem Milošem Zemanem o přípravě rozpočtu na příští rok, ale i dlouhodobých aspektech české ekonomiky, třeba o chybějících lidech na trhu práce a evropských dotacích. Pravidelného jednání expertů se účastnil také Pilného předchůdce v křesle ministra financí Andrej Babiš (ANO), který návrh rozpočtu s deficitem 50 miliard připravoval. Prezident podle Hradu radil autorům rozpočtu soustředit se na investice víc než na spotřebu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení