VYBERTE SI REGION

Německo chce zpřísnit ekologická pravidla pro vjezd do měst

Berlín - Německo se chystá zpřísnit pravidla pro vjezd aut do center měst, která se potýkají s velkým znečištěním ovzduší. Ministerstvo životního prostředí kvůli tomu chce ještě v letošním roce zavést nový typ ekologické viněty, bez níž by nebylo možné do vnitřních oblastí měst jezdit. Zpřísnění by postihlo vozy s dieselovým motorem, benzinová auta by měla splňovat i novou normu.

11.4.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Milan Jaroš

Německo zavedlo ekologické viněty v roce 2008 a původně byly ve třech barvách: červená, žlutá a zelená. Zároveň začaly ve městech vznikat nízkoemisní zóny, kam zpočátku nesměla vjíždět auta bez ekologické viněty, tedy benzinové vozy bez katalyzátoru a dieselové vozy uvedené do provozu před rokem 1993. Později se začala pravidla pro vjezd zpřísňovat a v současnosti mohou do nízkoemisních zón ve většině měst pouze vozy se zelenou vinětou. Tu získají všechna benzinová auta uvedená do provozu po roce 2001 a vozy s dieselovým motorem uvedené do provozu od roku 2006.

Podle ministryně životního prostředí Barbary Hendricksové však i přes dosavadní omezení zůstává znečištění ovzduší ve městech značné, problematické jsou především emise oxidů dusíku. Pokud by se situace nezlepšila, hrozí podle Hendricksové Německu, že dostane pokutu od Evropské komise. Ministryně proto chce pravidla pro vjezd do měst ještě zpřísnit.

Ještě letos chce ministerstvo zavést novou ekologickou vinětu v modré barvě a povolit vjezd do center měst jen těm autům, která ji budou mít. Požadavky pro získání nové viněty splní všechny vozy s benzinovým motorem, které nyní mohou získat zelenou vinětu. Přísnější pravidla ale budou platit pro dieselové vozy, které vytváření více emisí oxidů dusíku než benzinové. Modrou vinětu získají jen ty, jejichž motor splňuje emisní normu Euro 6. Tu musí povinně dodržovat všechna auta uvedená do provozu od loňského září, splňují ji však i motory některých starších vozů.

Podle ministerstva životního prostředí by zpřísnění pravidel mohlo v Německu postihnout až 13 milionů starších dieselových aut, která by nově nesměla jezdit v centrech měst.

Ekologické viněty mohou řidiči získat v Německu po předložení velkého technického průkazu, cena se pohybuje mezi osmi a 12 eury (215 a 320 Kč). Čeští motoristé je mohou koupit i u některých stanic technické kontroly. Viněta se lepí na přední sklo vozu a její platnost je časově neomezená. Za vjezd do nízkoemisní zóny bez požadované známky hrozí pokuta 80 eur (2150 Kč).

Autor: ČTK

11.4.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Policie intenzivně pátrá po pohřešované Míše Patricii Muzikářové.
21

Kriminalisté vyhodnocují stovky hodin záznamů. Míšu ale stále nenašli

Sněžka Sherpa Cup 2017, Petr Mazal
13

Příběh nejlepšího šerpy: Málem ho zabili v Zambii

AKTUALIZOVÁNO

Trump podepsal příkaz o odstoupení USA od transpacifické smlouvy

Washington - Americký prezident Donald Trump dnes podepsal exekutivní příkaz o odchodu Spojených států z Transpacifického partnerství (TPP). Obchodní dohodu 12 tichomořských zemí vláda Baracka Obamy uzavřela před rokem, Kongres USA dokument ale ještě neratifikoval.

Otrávené návnady na zvířata v přírodě bude dohledávat cvičený pes

Otrávené návnady nastražené na vydry, kuny či lišky, na něž často umírají také draví ptáci, začne letos v Česku dohledávat první speciálně vycvičený pes. Česká společnost ornitologická (ČSO) ho získá díky mezinárodnímu projektu dotovanému unií. Podle ochránců přírody případů otrav volně žijících živočichů přibývá. 

AKTUALIZOVÁNO

Revoluce v F1 dle nového vlastníka. Boss Ecclestone po 40 letech končí

Formule 1 a Bernie Ecclectone? Spojení, které k sobě neodmyslitelně patřilo posledních 40 let. Teď je ale konec. Šestaosmdesátiletý Brit, jenž z královské motoristické třídy vytvořil miliardový byznys, potvrdil spekulace britských médií a v čele formule 1 opravdu skončil. Nový vlastník seriálu F1 Liberty Media uvedl, že Ecclestonea nahradil Chase Carey.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies