VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Německo od října rozšíří dálniční mýtné pro nákladní vozidla

Berlín - Za užívání silniční sítě v Německu bude muset od čtvrtka platit více dopravců. Od začátku října se zpoplatnění dálnic a některých silnic první třídy rozšiřuje na nákladní auta s hmotností nad 7,5 tuny, dosud za jízdu po takových komunikacích platila jen vozidla těžší než 12 tun. Od rozšíření mýtného, které postihne i české dopravce, očekává německé ministerstvo dopravy výnosy v řádu stovek milionů eur ročně a do budoucna plánuje ještě rozsáhlejší zpoplatnění silniční sítě.

30.9.2015 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Libor Plíhal

V Německu je pro nákladní dopravu zpoplatněno všech 12.800 kilometrů dálnic a 2300 kilometrů silnic prvních tříd (takzvaných Bundesstrasse), které mají dva jízdní pruhy v obou směrech. Nynější rozšíření mýtného i na lehčí vozidla by mělo státu letos vynést 115 milionů eur (3,1 miliardy Kč), od příštího roku každoročně 380 milionů eur (10,3 miliardy Kč).

„Díky výnosům z rozšíření mýtného pro nákladní vozy budeme moct trvale zajistit více investic. Dodatečné příjmy půjdou přímo do modernizace naší silniční sítě. To zajistí Německu růst, blahobyt a pracovní místa," uvedl k rozšíření mýtného ministr dopravy Alexander Dobrindt.

Úprava německého mýtného postihne i české dopravce. Ti v anketě ČTK uvedli, že nové náklady bude nutné promítnout i do ceny přepravy. U vozidel s hmotností 7,5 až 12 tun by cena mohla vzrůst asi o dvě koruny na kilometr.

Zpoplatnění dálnic pro osobní auta?

Výše mýtného v Německu závisí na počtu os vozidla a na ekologické náročnosti jeho provozu. Za nákladní auto se dvěma osami, které splňuje evropskou emisní normu Euro 6, tak dopravci platí minimální sazbu 8,1 eurocentu (2,20 Kč) za kilometr. Nejvyšší sazba mýtného 21,8 eurocentu (5,90 Kč) za kilometr se vztahuje na vozy s pěti a více osami, které splňují nanejvýš emisní normu Euro 1.

Německé ministerstvo dopravy plánuje do budoucna další rozšiřování mýtného pro nákladní auta. Ještě před parlamentními volbami, které se budou konat na podzim 2017, by se mýtné mělo začít vztahovat na nákladní auta od 3,5 tuny. Po roce 2018 by ministerstvo chtělo zpoplatněné úseky rozšířit na všechny silnice první třídy.

Německo usiluje také o zpoplatnění dálnic pro osobní auta. Původně měli řidiči osobních vozidel začít platit za jízdu po německých dálnicích už od začátku příštího roku, po sporech mezi Berlínem a Evropskou komisí o slučitelnosti poplatků s evropským právem ale ministerstvo dopravy odložilo plán na zpoplatnění dálnic na neurčito.

Autor: ČTK

30.9.2015 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Z areálu muniční továrny v Boříně se ozývají exploze. Hasiči se z místa museli stáhnout.
AKTUALIZUJEME
6 18

V Poličských strojírnách vybuchla trhavina. Tři lidé jsou v kritickém stavu

Martin Schulz.
6 6

Kandidáta na německého kancléře Schulze bude patrně vyšetřovat OLAF

AKTUALIZOVÁNO

Labe v Pardubicích vyplavilo mrtvolu ženy

Řeka Labe v Pardubicích vyplavila ve čtvrtek ráno mrtvé tělo. Voda mohla mrtvou ženu přivést z Labe či Chrudimky. Policie pátrá po totožnosti.

Osmý ročník je tady! Nominujte tu svoji Ženu regionu

Soutěž pro výjimečné ženy je zase zpátky. Přišel čas přihlásit dámy, které se ve volném čase obětují pro druhé a zvládají své aktivity skloubit s péčí o rodinu. Přihlášení je možné do středy 1. března.

DOTYK.CZ

Chyťte doktora! Nemocnice kupují lékaře už během studia. Nabízí jim i sto tisíc

Více než třetina špitálů láká adepty medicíny na štědrá stipendia, vyplývá z ankety regionálních redakcí Deníku. Další nemocnice to plánují.

FOTO: Na Šumavě řádili vlci. Dokázali zabít statného jelena

Mrtvý jelen, kterého se podařilo najít nedaleko Borových Lad na rozhraní Klatovska a Prachaticka, podle všeho výrazně ovlivní novodobý pohled na vlky na Šumavě. Dosud totiž měli ochránci přírody potvrzené zprávy jen o dvou jedincích, kteří se pohybovali nezávisle na sobě na velkém území. Tohoto jelena ale nejspíše ulovili dva, možná i tři vlci společně.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies