VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Německý ministr navrhne zpoplatnění dálnic do poloviny roku

Berlín - Německý ministr dopravy Alexander Dobrindt chce ještě v prvním pololetí předložit návrh zákona, který by vedl ke zpoplatnění německých dálnic pro zahraniční osobní auta. Dobrindt to řekl v rozhovoru pro dnešní vydání týdeníku Der Spiegel s tím, že očekává schválení návrhu do konce roku. Plány německého ministra vyvolávají kritiku ze strany Evropské komise, které se nelíbí, že by se dálniční poplatky nevztahovaly na Němce.

10.3.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Plíhal Libor

Pokud se podaří zákon letos schválit, chce ministr v příštím roce vypracovat plány na technické řešení poplatků. Je podle něj třeba vyřešit především soulad zákona s evropským právem. Dobrindt předpokládá, že by řidiči osobních aut platili za využívání německých dálnic od roku 2016.

Podle zatím obecných Dobrindtových návrhů by si měli všichni řidiči osobních aut kupovat dálniční známky, aby mohli využívat německé dálnice. Německým řidičům by měla tyto dodatečné náklady kompenzovat sleva na dani z vlastnictví motorového vozidla, kterou nyní platí. „Technické otázky chceme řešit společně s ministrem financí (Wolfgangem Schäublem)," řekl Dobrindt. „Pro německé řidiče nevzniknou dodatečné náklady. To garantuji," dodal.

Jeden z hlavních volebních slibů

Zpoplatnění německých dálnic pro cizince bylo jedním z hlavních volebních slibů bavorské Křesťanskosociální unie (CSU), kterou ve vládě zastupuje mimo jiné i Dobrindt. Strana loni prosadila závazek i do koaliční smlouvy mezi konzervativní unií CDU/CSU kancléřky Angely Merkelové a sociální demokracií (SPD). CSU argumentuje především tím, že němečtí řidiči osobních musí platit za využívání dálnic v řadě sousedních států, opačně to však neplatí.

Evropská komise v minulosti kritizovala původní návrh CSU, že by si dálniční známky museli kupovat pouze zahraniční řidiči. Podle komise by představovalo diskriminaci na základě země původu a odporovalo by to evropskému právu. Dobrindt se proto snaží najít způsob, kterým by dálniční známky zavedl a zároveň nezvýšil zátěž německých řidičů.

Autor: ČTK

10.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

EET ilustrační foto
5

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Ilustrační foto.
6

Policie v Porsche. Muži zákona jezdí zabavenými auty

Pohledem Realistů: Naše ambice jsou realistické

V minulých dnech jsme začali s představováním naší strany. Máme za sebou Prahu, Ostravu a Brno, další místa nás čekají. Svým příznivcům i široké veřejnosti podrobně vysvětlujeme svá východiska, plány i cíle. I naše ambice. 

DOTYK.CZ

Evropa, daňový ráj to na pohled

Španělsko a další země EU by podle MMF hospodařily s přebytkem. Kdyby část jejich daní nemizela za hranicemi.

Deště a tající sníh zvedají na desítce mít v Česku hladiny toků

Povodňový stupeň pohotovosti dnes brzo ráno hlásily tři měřicí stanice, Dalečín a Veverská Bítýška na Svratce a Pertoltice na Liberecku na Panenském potoce. V některých případech za to může nahromaděný led. Vyplývá to z informací Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ).

Školy zakazují žákům mobily, hrozí i dvojka z chování

O tom, zda vůbec mobilní telefony patří dětem do ruky a od kolika let, se zabýval průzkum Deníku v minulém roce. Z něj vyšlo najevo, že rodiče většinou pořizují dítěti mobilní telefon v momentě, kdy začne chodit do školy bez jejich doprovodu. Naskýtá se však otázka, zda mobil patří do školy a jakým způsobem omezit jeho používání při vyučovacích hodinách.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies