VYBERTE SI REGION

Nespokojeným zákazníkům pomáhá
 řešení sporů bez soudů

Praha /INFOGRAFIKA/ – Magdalena Pýchová z Prahy si nechala v provozovně JaPa scelit vlněné šaty a svetr. Tam jí ale sdělili, že je nejprve musí dát do čistírny, a tuto službu jí zprostředkovali. „Oblečení v hodnotě 16 tisíc korun mi sice vrátili bez děr, ale o dvě čísla menší. Skončilo v koši, protože reklamaci mi čistírna neuznala a k soudu se mi nechtělo," říká zklamaná zákaznice. Velice proto vítá, že novela zákona o ochraně spotřebitelů jí a všem ostatním nespokojeným klientům nabídla rychlejší a efektivní řešení.

29.7.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Eva Kořínková

„Obranu slabších, tedy v tomto případě spotřebitelů, vnímám jako jednu z priorit svého resortu. Těší mě, že za prvních šest měsíců platnosti novely se na inspektoráty České obchodní inspekce (ČOI) obrátilo téměř 1400 lidí kvůli mimosoudnímu vyřízení svých sporů s poskytovateli služeb nebo prodejci. Nově vytvořené oddělení ČOI, v němž sedí právníci a specialisté na jednotlivé komodity, pomohlo 47 procentům žadatelů, a to zcela bez poplatků," uvedl ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek (ČSSD).

Ústřední ředitel ČOI Mojmír Bezecný konstatoval, že lidé, kteří neuspěli s reklamací, se mohou obracet na ČOI elektronickým podáním nebo osobně na kterémkoli jejím inspektorátu. „Nejčastěji si lidé stěžují na závady zboží pořízené přes 
e-shopy," řekl Bezecný na dotaz Deníku.
Inspekce se soustřeďuje také na tzv. šmejdy. Novela totiž zpřísnila podmínky plateb za zboží zakoupené na hromadných předváděcích akcích. Prodejci nesmějí peníze vybírat přímo na nich, ale kupec má sedm dní na rozmyšlenou a jejich zaplacení.
„Nepoctiví podnikatelé tuto lhůtu obcházejí, dokonce rozvážejí účastníky domů a nutí je platit hotově. Datum pak na smlouvě falšují. Za podobné praktiky jsme udělili pokuty firmám Exen Trade a BNM-Medical ve výši 1,4 milionu korun. Osobně doporučuji všem seniorům, aby se podobných akcí nezúčastňovali, nic nekupovali a nepodepisovali. Vyhnou se tak zbytečným komplikacím," varoval Bezecný.

BOJ SE „ŠMEJDY"

Zopakoval i známou pravdu, že slevy jsou na těchto akcích jen iluzorní a konečná cena většinou vyšší než v kamenném obchodě.
„Boj s nepoctivými prodejci nikdy nekončí, doufám, že časem budeme ve vyspělosti a kultuře vztahu mezi poskytovateli služeb, prodejci zboží a zákazníky na stejné úrovni jako ve Velké Británii. K tomu je třeba vzdělávat spotřebitele a na různé fígle nepoctivců reagovat kvalitní legislativou," uzavřel Mládek.

Pro zvětšení klikněte na obrázek!

Novela zákona o ochraně spotřebitele

Autor: Kateřina Perknerová

29.7.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Trumpovi právníci brání přepočítávání hlasů ve třech státech USA

Washington - Právníci nově zvoleného amerického prezidenta Donalda Trumpa se snaží zablokovat ruční přepočítání hlasů ve státech Pensylvánie, Wisconsin a Michigan. Oznámil to dnes americký server Politico. K novému sčítání hlasů vyzvala neúspěšná prezidentská kandidátka Zelených Jill Steinová, žádost podpořila několikamilionovou kaucí.

V prosinci končí jízdné v pražské MDH i čipové karty opencard

Praha - V prosinci končí roční kupon na jízdné v pražské MHD téměř 22 tisíc lidí, v lednu dvojnásobku. V tomto období končí platnosti také 165 tisíc čipových karet opencard. V tiskové zprávě o tom informoval pražský dopravní podnik.

V Norsku našli nápis Arbeit macht frei ukradený z Dachau

Bergen - Norská policie nejspíš objevila nechvalně proslulý nápis Arbeit macht frei (Práce osvobozuje) ukradený v roce 2014 z brány bývalého německého koncentračního tábora Dachau. S odvoláním na bavorskou policii o tom dnes informovala agentura AFP.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies