VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nízké ceny při nákupu nábytku už nehrají hlavní roli

Praha /PRŮZKUM/ – Nízké ceny už při výběru prodejny s nábytkem nehrají u tuzemských zákazníků tak důležitou roli jako dřív. Češi nyní důkladněji porovnávají nabídku obchodníků a také více hledí na kvalitu nábytku a bytových doplňků. Vyplývá to z výzkumu společnosti Incoma GfK.

28.1.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto. Foto: DENÍK

„Zatímco cenová citlivost českých spotřebitelů v porovnání s obdobným výzkumem z roku 2009 celkově vzrostla, kupodivu klesl podíl lidí, kteří tvrdí, že prodejnu vybírají především podle celkově nízké cenové hladiny,“ řekl Pavel Cabal ze společnosti Incoma GfK. Naopak velmi výrazně vzrostl podíl Čechů, kteří tvrdí, že prodejnu vybírají především podle příznivého poměru mezi cenou a kvalitou nabízeného zboží.

Výzkum ukázal, že na prvním místě při výběru prodejny s nábytkem je nyní právě dobrý poměr ceny a kvality. Následuje dostupnost prodejny, předchozí dobrá zkušenost či doporučení, slevy a akční nabídky a síře sortimentu.

Část domácností nákup zcela odkládá

„Za poklesem významu celkové cenové úrovně prodejny může stát fakt, že velká část domácností, a to především z cenově nejcitlivějších skupin, nákup nábytku zcela odkládá a ze skupiny potenciálních zákazníků tak v krizi vypadává,“ podotkl Zdeněk Skála z Incoma GfK.

Zbývající zákazníci podle Skály nemusejí nakupovat jen ten nejlevnější nábytek, stále více ale zvažují, za co své peníze utratí. „Tento typ zákazníka je dobře informovaný a před nákupem porovnává zboží ve více prodejnách a prohlíží si jejich katalogy. Ve srovnání s rokem 2009 ho také mohou výrazně častěji k návštěvě prodejny a případnému nákupu zlákat ‚slevové týdny‘ nebo akční nabídky z letáků,“ dodal Skála.

Zatímco v hodnocení cenové úrovně nebo šíře sortimentu u Čechů podle výzkumu vedou širokosortimentní nábytkářské řetězce, při hodnocení kvality nabízeného nábytku se do čela žebříčku dostává český výrobce TON, Studio zdravého spaní JMP a Kuchyně Sýkora.

Pětici největších tuzemských obchodníků s nábytkem a bytovými doplňky předloni po několika růstových letech klesly celkové tržby. Zatímco ještě v roce 2009 se tržby prodejců Ikea, Asko Nábytek, Kika Nábytek, Sconto Nábytek a Jysk navzdory hospodářské krizi zvýšily meziročně o 2,8 miliardy korun na 17,4 miliardy korun, tak předloni klesly o 1,6 miliardy korun na 15,8 miliardy ko­run.

Autor: ČTK

28.1.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kanylu doktoři zavádějí pacientům při závažnějších operacích. Ilustrační foto.
9

Stížnost na lékaře? Pacient platí za důkazy. Komora to chce změnit

Amazon v Dobrovízi.
DOTYK.CZ

Po Rohlíku zasahovala cizinecká policie také v Amazonu

Brexit bude drahý. Pro všechny

Britská premiérka Theresa Mayová dnes oficiálně posílá do Bruselu dopis, kterým odstartuje to, čemu se říká „proces odchodu z EU". Co může brexit znamenat pro Británii a co pro samotnou i unii?

Pohledem Davida Vagadaye: Babiš se naštval

Miliardáře a ministra financí Andreje Babiše naštval komentář našeho redakčního kolegy. V reakci pak jeho styl psaní nazval amatérským a přidal hodně dlouhý výčet počinů, které se mu ve vládě povedly.

V Peru odvolali viceministryni. Během záplav a v pracovní době se opalovala

V Peru skončila náměstkyně ministra zemědělství za to, že se v pracovní době opalovala. Eufrosina Santaová tak činila v době, kdy země bojuje s ničivými záplavami. O případu informoval server Infobae.

Spartě hrozí kolaps. Fanoušci napsali Křetínskému: Ukončete chaos

Kdyby mohly fotbalové kluby mluvit, Sparta by si asi teď postěžovala: Jsem jako fackovací panák. Ano, bez přehánění se dá říct, ženejúspěšnější celek v české historii dostává jednu ránu za druhou. Neustálé výměny trenérů, krach v Evropě, vzdalující se vidina titulu a také lapálie Tomáše Rosického.Může být hůř? Odpověď zní: samozřejmě. Poslední políček dostala Sparta od vlastních příznivců. Před nedělním derby se Slavií se ozvala nejvěrnější skupina: oficiální fankluby.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies