VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nízké ceny při nákupu nábytku už nehrají hlavní roli

Praha /PRŮZKUM/ – Nízké ceny už při výběru prodejny s nábytkem nehrají u tuzemských zákazníků tak důležitou roli jako dřív. Češi nyní důkladněji porovnávají nabídku obchodníků a také více hledí na kvalitu nábytku a bytových doplňků. Vyplývá to z výzkumu společnosti Incoma GfK.

28.1.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto. Foto: DENÍK

„Zatímco cenová citlivost českých spotřebitelů v porovnání s obdobným výzkumem z roku 2009 celkově vzrostla, kupodivu klesl podíl lidí, kteří tvrdí, že prodejnu vybírají především podle celkově nízké cenové hladiny,“ řekl Pavel Cabal ze společnosti Incoma GfK. Naopak velmi výrazně vzrostl podíl Čechů, kteří tvrdí, že prodejnu vybírají především podle příznivého poměru mezi cenou a kvalitou nabízeného zboží.

Výzkum ukázal, že na prvním místě při výběru prodejny s nábytkem je nyní právě dobrý poměr ceny a kvality. Následuje dostupnost prodejny, předchozí dobrá zkušenost či doporučení, slevy a akční nabídky a síře sortimentu.

Část domácností nákup zcela odkládá

„Za poklesem významu celkové cenové úrovně prodejny může stát fakt, že velká část domácností, a to především z cenově nejcitlivějších skupin, nákup nábytku zcela odkládá a ze skupiny potenciálních zákazníků tak v krizi vypadává,“ podotkl Zdeněk Skála z Incoma GfK.

Zbývající zákazníci podle Skály nemusejí nakupovat jen ten nejlevnější nábytek, stále více ale zvažují, za co své peníze utratí. „Tento typ zákazníka je dobře informovaný a před nákupem porovnává zboží ve více prodejnách a prohlíží si jejich katalogy. Ve srovnání s rokem 2009 ho také mohou výrazně častěji k návštěvě prodejny a případnému nákupu zlákat ‚slevové týdny‘ nebo akční nabídky z letáků,“ dodal Skála.

Zatímco v hodnocení cenové úrovně nebo šíře sortimentu u Čechů podle výzkumu vedou širokosortimentní nábytkářské řetězce, při hodnocení kvality nabízeného nábytku se do čela žebříčku dostává český výrobce TON, Studio zdravého spaní JMP a Kuchyně Sýkora.

Pětici největších tuzemských obchodníků s nábytkem a bytovými doplňky předloni po několika růstových letech klesly celkové tržby. Zatímco ještě v roce 2009 se tržby prodejců Ikea, Asko Nábytek, Kika Nábytek, Sconto Nábytek a Jysk navzdory hospodářské krizi zvýšily meziročně o 2,8 miliardy korun na 17,4 miliardy korun, tak předloni klesly o 1,6 miliardy korun na 15,8 miliardy ko­run.

Autor: ČTK

28.1.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Zeman ve sněmovně. 21.2.2016
2 4

Nevěřte zeleným fanatikům, vyzval poslance Zeman

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

AUTOMIX.CZ

PŘEHLEDNĚ: Proč se škodovky jmenují, jak se jmenují?

Od konce 80. let česká automobilka Škoda svoje modely označuje výhradně slovními názvy. Na začátku této éry byl samozřejmě Favorit.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies