Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nízké ceny při nákupu nábytku už nehrají hlavní roli

Praha /PRŮZKUM/ – Nízké ceny už při výběru prodejny s nábytkem nehrají u tuzemských zákazníků tak důležitou roli jako dřív. Češi nyní důkladněji porovnávají nabídku obchodníků a také více hledí na kvalitu nábytku a bytových doplňků. Vyplývá to z výzkumu společnosti Incoma GfK.

28.1.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto. Foto: DENÍK

„Zatímco cenová citlivost českých spotřebitelů v porovnání s obdobným výzkumem z roku 2009 celkově vzrostla, kupodivu klesl podíl lidí, kteří tvrdí, že prodejnu vybírají především podle celkově nízké cenové hladiny,“ řekl Pavel Cabal ze společnosti Incoma GfK. Naopak velmi výrazně vzrostl podíl Čechů, kteří tvrdí, že prodejnu vybírají především podle příznivého poměru mezi cenou a kvalitou nabízeného zboží.

Výzkum ukázal, že na prvním místě při výběru prodejny s nábytkem je nyní právě dobrý poměr ceny a kvality. Následuje dostupnost prodejny, předchozí dobrá zkušenost či doporučení, slevy a akční nabídky a síře sortimentu.

Část domácností nákup zcela odkládá

„Za poklesem významu celkové cenové úrovně prodejny může stát fakt, že velká část domácností, a to především z cenově nejcitlivějších skupin, nákup nábytku zcela odkládá a ze skupiny potenciálních zákazníků tak v krizi vypadává,“ podotkl Zdeněk Skála z Incoma GfK.

Zbývající zákazníci podle Skály nemusejí nakupovat jen ten nejlevnější nábytek, stále více ale zvažují, za co své peníze utratí. „Tento typ zákazníka je dobře informovaný a před nákupem porovnává zboží ve více prodejnách a prohlíží si jejich katalogy. Ve srovnání s rokem 2009 ho také mohou výrazně častěji k návštěvě prodejny a případnému nákupu zlákat ‚slevové týdny‘ nebo akční nabídky z letáků,“ dodal Skála.

Zatímco v hodnocení cenové úrovně nebo šíře sortimentu u Čechů podle výzkumu vedou širokosortimentní nábytkářské řetězce, při hodnocení kvality nabízeného nábytku se do čela žebříčku dostává český výrobce TON, Studio zdravého spaní JMP a Kuchyně Sýkora.

Pětici největších tuzemských obchodníků s nábytkem a bytovými doplňky předloni po několika růstových letech klesly celkové tržby. Zatímco ještě v roce 2009 se tržby prodejců Ikea, Asko Nábytek, Kika Nábytek, Sconto Nábytek a Jysk navzdory hospodářské krizi zvýšily meziročně o 2,8 miliardy korun na 17,4 miliardy korun, tak předloni klesly o 1,6 miliardy korun na 15,8 miliardy ko­run.

Autor: ČTK

28.1.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Útok v Cambrils
2 21

Útočníci z Barcelony plánovali krvavější akci. Řidič dodávky je prý mrtvý

Melbourne, ilustrační foto
6 10

Kde se žije nejlépe? Vítězí Melbourne a Vídeň. Praha uzavírá šestou desítku

VIDEO: Pař jako Rus, zpívá Robbie Williams v novince, kterou přiveze do Prahy

/FOTOGALERIE, HARMONOGRAM/ - Kolem dvaceti kousků naservíruje zítra publiku na letišti v Letňanech britský zpěvák a tanečník. Nebudou chybět nové věci z desky The Heavy Entertainment Show, jež vyšla loni. Areál se otevře již v 15 hodin. 

Velká světlometová krádež: zaměstnanci ukradli zboží za statisíce

Velkou krádež vyšetřují policisté ve firmě na výrobu světlometů v Mohelnici. Skupina devíti lidí zde kradla výrobky. Celkově způsobili škodu za devět set tisíc korun.

Dětské úrazy loni stály 815 milionů korun, častější jsou v létě

Dětské úrazy loni stály české zdravotnictví více než 815 milionů korun, nejvíce jich je v letních měsících. Počet i náklady každoročně rostou. Nejčastější jsou například poranění kotníků, chodidel, zápěstí, rukou a hlavy.

Lenovo je po dvou letech ve ztrátě. Ta činí téměř dvě miliardy

Čínský výrobce osobních počítačů Lenovo hlásí za první fiskální čtvrtletí ztrátu ve výši 72 milionů dolarů, tedy v přepočtu 1,6 miliardy korun. Informovala o tom agentura Reuters. Podle ní jsou příčinou vyšší náklady a tlak marže v souvislosti s nedostatkem některých součástí, jako jsou například paměťové čipy. Jedná se o první čtvrtletní ztrátu za poslední dva roky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení