VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nová auta v Česku jsou mezi nejlevnějšími v Evropě

Praha – Nová auta v Česku jsou v současnosti mezi nejlevnějšími v Evropě. Ceníkové ceny přitom již od loňského roku neklesají, automobilky o zákazníky ovšem bojují akčními nabídkami a stále lepší výbavou. Vyplývá to z informací obchodníků.

29.10.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: archiv Deníku

Ceny začaly výrazně klesat již v roce 2008, kdy si domácí Škoda Auto začala intenzivněji bránit svůj třicetiprocentní tržní podíl a vedle tradičních firemních zákazníků se více zaměřila na domácnosti. Do té doby se ceny na českém trhu řadily mezi nejvyšší v Evropě.

V roce 2010 klesla podle poslední zprávy Evropské komise reálná cena automobilů v celé EU o 2,5 procenta, v Česku se pak snížila o devět procent a na Slovensku o 17 procent.

Relativně nižší ceny proti okolním zemím se mimo jiné projevily v nárůstu tzv. reexportů, kdy jsou nová auta zahraničních značek po prodeji v Česku importovaná do zahraničí. Zánovní vozy tvořily výraznou část z téměř 20.000 aut, která byla letos do září z Česka vyvezená; loni to bylo ve stejném období 14.000 vozů a v roce 2008 jen okolo 5000 aut.

Rozdíl i několik tisíc eur

„Výsledná cena automobilu je vždy syntézou řady faktorů, jako je konkurenční situace na trhu, povaha a vlastnosti výrobku," komentoval různé ceníkové ceny Volkswagenu v jednotlivých zemích mluvčí značky v ČR Jan Klíma. Například u nového VW Golf vychází rozdíl v základní ceníkové ceně v Česku a v sousedním Německu nebo ve Francii na několik tisíc eur. Konečná suma, za kterou zákazník auto koupí, ale může být ještě výrazně jiná díky slevám a akčním nabídkám.

Podle odborníků se koncové ceny aut v jednotlivých evropských zemích přibližují. „Inovace v oblasti prodejních kanálů dávají spotřebitelům, například díky internetovým nástrojům pro srovnání cen, mnohem širší možnosti porovnat nabídky více obchodníků v rámci celé EU. Dnes je mnohem jednodušší domluvit a realizovat výhodnou koupi vozu v zahraničí než před deseti a více lety. Z pohledu výrobců a obchodníků se nicméně konkurenční prostředí dále zostřuje," uvedl Jan Malý z Automobilové expertní skupiny PwC ČR.

Reálné ceny automobilů mohou podle Malého v případě masově vyráběných značek přinejmenším stagnovat, v případě kompaktních vozů nebo vozů střední třídy možná i mírně klesat, i když už nijak výrazně. Důvodem jsou velmi nízké marže na českém trhu.

Autor: ČTK

29.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Donald Trump
2 4

USA rozšířily možnosti pro deportace migrantů

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

ODS půjde do sněmovních voleb s podporou Strany soukromníků

Opoziční ODS se dohodla na spolupráci se Stranou soukromníků před letošními volbami do Poslanecké sněmovny. Předseda ODS Petr Fiala o tom informoval poté, co dnes odpoledne spolupráci podpořila výkonná rada strany. Soukromníci by měli obsadit zhruba 40 míst na kandidátkách ODS, a to ve všech krajích. Podle Fialy svazek zabrání tříštění sil na pravicové straně politického spektra a posílí pozici obou stran do voleb.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies