VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nová generace miniaut z TPCA přijde na trh v únoru

Praha - Zmodernizovaní konkurenti Škody Citigo z kolínské TPCA přijdou na trh v únoru a březnu. Trojice městských mini aut Peugeot 107, Citroën C1 a Toyota Aygo má téměř stejné rozměry jako předchozí generace, ale nižší emise i spotřebu. Vyplývá to ze zveřejněných údajů firem.

5.1.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Martin Petřík

Přestože jsou všechny tři sesterské vozy z Kolína postavené na stejné platformě a mají stejný motor, vzhledově a interiérem se liší. Všechny mají novou přední masku a pozměněnou kapotu. Oblá světla předchozí generace doplnily LED diody pro denní svícení. Nově se v nabídce objevuje kožený volant s možností řazení pomocí páček nebo technologie bluetooth a zásuvka USB pro připojení telefonu nebo hudebního přehrávače.

„Jsme svědky rostoucích cen paliv a stále přísnějších předpisů na ochranu životního prostředí. Současný trend tzv. downsizingu napovídá, že vysoce konkurenční a stále více roztříštěná třída minivozů je jednou z mála oblastí automobilového trhu, která bude v příštích letech vykazovat růst,“ uvedl mluvčí Toyoty Tomáš Vaněk.

Použitý litrový benzinový tříválec o výkonu 68 koní vykazuje spotřebu 4,3 litru benzinu na 100 km a emise 99 g/km proti dosavadním 106 g/km. „Jde o první benzinový Citroën, který se dostal pod hranici 100 g/km,“ uvedla mluvčí zastoupení Citroënu Martina Bedrnová. Vozy budou podle ní k dostání od začátku ve tří i pětidvéřové verzi. Škoda nabídla Citigo loni na podzim jen se třemi dveřmi a pětidveřovou variantu přidá až letos.

Délka vozů se pohybuje od 3,43 metru u Toyoty a Peugeotu po 3,44 m u C1. Zavazadlový prostor pak nabízí v základu 139 litrů. Škoda Citigo konkuruje délkou 3,56 metru a objemem zavazadlového prostoru je 251 litrů.

Auto pro ženy a "samotáře"

„Podobně jako většina vozů v této kategorii, je i model 107 často druhým i třetím vozem v domácnosti. Od ostatních modelů v segmentu se ale liší cílovou skupinou zákazníků, kterou ve větší míře tvoří ženy a lidé žijící sami,“ doplnila mluvčí Peugeotu Radka Matthey. Peugeot proto podle ní chystá na začátek března speciální edici 107 pro ženy s motivem rozkvetlých třešňových květů a praktickými doplňky.

Nová 107 přijde na trh v únoru, Citroen se objeví u evropských prodejců na začátku března. Ceny firmy oznámí až těsně před zahájením prodeje. Předchozí generace se nyní prodává od 169.900 Kč.

Od roku 2005 prodal Peugeot 665 tisíc vozů 107, Citroën C1 si koupilo 620 tisíc zákazníků a Toyotu Aygo 580 tisíc zákazníků.

Autor: ČTK

5.1.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dětská skupina. Ilustrační foto.
14

Dvouleté děti nejsou do školek zralé. Potřebují individuální péči

Konvoj vozidel armády USA na dálnici D5 nedaleko Plzně.
AKTUALIZOVÁNO
10 32

Vojenský konvoj dnes opustí ČR. Před kasárnymi zasahovala policie

AUTOMIX.CZ

Zapomenuté české automobilky: Wikov nabízel luxus, zaujal i první "kapkou"

Tatru a Škodu zná v naší zemi každý. Jsou tu ale i další, méně známé automobilky, mezi které spadá například Wikov. Strojírenský podnik původně vyrábějící zemědělské stroje vdechnul život vozům, kterým se dnes přezdívá „československý Rolls-Royce".

Ministryně Valachová: Škola musí zveřejnit přijatého žáka s nejhorším výsledkem

Střední školy budou muset v rámci jednotných přijímacích zkoušek anonymně zveřejnit skóre přijatého žáka s nejhoršími výsledky testů. V pořadu Partie televize Prima to dnes řekla ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD). Podle ní to bude ukazatel kvality dané školy pro rodiče a zájemce o studium. Jednotné přijímací zkoušky se letos plošně konají poprvé, a to na maturitní obory středních škol.

Kvůli EET nemají kamberští prodejnu potravin

Závažný problém řeší aktuálně již měsíc obec Kamberk. Obyvatelé této vsi nemají, kde v obci nakoupit základní potraviny. Provozovatelka krámku na konci února skončila. Nechtěla kupovat drahou pokladnu pro EET.

Zvoník Ladislav Leksa: Změna času je proti přírodě

/ROZHOVOR/ V noci na neděli se mění čas ze zimního na letní. Kdo by si myslel, že všechny kostelní hodiny potřebují při změně času ručně seřídit, ten by se mýlil. Hodiny v klášterním kostele sv. Josefa v Obořišti má na starosti místní řemeslník a také zvoník Ladislav Leksa. Už zhruba sedm let na nich přesný čas řídí družice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies