VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nové berlínské letiště zřejmě nebude mít dostatečnou kapacitu

Berlín – Kapacita rozestavěného berlínského Letiště Willyho Brandta zřejmě po dokončení nebude stačit dopravním požadavkům německé metropole. Na dnešním jednání dozorčí rady letiště to podle televize ARD uvedl šéf vzdušného přístavu Hartmut Mehdorn. Pro Letiště Willyho Brandta to znamená další v řadě problémů – letiště mělo být už dva a půl roku v provozu a náklady na jeho stavbu výrazně překročily plánovaný rozpočet.

30.6.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: David Vondráček

Nové letiště na jižním okraji německé metropole by mělo ročně odbavit 27 milionů pasažérů a mělo by nahradit dosavadní berlínská letiště Tegel a Schönefeld, která již technicky nevyhovují. Mehdorn ale dnes uvedl, že už v loňském roce prošlo oběma nyní provozovanými berlínskými letišti 26 milionů cestujících a očekává se, že tento počet v příštích letech nadále poroste.

Odborníci jsou přitom přesvědčeni, že se nepodaří Letiště Willyho Brandta otevřít dřív než v roce 2017. To by znamenalo, že už v okamžiku zahájení provozu nebude nové letiště kapacitně vyhovovat potřebám Berlína.

Mehdorn proto dnes požádal dozorčí radu nového letiště, aby uvolnila dodatečných 779 milionů eur (21,4 miliardy korun) pro rekonstrukci terminálu letiště Schönefeld. Ten by se měl stát součástí areálu Letiště Willyho Brandta a sloužit pro potřeby nízkorozpočtových aerolinek. Kapacita nového letiště by se tím zvýšila o pět až deset milionů cestujících ročně.

Letiště potřebuje další peníze

Mehdorn zároveň žádá dozorčí radu letiště o poskytnutí 1,1 miliardy eur nad rámec dosud schváleného rozpočtu ve výši 4,6 miliardy eur (126,3 miliardy korun). Peníze podle něj musí vedení letiště získat do konce roku, jinak se práce na stavbě zastaví.

Dozorčí rada, v níž zasedají zástupci Braniborska, Berlína a spolkové vlády, se zatím k Mehdornovým požadavkům nevyjádřila. Braniborští představitelé ale podle deníku Potsdamer Neue Nachrichten už předem upozorňovali, že nejsou ochotni dát do stavby letiště další peníze, pokud nebude stanoven pevný termín otevření vzdušného přístavu a pokud nedostanou záruky, že tento termín bude dodržen.

Letiště mělo být v provozu od podzimu 2011

Letiště Willyho Brandta, které by mělo být po Frankfurtu nad Mohanem a Mnichově třetím největším německým vzdušným přístavem, mělo být v provozu od podzimu 2011. Kvůli problémům s protipožárním zabezpečením a dalším stavebním nedostatkům už byl termín otevření čtyřikrát odložen. V současnosti žádné pevné datum zprovoznění stanoveno není.

S odkládáním zahájení provozu rostou i náklady na vybudování letiště. Původní rozpočet činil zhruba 2,5 miliardy eur (68,6 miliardy korun), při zohlednění současných Mehdornových požadavků by se celková částka nakonec mohla dostat na 6,5 miliardy eur (178,4 miliardy korun).

Autor: ČTK

30.6.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Nikolas Bady u Okresního soudu v Ústí nad Labem.
6 9

Před lety brutálně znásilnil malého kluka. Nyní Bady u soudu odmítá násilí

Škoda 105 L.
AUTOMIX.CZ
22

Prodejce nabízí auta ze „socíku" v super stavu. Tahle Škoda najela jen 9000 km

Nástěnkový tendr. Slovenským exministrům hrozí trest jako za vraždu

V Bratislavě stanuli před soudem dva bývalí ministři pro podezření z korupce. Hrozí jim tresty jako za vraždu.

Druhá vlna EET: zavírají obchody i trafiky. Na trhy nepřišli žádní stánkaři

Dnes odstartovala druhá vlna EET, která se týká všech malých i velkých obchodníků, včetně stánkařů. Některým provozovnám dokázala pěkně zatopit. Mezi „obětmi" jsou obchody, trafiky nebo tradiční trhy v Domažlicích. Přinášíme vám příběhy z celé republiky

Koalice navrhla vyšší přídavky na děti. Populismus, reagovala opozice

Koalice ve Sněmovně je pro zvýšení přídavků rodinám s dětmi tak, jak se na tom dohodla v únoru. Celkově jim chce přidat čtyři miliardy korun. Zvýšení, které dnes předložil předseda poslanců ČSSD Roman Sklenák, počítá se zvýšením dětských přídavků i slevy na dani za první dítě. Opozice to označila za předvolební populismus, návrhy prý mohla vláda předložit dříve.

AKTUALIZUJEME

Andrej Babiš je v Harrachově, nepřijel jen kvůli EET

/FOTOGALERIE/ Hlavním účelem cesty ministra financí Andreje Babiše do Harrachova není EET, ale zanedbané pozemky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies