VYBERTE SI REGION

Nový velorex a pionýr se mají vyrábět v USA

Opava - Nový model legendárního velorexu a pionýra by se mohl začít vyrábět v USA. Opavský podnikatel Pavel Brída novou verzi tříkolového vozítka představil na veletrhu vozidel Sema show v Las Vegas. Podle něho vzbudil velký ohlas a již nyní jednají s americkým partnerem o možné výrobě za mořem.

28.12.2010
SDÍLEJ:

Legendární tříkolka Velorex.Foto: DENÍK/Tomáš Škoda

V Česku představili nový model velorexu s názvem Velor-X-Trike letos v březnu na veletrhu v Brně k jeho 60. výročí. Retro model již není levným lidovým vozítkem jako v minulosti, ale supermoderním strojem, u kterého se například otevírají dveře nahoru po vzoru lamborghini, karoserie je pokrytá chameleonským lakem, výkon motoru přesáhuje 200 koní.

„V Americe vzbudil velorex jiný zájem než v Česku. Podle mě je toto extravagantní vozítko určeno hlavně pro kalifornský a floridský trh, jak už jsem to na začátku jeho vývoje předpovídal, a to nejen kvůli tamnímu vhodnému celoročnímu podnebí,“ uvedl Brída.

Jeho firma Motoscoot nyní jedná s partnerem v Indianapolis, který má o model vážný zájem. „Už podnikáme kroky kolem legislativních věcí. Chtěli bychom pro tamní trh vyrábět nejen velorexy, ale i nové pionýry a jiné modifikace našich produktů,“ konstatoval Brída. Přednost dává právě americkému trhu, protože je na něm daleko méně legislativních a administrativních překážek.

Tříkolka dostane nový design v kombinaci s látkou, který má Američany přilákat. „Bude to adrenalinové vozítko, protože přímo v kabině uslyšíte až 12 tisíc otáček vytočeného a vyladěného motocykloveho motoru za zády,“ podotkl strůjce nového velorexu.

Každý kus je velmi pracně ručně vyráběný originál

Na českém trhu zatím neprodali žádný nový model velorexu, protože každý kus je velmi pracně ručně vyráběný originál. „V současné době vyrábíme pár kusů přímo na přání zákazníků, probíráme s nimi každý detail, barvu, interiér, kola, střechu, dveře, každý kus totiž bude originál, jediný na světě,“ uvedl Brída. První zákazníci by měli nový velorex dostat v polovině příštího roku. „Každý vůz se ještě musí zvlášť homologovat, zhruba měsíc také trvá testování,“ dodal.

U nového velorexu, jehož cena začíná na půl milionu korun, stále zůstávají prvky, které evokují starý „hadrák“. Základem je pohonná jednotka motocyklu s převodem na jedno zadní kolo přes řetěz, oblouk u dveří je stejný, sklon zadní karoserie, špicová kola, průduchy u sání, na motoru žábra, dva výfuky, tankování vpředu karoserie jako u původního velorexu s motocyklovým víčkem nádrže.

Z nových moderních dílů jsou na něm xenonová světla, anatomické sedačky, LCD dotykové displeje, CD-DVD přehrávač, digitální tachometr s otáčkoměrem, bodové pásy nebo led-diody s podsvícením podvozku, motoru a interiéru vozidla. Pro americký trh by měl dostat silný dvouválcový motor Ducati, případně jiný podle přání zákazníka.

Autor: ČTK

28.12.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Postrach Vysočiny: Žena zničila desítky aut a zapálila volejbalové kabiny

Havlíčkův Brod – Bývalou řidičku kamionu a uklízečku Bohumilu Šustrovou ze Ždírce nad Doubravou poslal v úterý Okresní soud v Havlíčkově Brodě na devět měsíců do vězení, a to za podpálení kabin havlíčkobrodským sportovcům.

Týden fungování EET: 18,1 milionu účtenek a 700 udání

Praha - Restauratéři a hoteliéři odeslali do systému EET do dnešních 19:00, tedy za skoro týden fungování evidence tržeb, zhruba 18,1 milionu účtenek. Zároveň finanční správa už eviduje 706 oznámení o nevydání účtenky. Informovala o tom mluvčí Finanční správy Petra Petlachová. Systém podle ní běží plynule a bez problémů.

ANO chce Jermanovou ve vedení Sněmovny nahradit Vondráčkem

Praha - Poslanci ANO do vedení Sněmovny vybrali svého místopředsedu Radka Vondráčka. Měl by nahradit místopředsedkyni dolní komory Jaroslavu Jermanovou, která se rozhodla rezignovat kvůli zvolení středočeskou hejtmankou. O nominaci rozhodli poslanci ANO ve středu večer v tajném hlasování. Informovala o tom mluvčí hnutí Lucie Kubovičová.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies