Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

O provoz mýta v Česku má zájem i maďarský výběrčí Toll Services

Praha - O provoz mýtného systému v Česku projevila zájem další společnost. Jde o satelitního výběrčího mýta z Maďarska, společnost National Toll Payment Services PLC. Ministerstvu dopravy nabídla, že bude v tuzemsku mýto spravovat od 1. ledna 2017, kdy končí dosavadní smlouva se společností Kapsch. Úřadu sdělila, že proti dnešním zhruba dvěma miliardám korun za roční provoz mýtných bran dokáže cenu snížit zhruba na polovinu. Návrh společnosti má ČTK k dispozici. 

1.2.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Michal Divíšek

Vyjádření ministerstva ČTK zjišťuje.

Podobnou nabídku obsahující také významné slevy zaslala na ministerstvo v lednu i společnost SkyToll provozující od roku 2010 slovenský mýtný systém. Podle médií je firma spojována s nejbohatším Čechem Petrem Kellnerem. Jedním z jednatelů SkyTollu je Robert Ševela, který je zároveň investičním šéfem PPF. Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) následně uvedl, že úřad primárně bude o zajištění výběru po skončení letošního roku jednat s Kapschem, nabídkou SkyTollu se ale jako dobrý hospodář bude také zabývat.

Podle experta na mýtnou problematiku Ondřeje Zaorala z poradenské společnosti Inoxive je nyní reálné, že s nabídkou přijdou i další zájemci a ministerstvo se tak bude muset zabývat i jejich nabídkami. Protože ale úřad nestanovil žádná kvalifikační kritéria, může mu v krajní situaci poslat podle něho nabídku každý, kdo má představu, jak by výběr mýta v Česku technologicky zvládl.

"Na druhou stranu ale nemá žádná z těchto nabídek závaznou formu, protože bez předchozí poptávky státu nejsou takovéto návrhy relevantní," dodal Zaoral. Neobává se proto, že by nynější nabídky mohly komplikovat budoucí veřejnou soutěž, kterou ministerstvo plánuje vyhlásit. "Větší váhu, než jako prostředek pro mediální tlak, takto podané nabídky nemají, současná situace ale vystihuje zmatek, jaký v otázce mýta panuje na ministerstvu dopravy," dodal.

Prostřednictvím mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a vybraných částech silnic první třídy. Za téměř devět let provozu se na mýtném vybralo téměř 67 miliard korun. Za stavbu a provoz systému stát Kapschi a jeho subdodavatelům vyplatil zhruba 18 miliard korun bez DPH.

Autor: ČTK

1.2.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto

Češi jsou ve srovnání s Evropany ranní ptáčata

Ilustrační foto.
15

Jaké budou moderní sklady? Plné robotů a 40 metrů vysoké

Autistů přibývá. Terapii musí rodiče platit sami

Rvalo mi to srdce, vzpomíná na období před dvěma lety Magdaléna Čížková. Její dcera Markétka byla dlouho vysněným dítětem, které dělalo rodině jen radost. Zvládala první slova, vesele ukazovala předměty, rozpoznávala zvířátka. Jenomže pak přišel zlom. „Najednou jako by nám oslepla a ohluchla,“ popisuje maminka.

Zdravotnictví čeká velký třesk. Síť nemocnic prořídne

Nic podobného se prozatím žádnému z českých ministrů nepodařilo, přestože si to všichni přáli: koncentrovat lékařskou péči do velkých nemocnic. Zrušit část malých špitálů nebo je změnit na léčebny dlouhodobě nemocných je totiž politická sebevražda.

Geolog: Sesuvy na trase přes České středohoří nikdy hrozit nepřestanou

Posudky geologické služby v 90. letech umístění dálnice právě sem zásadně zamítaly. Zároveň navrhovaly mnohem bezpečnější řešení. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení