Důvodem uzavírek je montáž nosníku mostu nad dálnicí na 42,7 kilometru dálnice. „Apeluji na všechny řidiče, aby maximálně dodržovali dopravní předpisy a pokyny kolem stavby a pokud možno zvolili pro svou cestu po dálnici jinou dobu nebo se vydali jinou trasou," uvedl generální ředitel ŘSD Jan Kubiš. Pro kamiony nad 12 tun nebudou objízdné trasy vyznačené a tato těžká nákladní vozidla budou muset během uzavření provozu počkat na dálnici, uvedlo ředitelství.

První z uzavírek by se podle harmonogramu ŘSD měla uskutečnit mezi 22:00 a 23:30, druhá uzavírka je naplánovaná na neděli od 01:00 do 02:30 a třetí v rozmezí od 06:30 zhruba do 08:00. Během těchto tří uzavírek by měli dělníci na místo postupně přivézt a namontovat celkem tři nosníky budoucího mostu. Podobné omezení spojené s výstavbou dalšího mostu tentokráte na 47,9 kilometru připravuje Ředitelství silnic a dálnic vyhlásit rovněž na víkend z 19. na 20. července.

Už během loňského léta byla dálnice opakovaně uzavřena kvůli demolici mostů, které překážely plánovanému rozšíření vozovky. Stavební práce si tehdy vynutily noční kompletní uzavírky komunikace, které se ale kvůli komplikacím při stavebních pracích v několika případech o několik hodin prodloužily. O dvě a půl hodiny se na konečných 16,5 hodiny prodloužila například uzavírka ze 17. na 18. srpna, během níž byla poškozena krajnice a bylo nutné ji narychlo opravit.

Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svojí životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun. Kromě výše uvedeného úseku mezi Šternovem a Psáři silničáři letos modernizují rovněž úsek mezi Loktem a Hořicemi, Větrným Jeníkovem a Jihlavou a mezi Lhotkou a Velkou Bíteší.