VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obchodníci očekávají, že Češi se nebudou o Vánocích omezovat

ČR - Krátce před zahájením hlavní sezony vánočních nákupů vládne mezi obchodníky mírný optimismu a všichni shodně tvrdí, že Češi navzdory nejistému vývoji ekonomiky neomezí vánoční útraty. Vánoce jsou pro obchodníky tradičně nejsilnějším prodejním obdobím v roce.

16.10.2011 5
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Archiv

Loni v prosinci ale maloobchodní tržby navzdory příznivým předpovědím nakonec klesly meziměsíčně o 2,1 procenta a meziročně o 1,3 procenta.

"Věříme, že letošní předvánoční tržby budou o něco lepší než ty loňské, a to i proto, že trh letos roste zhruba o dvě procenta," řekla mluvčí prodejen Albert Simona Caidlerová. Předvánoční tržby na úrovni loňského roku očekává vedení supermarketů Billa. "Soustředíme se především na širokou nabídku čerstvých potravin na štědrovečerní a silvestrovský stůl, a v tomto segmentu je spotřebitelský zájem bez větších výkyvů," uvedla mluvčí Billy Gabriela Bechynská.

Poklesu předvánočních tržeb se neobává ani provozovatel pražského outletového centra Fashion Arena. "V loňském roce průměrný zákazník utratil v předvánočním období ve Fashion Areně zhruba o 50 procent více než v létě a podobný nárůst lze očekávat i letos. Navíc přibyly nové obchody a značky, které mají u spotřebitelů velký úspěch," sdělila marketingová manažerka Fashion Areny Iva Janovská.

Pesimismus není na místě

Podle Miroslava Černého z obchodního řetězce Tesco si Češi nedovedou představit Vánoce bez dobrého jídla a hodnotných dárků, takže pesimismus není na místě. "Předpokládáme, že zákazníci letos dají přednost dražším, značkovým i praktickým dárkům jak pro děti, tak pro dospělé," míní Černý.

Také podle průzkumu společnosti Home Credit budou letošní Vánoce v českých rodinách bohatší než ty loňské. Optimističtější nákupní náladu potvrzuje prý většina lidí. Například mezi 5000 a 10 000 Kč loni utratilo 22 procent z nich, letos už 34 procent.

Někteří obchodníci si letos s nabídkou vánočního sortimentu pospíšili. "Vánoční cukrovinky jsme začali nabízet už od září. Zákazníkům tak dáváme více času na jejich nákup," uvedl mluvčí hypermarketů Kaufland Michael Šperl. Další obchodníci se postupně přidali v říjnu a například supermarkety Albert prodej vánočního zboží zahájí na začátku listopadu.

Čtěte také: Letošní Vánoce budou bohatší než loňské

Autor: ČTK

16.10.2011 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:
Stojící tramvaje. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
7

Prahu postihly rozsáhlé výpadky elektřiny, nejezdily tramvaje

Michal Tung
4

Michal Tung o EET: Také Vietnamci pořizují pokladny na poslední chvíli

DOTYK.CZ

Jako po válce. Podívejte se na kdysi výstavní čtvrť v Ostravě

Třeba to opravit a ne opustit! Těžko říci, zda sprejeři říkající si Deroj a Breck mysleli tyto slova vážně či ironicky. Nastříkali je každopádně mezi ruiny, které kdysi bývaly výstavními činžáky pro železničáře.

AKTUALIZUJEME

Hejtman Olomouckého kraje Košta odvolán, vládnout by měl Okleštěk

Krajští zastupitelé na svém pondělním zasedání hlasovali o odvolání Oty Košty (ANO). Na programu měli i volbu jeho nástupce.

AKTUALIZOVÁNO

Vraždu novorozence potrestal soud 15 lety vězení

Za vraždu novorozence potrestal dnes ústecký krajský soud ženu ze Štětí na Litoměřicku patnácti lety vězení. Matka dvou dětí těhotenství tajila, dítě porodila doma a životaschopného chlapce uložila do igelitové tašky, uvedla obžaloba. Tělíčko našel o měsíc později na poli traktorista.

Student z Brna vymyslel jedinečný výpočet. Dostal cenu Wernera von Siemense

Už jako středoškolák chodil občas o prázdninách vypomáhat do Ústavu přístrojové techniky Akademie věd. „Hrozně mě to bavilo. Tak jsem u toho pak už zůstal," vzpomíná pětadvacetiletý Tomáš Pikálek. Jeho diplomové práci letos v únoru udělila porota prestižní cenu Wernera von Siemense pro mladé talentované vědce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies