VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obchodníci chystají nové věrnostní programy

ČR - Zákaznické věrnostní programy plánují v Česku spustit další velcí obchodníci, aby tímto způsobem zvýšili loajalitu nakupujících, kterou oslabila hospodářská krize.

5.2.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Věrnostní programy obchodníků se v tuzemsku těší stále větší oblibě. Například do nového projektu Clubcard, který loni v září zahájila společnost Tesco Stores ČR, se přihlásilo už 1,2 milionu Čechů.

Miroslav Opatrný ze společnosti Axescard, která v Česku zavedla systém dárkových, věrnostních a slevových karet, ČTK řekl, že o tyto nové zákaznické karty projevilo zájem několik předních tuzemských obchodníků. Objednávky už čítají několik stovek tisíc karet, které obchodníci chtějí používat nejen na věrnostní programy, ale budou umožňovat také placení.

Zákaznické karty

„Jednáme například s dvěma velkými obchodními řetězci, které prodávají textil a konfekci a každý z nich má v Česku zhruba třicet poboček, a internetovým obchodem zaměřeným na spotřební elektroniku,“ uvedl Opatrný. Mezi další zájemce patří velkoobchod s potravinami a polotovary pro restaurace a kavárny. „V jednání máme také největší tuzemská nákupní centra,“ podotkl Opatrný, podle kterého jména těchto obchodníků zatím nelze zveřejnit, protože věrnostní programy jsou důležitou součástí jejich konkurenčního boje.

Zákaznické karty společnosti Axescard zavedl například slevový portál Mydeals.cz. „Karta umožňuje udílení bonusů určité skupině zákazníků, sbírání věrnostních bodů za nákup a s přednabitou kartou může zákazník platit i na stránkách Mydeals.cz. Jednoduchý, bezpečný a rychlý způsob placení, který tato karta nabízí, je pro nás jako slevový portál velice důležitý,“ sdělil ČTK Sebastian Vohradník ze společnosti Kolektiva, která provozuje portál Mydeals.cz.

Věrnostní programy jsou pro obchodníky stále více důležité, jelikož Češi kvůli hospodářské krizi přestávají být loajálními zákazníky a častěji než dříve střídají obchody, aby nakoupili za nejvýhodnější ceny. Obchodníci proto rozšiřují věrnostní programy, které na tuzemském trhu nabízejí například obchody Tesco, hypermarkety Globus a Interspar či supermarkety Billa, a připravují nové věrnostní projekty. „Jeden loajální zákazník má cenu 12 neloajálních zákazníků,“ podotkl Dan Dures ze společnosti Dunnhumby, která se na věrnostním programu Teska podílí.

Velký zájem Čechů

Věrnostní program chtějí spustit také družstevní prodejny COOP, kterých v Česku funguje zhruba 3000. Družstevní prodejny díky věrnostním kartám chtějí mít lepší přehled o nákupním chování svých zákazníků, kterým poté nabídnou slevy. „Věrnostní program bychom rádi spustili letos,“ řekl ČTK předseda Svazu českých a moravských spotřebních družstev Zdeněk Juračka.

Češi mají o věrnostní programy obchodníků značný zájem. Například počet aktivních členů věrnostního programu sítě drogistických prodejen dm drogerie markt se v hospodářském roce 2009/2010 do loňského září zvýšil o 55 procent na víc než 800.000. „Náš zákaznický program je stále častěji kopírován a některé prvky od nás přejímají naši konkurenti,“ podotkl jednatel dm drogerie markt Gerhard Fischer.

O zákazníky pomocí věrnostních programů začala loni na podzim bojovat rovněž první tuzemská nákupní centra. Obchodních center totiž v Česku rychle přibývá, některá z nich se tak již potýkají s nízkou návštěvností.

5.2.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
1 7

Češi mají ve vesmíru svou první nanodružici. Vědcům zatím dělá radost

Stařenka v domově důchodců - ilustrační foto
13 7

Rozdíl mezi výplatou a důchodem je v Česku skoro nejvyšší v EU

Britové se pyšní novou válečnou lodí. Jde o největší plavidlo Jejího Veličenstva

/VIDEO, FOTOGALERIE/ Ze skotských doků v Rosythu vyrazila ke své první cvičné plavbě nejnovější chlouba královského námořnictva HMS Queen Elizabeth. Jde o doposud největší a nejpokročilejší britské válečné plavidlo v historii. Světlo světa spatřilo po osmi letech vývoje. Dokáže nést čtyřicet letadel a může na ní působit až tisíc mariňáků.

Vedení ODS schválilo program i kandidátky, chce hájit svobodu a demokracii

Vrcholné orgány ODS dnes definitivně schválily program i kandidátky pro podzimní volby do Sněmovny. Na tiskové konferenci po jednání výkonné rady a republikového sněmu ODS to řekl předseda strany Petr Fiala. Podle něj jde ODS do voleb s cílem hájit svobodu a demokracii. Fiala se domnívá, že tyto hodnoty jsou v ohrožení.

AKTUALIZUJEME

V čele ANO bude ve středních Čechách Babiš. Pilný na Vysočině kandidovat nebude

Předseda hnutí ANO Andrej Babiš bude lídrem pro sněmovní volby ve středních Čechách. Žádost tamních oblastních organizací dnes potvrdilo předsednictvo hnutí. Babiš chtěl původně kandidovat až z posledního místa a neúspěšně k tomu vyzval i šéfy ostatních stran. Hnutí to dnes oznámilo v tiskové zprávě.

Rakouský prezident přijel do Prahy vlakem, Sobotka ho vítal na nádraží

Na první návštěvu České republiky ve funkci rakouského prezidenta přijel do Prahy vlakem Alexander Van der Bellen. Na pražském Hlavním nádraží ho uvítal hradní ceremoniář Miroslav Sklenář a jednotka Hradní stráže. V historickém salonku nádražní budovy se pak s Van der Bellenem setkal premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). V úterý se sejde i s prezidentem Milošem Zemanem, ten se ale plánovaného podnikatelského fóra nezúčastní kvůli návštěvě Vysočiny.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies