Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obchodníci chystají nové věrnostní programy

ČR - Zákaznické věrnostní programy plánují v Česku spustit další velcí obchodníci, aby tímto způsobem zvýšili loajalitu nakupujících, kterou oslabila hospodářská krize.

5.2.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Věrnostní programy obchodníků se v tuzemsku těší stále větší oblibě. Například do nového projektu Clubcard, který loni v září zahájila společnost Tesco Stores ČR, se přihlásilo už 1,2 milionu Čechů.

Miroslav Opatrný ze společnosti Axescard, která v Česku zavedla systém dárkových, věrnostních a slevových karet, ČTK řekl, že o tyto nové zákaznické karty projevilo zájem několik předních tuzemských obchodníků. Objednávky už čítají několik stovek tisíc karet, které obchodníci chtějí používat nejen na věrnostní programy, ale budou umožňovat také placení.

Zákaznické karty

„Jednáme například s dvěma velkými obchodními řetězci, které prodávají textil a konfekci a každý z nich má v Česku zhruba třicet poboček, a internetovým obchodem zaměřeným na spotřební elektroniku,“ uvedl Opatrný. Mezi další zájemce patří velkoobchod s potravinami a polotovary pro restaurace a kavárny. „V jednání máme také největší tuzemská nákupní centra,“ podotkl Opatrný, podle kterého jména těchto obchodníků zatím nelze zveřejnit, protože věrnostní programy jsou důležitou součástí jejich konkurenčního boje.

Zákaznické karty společnosti Axescard zavedl například slevový portál Mydeals.cz. „Karta umožňuje udílení bonusů určité skupině zákazníků, sbírání věrnostních bodů za nákup a s přednabitou kartou může zákazník platit i na stránkách Mydeals.cz. Jednoduchý, bezpečný a rychlý způsob placení, který tato karta nabízí, je pro nás jako slevový portál velice důležitý,“ sdělil ČTK Sebastian Vohradník ze společnosti Kolektiva, která provozuje portál Mydeals.cz.

Věrnostní programy jsou pro obchodníky stále více důležité, jelikož Češi kvůli hospodářské krizi přestávají být loajálními zákazníky a častěji než dříve střídají obchody, aby nakoupili za nejvýhodnější ceny. Obchodníci proto rozšiřují věrnostní programy, které na tuzemském trhu nabízejí například obchody Tesco, hypermarkety Globus a Interspar či supermarkety Billa, a připravují nové věrnostní projekty. „Jeden loajální zákazník má cenu 12 neloajálních zákazníků,“ podotkl Dan Dures ze společnosti Dunnhumby, která se na věrnostním programu Teska podílí.

Velký zájem Čechů

Věrnostní program chtějí spustit také družstevní prodejny COOP, kterých v Česku funguje zhruba 3000. Družstevní prodejny díky věrnostním kartám chtějí mít lepší přehled o nákupním chování svých zákazníků, kterým poté nabídnou slevy. „Věrnostní program bychom rádi spustili letos,“ řekl ČTK předseda Svazu českých a moravských spotřebních družstev Zdeněk Juračka.

Češi mají o věrnostní programy obchodníků značný zájem. Například počet aktivních členů věrnostního programu sítě drogistických prodejen dm drogerie markt se v hospodářském roce 2009/2010 do loňského září zvýšil o 55 procent na víc než 800.000. „Náš zákaznický program je stále častěji kopírován a některé prvky od nás přejímají naši konkurenti,“ podotkl jednatel dm drogerie markt Gerhard Fischer.

O zákazníky pomocí věrnostních programů začala loni na podzim bojovat rovněž první tuzemská nákupní centra. Obchodních center totiž v Česku rychle přibývá, některá z nich se tak již potýkají s nízkou návštěvností.

5.2.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační fotografie.
13

Facebooku hrozí pokles uživatelů, mladí používají jiné sítě

Uvedení Samsung Galaxy Note 8
DOTYK.CZ
4

Samsung představil nový Galaxy Note, jímž se chce odstřihnout od loňských malérů

AKTUALIZOVÁNO

Policie kopii spisu k Čapímu hnízdu poslancům nevydá

Členové sněmovního mandátového a imunitního výboru, kteří mají poslancům doporučit postoj k žádosti policie o vydání poslanců Andreje Babiše a Jaroslava Faltýnka (oba ANO) k trestnímu stíhání v kauze Čapí hnízdo, budou do spisu moct jen nahlédnout. Jejich žádost o kopii spisu zamítlo krajské policejní ředitelství v Praze.

Motory v raketách KLDR jsou asi ruská dezinformace, řekl ukrajinský velvyslanec

Ukrajinský velvyslanec Jevhen Perebyjnis dnes spolu s krajany žijícími v naší zemi oslavil Den státní vlajky Ukrajiny. Při té příležitosti připomněl, že Češi vůbec nemají představu, jakých zločinů se Rusko ve válce proti Ukrajině na východě země dopouští. Vyjádřil se i k některým dalším událostem týkajícím se jeho vlasti.

Do Německa se vrátila část zlatého pokladu, ukrytá před Rusy v zahraničí

Německá ústřední banka ve středu oznámila, že se jí podařilo tři roky před plánovaným temínem dokončit iniciativu, na jejímž základě se vrací do Německa polovina německých zlatých rezerv, ukrytých během studené války v zahraničí.

Češi na cestách? Vítězí u nich hlavně exotika, i díky levným letenkám

/INFOGRAFIKA/ Letecká doprava se těší stále větší popularitě. I Češi už objevili kouzlo levných letenek, díky kterým se dostanou do vzdálenějších destinací za ceny, které by ještě před pár lety byly utopií.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení