VYBERTE SI REGION

Obchodníci chystají nové věrnostní programy

ČR - Zákaznické věrnostní programy plánují v Česku spustit další velcí obchodníci, aby tímto způsobem zvýšili loajalitu nakupujících, kterou oslabila hospodářská krize.

5.2.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Věrnostní programy obchodníků se v tuzemsku těší stále větší oblibě. Například do nového projektu Clubcard, který loni v září zahájila společnost Tesco Stores ČR, se přihlásilo už 1,2 milionu Čechů.

Miroslav Opatrný ze společnosti Axescard, která v Česku zavedla systém dárkových, věrnostních a slevových karet, ČTK řekl, že o tyto nové zákaznické karty projevilo zájem několik předních tuzemských obchodníků. Objednávky už čítají několik stovek tisíc karet, které obchodníci chtějí používat nejen na věrnostní programy, ale budou umožňovat také placení.

Zákaznické karty

„Jednáme například s dvěma velkými obchodními řetězci, které prodávají textil a konfekci a každý z nich má v Česku zhruba třicet poboček, a internetovým obchodem zaměřeným na spotřební elektroniku,“ uvedl Opatrný. Mezi další zájemce patří velkoobchod s potravinami a polotovary pro restaurace a kavárny. „V jednání máme také největší tuzemská nákupní centra,“ podotkl Opatrný, podle kterého jména těchto obchodníků zatím nelze zveřejnit, protože věrnostní programy jsou důležitou součástí jejich konkurenčního boje.

Zákaznické karty společnosti Axescard zavedl například slevový portál Mydeals.cz. „Karta umožňuje udílení bonusů určité skupině zákazníků, sbírání věrnostních bodů za nákup a s přednabitou kartou může zákazník platit i na stránkách Mydeals.cz. Jednoduchý, bezpečný a rychlý způsob placení, který tato karta nabízí, je pro nás jako slevový portál velice důležitý,“ sdělil ČTK Sebastian Vohradník ze společnosti Kolektiva, která provozuje portál Mydeals.cz.

Věrnostní programy jsou pro obchodníky stále více důležité, jelikož Češi kvůli hospodářské krizi přestávají být loajálními zákazníky a častěji než dříve střídají obchody, aby nakoupili za nejvýhodnější ceny. Obchodníci proto rozšiřují věrnostní programy, které na tuzemském trhu nabízejí například obchody Tesco, hypermarkety Globus a Interspar či supermarkety Billa, a připravují nové věrnostní projekty. „Jeden loajální zákazník má cenu 12 neloajálních zákazníků,“ podotkl Dan Dures ze společnosti Dunnhumby, která se na věrnostním programu Teska podílí.

Velký zájem Čechů

Věrnostní program chtějí spustit také družstevní prodejny COOP, kterých v Česku funguje zhruba 3000. Družstevní prodejny díky věrnostním kartám chtějí mít lepší přehled o nákupním chování svých zákazníků, kterým poté nabídnou slevy. „Věrnostní program bychom rádi spustili letos,“ řekl ČTK předseda Svazu českých a moravských spotřebních družstev Zdeněk Juračka.

Češi mají o věrnostní programy obchodníků značný zájem. Například počet aktivních členů věrnostního programu sítě drogistických prodejen dm drogerie markt se v hospodářském roce 2009/2010 do loňského září zvýšil o 55 procent na víc než 800.000. „Náš zákaznický program je stále častěji kopírován a některé prvky od nás přejímají naši konkurenti,“ podotkl jednatel dm drogerie markt Gerhard Fischer.

O zákazníky pomocí věrnostních programů začala loni na podzim bojovat rovněž první tuzemská nákupní centra. Obchodních center totiž v Česku rychle přibývá, některá z nich se tak již potýkají s nízkou návštěvností.

5.2.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

ČSSD bude chtít od začátku roku 2018 zvýšit minimální mzdu

Praha - ČSSD bude chtít od ledna 2018 zvýšit minimální mzdu a na rok 2018 zajistit důstojný růst platů ve veřejné sféře. Na tiskové konferenci po jednání širšího vedení strany to řekl předseda sociální demokracie a premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Ústřední výkonný výbor dnes za zavřenými dveřmi projednával přípravu na březnový sjezd ČSSD i obrysy nového programu.

Jídlo zdražuje. Kvůli EET to není, tvrdí Babiš

Praha – Doby, kdy se ceny skoro nehýbaly a inflace byla téměř na nule, minuly. Drahota roste a nová data Českého statistického úřadu to potvrzují. V listopadu byla inflace meziročně vyšší o 1,5 procenta, v říjnu to bylo meziročně „jen" 0,8 procenta.

Jan Železný: Chlapi se poperou, ale druhý den spolu trénují

Praha /ROZHOVOR/- Jaký je rozdíl mezi oštěpaři a oštěpařkami? Česká legenda Jan Železný (50) trénuje čtyři ambiciózní reprezentanty: Chlapi se poperou, ale druhý den spolu trénují.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies