VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obchodníci lákají na stále větší slevy

Praha - Do českých domácností bylo loni podle výkonného ředitele Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu Tomáše Hájka rozesláno 3,9 miliardy reklamních tiskovin.

30.11.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Pavel Sonnek

Obchodní řetězce v reklamních letácích, pomocí kterých se snaží přilákat zákazníky do svých prodejen, inzerují stále větší slevy potravin i ostatního zboží. Vyplývá to z průzkumu společnosti Incoma GfK. Reklamními letáky se totiž při nákupech řídí značná část Čechů, kteří v nich hledají cenově výhodné nabídky zboží.

"Zatímco loni se komunikované slevy průměrně pohybovaly na úrovni 20 až 23 procent, tak letos jsou mezi 25 až 28 procenty," sdělil dnes Martin Ráž ze společnosti Incoma GfK, podle kterého letáky obchodních řetězců hrají významnou roli v boji o zákazníka. "Na cenové akce zákazníci slyší, takže podíl výrobků zakoupených ve slevě neustále roste," podotkl.

Například letos v říjnu bylo v letácích obchodních řetězců inzerováno více než 35.000 zlevněných výrobků. Největší zastoupení měly nápoje, na které připadlo 3965 položek. Následovalo maso a masné výrobky (2624) a mléčné výrobky (2158). Mezi nepotravinářskými sortimenty vedla kosmetika (1480) a elektrospotřebiče pro domácnost (1392).

Miliardy reklamních letáků

Obchodní řetězce ani v době hospodářské krize, kvůli které Češi méně utrácejí a mnohým obchodníkům klesají tržby, nepolevily ve vydávání reklamních letáků. Do českých domácností bylo loni podle výkonného ředitele Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu Tomáše Hájka rozesláno 3,9 miliardy těchto reklamních tiskovin. Stejné množství reklamních letáků bylo v Česku distribuováno i v roce 2009.

Z průzkumu agentury Focus vyplývá, že podle reklamních letáků obchodních řetězců aspoň jednou týdně nakupuje více než polovina českých zákazníků. Letáky při nákupech naopak nepoužívá zhruba desetina lidí. Přibližně 45 procent zákazníků uvedlo, že si na základě informací z letáku někdy pořídí i zboží, které by jinak nekoupili. Dalších 17 procent lidí takto nakupuje často.

Lidé nejčastěji sledují letáky s nabídkou potravin a nápojů. Zaměřují se ale i na drogerii, zboží z hobbymarketů či spotřební elektroniku. Letáky jsou sezonně zaměřené také na hračky či sportovní potřeby. "S očekávaným růstem cen potravin lze předpokládat, že zájem o letáky s tímto sortimentem bude ještě větší," uvedla Michaela Kohutová ze společnosti Česká distribuční, která letáky obchodních řetězců distribuuje.

Autor: ČTK

30.11.2011
SDÍLEJ:
Ladislav Okleštěk
6 33

Hejtmanem olomouckého kraje je Okleštěk. Sesazený Košta asi ANO opustí

Ilustrační foto.
4

Cukrárna Šárka v Michálkovicích končí, hlavním důvodem je EET

AUTOMIX.CZ

Škoda vážně chystala vlastní pick-up. Neklaplo to. Zatím...

V posledních letech se několikrát objevily zprávy, že Škoda zvažuje výrobu pick-upu. Nejčastěji se přitom hovořilo o vlastní verzi Volkswagenu Amarok. Nyní se ukazuje, že na těchto informacích opravdu něco bylo.

Filipínští islamisté sťali uneseného Němce, nedostali výkupné

Filipínská teroristická skupina Abu Sayyafa zavraždila sedmdesátiletého německého rukojmího, což ukazuje dnes zveřejněný videozáznam činu. Smrt svého občana potvrdila a odsoudila vláda v Berlíně. Filipíny označily zločin za barbarský. Muže radikální islamistická organizace unesla loni v listopadu, když se plavil kolem jednoho z ostrovů na jihozápadě Filipín. Jeho devětapadesátiletá partnerka přišla o život už při únosu.

Česko zažilo neobvykle slunný den, teplota atakovala osmnáct stupňů

Na většině území Česka vystupovaly teploty na 10 až 15 stupňů Celsia, v Karviné, ale rtuť teploměru dosáhla až na 17,7 stupně. Teplotní rekordy pro 27. únor byly dnes překročeny na 20 ze 144 stanic měřících 30 a více let. Vyplývá to z informací na webu Českého hydrometeorologického ústavu. Podobně teplo bylo už v minulém týdnu ve čtvrtek.

Student z Brna vymyslel jedinečný výpočet. Dostal cenu Wernera von Siemense

Už jako středoškolák chodil občas o prázdninách vypomáhat do Ústavu přístrojové techniky Akademie věd. „Hrozně mě to bavilo. Tak jsem u toho pak už zůstal," vzpomíná pětadvacetiletý Tomáš Pikálek. Jeho diplomové práci letos v únoru udělila porota prestižní cenu Wernera von Siemense pro mladé talentované vědce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies