VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obchodníci lákají na stále větší slevy

Praha - Do českých domácností bylo loni podle výkonného ředitele Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu Tomáše Hájka rozesláno 3,9 miliardy reklamních tiskovin.

30.11.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Pavel Sonnek

Obchodní řetězce v reklamních letácích, pomocí kterých se snaží přilákat zákazníky do svých prodejen, inzerují stále větší slevy potravin i ostatního zboží. Vyplývá to z průzkumu společnosti Incoma GfK. Reklamními letáky se totiž při nákupech řídí značná část Čechů, kteří v nich hledají cenově výhodné nabídky zboží.

"Zatímco loni se komunikované slevy průměrně pohybovaly na úrovni 20 až 23 procent, tak letos jsou mezi 25 až 28 procenty," sdělil dnes Martin Ráž ze společnosti Incoma GfK, podle kterého letáky obchodních řetězců hrají významnou roli v boji o zákazníka. "Na cenové akce zákazníci slyší, takže podíl výrobků zakoupených ve slevě neustále roste," podotkl.

Například letos v říjnu bylo v letácích obchodních řetězců inzerováno více než 35.000 zlevněných výrobků. Největší zastoupení měly nápoje, na které připadlo 3965 položek. Následovalo maso a masné výrobky (2624) a mléčné výrobky (2158). Mezi nepotravinářskými sortimenty vedla kosmetika (1480) a elektrospotřebiče pro domácnost (1392).

Miliardy reklamních letáků

Obchodní řetězce ani v době hospodářské krize, kvůli které Češi méně utrácejí a mnohým obchodníkům klesají tržby, nepolevily ve vydávání reklamních letáků. Do českých domácností bylo loni podle výkonného ředitele Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu Tomáše Hájka rozesláno 3,9 miliardy těchto reklamních tiskovin. Stejné množství reklamních letáků bylo v Česku distribuováno i v roce 2009.

Z průzkumu agentury Focus vyplývá, že podle reklamních letáků obchodních řetězců aspoň jednou týdně nakupuje více než polovina českých zákazníků. Letáky při nákupech naopak nepoužívá zhruba desetina lidí. Přibližně 45 procent zákazníků uvedlo, že si na základě informací z letáku někdy pořídí i zboží, které by jinak nekoupili. Dalších 17 procent lidí takto nakupuje často.

Lidé nejčastěji sledují letáky s nabídkou potravin a nápojů. Zaměřují se ale i na drogerii, zboží z hobbymarketů či spotřební elektroniku. Letáky jsou sezonně zaměřené také na hračky či sportovní potřeby. "S očekávaným růstem cen potravin lze předpokládat, že zájem o letáky s tímto sortimentem bude ještě větší," uvedla Michaela Kohutová ze společnosti Česká distribuční, která letáky obchodních řetězců distribuuje.

Autor: ČTK

30.11.2011
SDÍLEJ:
Angela Merkelová debatuje s Ivankou Trumpovou
9 5

Ivanka Trumpová. V Berlíně ji vysyčeli

Farmářské trhy. Ilustrační foto.
1 17

Kde je farmářský trh s kvalitním jídlem? To si lidé musí povědět mezi sebou

Američané jsou v Koreji zatím bezzubí. Nesestřelí balistické střely KLDR

Flotila USA v čele s letadlovou lodí Carl Vinson se vytrvale přibližuje Korejskému poloostrovu. V prostoru by měla být do několika desítek hodin. Svaz disponuje takřka kompletním arsenálem zbraní - střelami země-země Tomahawk, stíhačkami Super Hornet, protilodními střelami. Zatím však chybí výzbroj, která by dovedla zasáhnout severokorejské balistické střely.

Odškodné za bolavá záda? Zničí nás to, tvrdí o návrhu firmy

Chronické bolesti zad budou nově patřit mezi nemoci z povolání, za které má zaměstnancům náležet bolestné. Navrhuje to ministerstvo práce a sociálních věcí. Zaměstnavatelé se proti chystané normě bouří.

Další milník Číny: postavila svou první letadlovou loď

Dnes byla na vodu spuštěna a pokřtěna historicky první letadlová loď vyrobená v Číně. Pýcha by se měla jmenovat Šan-tung a vyrostla v docích přístavu Ta-lien na severovýchodě země.

Chtěl být prezidentem, teď má na krku mezinárodní zatykač

Co je moc, to je moc. Krajskému soudu v Ostravě došla trpělivost s někdejším kandidátem na prezidenta republiky a kanadským podnikatelem českého původu Jiřím Včelařem Kotasem (64 let). Ten jako obžalovaný figuruje v kauze padělaných obrazů světoznámých malířů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies