VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obchodníci lákají na stále větší slevy

Praha - Do českých domácností bylo loni podle výkonného ředitele Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu Tomáše Hájka rozesláno 3,9 miliardy reklamních tiskovin.

30.11.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Pavel Sonnek

Obchodní řetězce v reklamních letácích, pomocí kterých se snaží přilákat zákazníky do svých prodejen, inzerují stále větší slevy potravin i ostatního zboží. Vyplývá to z průzkumu společnosti Incoma GfK. Reklamními letáky se totiž při nákupech řídí značná část Čechů, kteří v nich hledají cenově výhodné nabídky zboží.

"Zatímco loni se komunikované slevy průměrně pohybovaly na úrovni 20 až 23 procent, tak letos jsou mezi 25 až 28 procenty," sdělil dnes Martin Ráž ze společnosti Incoma GfK, podle kterého letáky obchodních řetězců hrají významnou roli v boji o zákazníka. "Na cenové akce zákazníci slyší, takže podíl výrobků zakoupených ve slevě neustále roste," podotkl.

Například letos v říjnu bylo v letácích obchodních řetězců inzerováno více než 35.000 zlevněných výrobků. Největší zastoupení měly nápoje, na které připadlo 3965 položek. Následovalo maso a masné výrobky (2624) a mléčné výrobky (2158). Mezi nepotravinářskými sortimenty vedla kosmetika (1480) a elektrospotřebiče pro domácnost (1392).

Miliardy reklamních letáků

Obchodní řetězce ani v době hospodářské krize, kvůli které Češi méně utrácejí a mnohým obchodníkům klesají tržby, nepolevily ve vydávání reklamních letáků. Do českých domácností bylo loni podle výkonného ředitele Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu Tomáše Hájka rozesláno 3,9 miliardy těchto reklamních tiskovin. Stejné množství reklamních letáků bylo v Česku distribuováno i v roce 2009.

Z průzkumu agentury Focus vyplývá, že podle reklamních letáků obchodních řetězců aspoň jednou týdně nakupuje více než polovina českých zákazníků. Letáky při nákupech naopak nepoužívá zhruba desetina lidí. Přibližně 45 procent zákazníků uvedlo, že si na základě informací z letáku někdy pořídí i zboží, které by jinak nekoupili. Dalších 17 procent lidí takto nakupuje často.

Lidé nejčastěji sledují letáky s nabídkou potravin a nápojů. Zaměřují se ale i na drogerii, zboží z hobbymarketů či spotřební elektroniku. Letáky jsou sezonně zaměřené také na hračky či sportovní potřeby. "S očekávaným růstem cen potravin lze předpokládat, že zájem o letáky s tímto sortimentem bude ještě větší," uvedla Michaela Kohutová ze společnosti Česká distribuční, která letáky obchodních řetězců distribuuje.

Autor: ČTK

30.11.2011
SDÍLEJ:
Věra Jourová.
21 5

Ošizené jídlo za vyšší cenu? Chci s tím skoncovat, říká Věra Jourová

Mercedes míří do světa elektrických automobilů, ale policie ho nyní vyšetřuje kvůli možným falšováním dat emisí u klasických dieselových motorů.
6

Policejní razie u Mercedesu. Vyšetřovatelé pátrali po falšování emisí

Biozemědělství je stále oblíbenější, má ale i odpůrce. Co jim vadí?

/INFOGRAFIKA/ Biopotraviny jsou mezi spotřebiteli stále na vzestupu a najdou se i tací, kteří by nic bez označení „bio" nesnědli. Přesto se mezi zemědělci najdou jak zastánci, tak odpůrci takzvaného biozemědělství.

Expert o pražské kampani proti SUV vozům: Je to jen prázdné gesto

Vedení Prahy agituje za omezení počtu tzv. SUV aut v ulicích metropole. Názory odborníků na racionalitu kampaně „Čistou stopou Prahou" se liší. Nakolik jdou pražští radní v kampani za ekologičtější dopravu sami příkladem? Na to se pokouší odpovědět srovnání, které pro Pražský deník připravil automobilový expert.

Rehabilitující Štěpánek věří v comeback: Po operaci jsem spal s raketou

/ROZHOVOR/ Na sobě měl tričko s nápisem „Nikdy se nevzdávej", na tváři úsměv a v hlavě optimistické plány do budoucna. Ne, tenisový veterán Radek Štěpánek ještě nekončí. I když musel v březnu na operaci zad, ani v 38 letech nepřemýšlí o tom, že by raketu pověsil na hřebík. Jeho kariéra je protkána zraněními a následnými comebacky.

Hrad bude mít k dispozici o 38 milionů víc než letos, rozpočet schválil výbor

Kancelář prezidenta republiky by měla mít v rozpočtu na příští rok na své výdaje 475,4 milionu korun. To je zhruba o 38 milionů korun víc, než jí přidělil letošní schválený rozpočet. Návrh rozpočtu na příští rok dnes schválil sněmovní rozpočtový výbor. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies