VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obchodníci: Při nákupech lidé volí vyčkávací taktiku

Příbram - S blížícím se Štědrým dnem roste napětí a očekávání obchodníků. Přijde předpokládaná vlna nákupů? Kolik jsou lidé tento rok ochotni utratit za dárky? Podobné otázky nyní řeší také prodejci v Příbrami.

10.12.2011
SDÍLEJ:

Lidé zatím s nákupem dárků vyčkávají.Foto: DENÍK/Vlastimil Ševr

V některých obchodech už jsou nákupy v plném proudu, ale většina obchodníků se shoduje, že pravá nákupní horečka ještě nevypukla. „Lidé volí spíše vyčkávací taktiku a přijdou na poslední chvíli,“ uvedla Martina Kadlecová z obchodu se sportovním zbožím v Pražské ulici.

V těchto obchodech jsou majitelé závislí také na počasí, od kterého se odvíjí prodávané zboží. Až napadne sníh, tak si přijdou pro doplňky na lyže, pokud jen zamrznou rybníky, tak v kurzu budou hokejky a brusle, zaznělo často z úst prodejců, že nákupy jsou mnohdy závislé od počasí.

Obchodníci z Příbrami mají obavy, aby se na vánočním prodeji negativně nepodepsala dopravní situace v centru města. „Lidé nemají v centru, kde parkovat. Raději zajedou do obchodních domů na okrajích. My jsme obchod, který funguje několik let a přesto ztrátu zákazníků pociťujeme,“ řekla Jana Kozlerová z obchodu s pralinkami a sladkostmi v Pražské ulici.

Moderní technologie nakupování dárků

Myslíte, že vánoční nákupy již vypukly? „Tak se koukněte kolem sebe,” říká Irena Vítková ze zlatnictví. Podle ní totiž zatím lidé za nákupy nevyrazili. „Očekáváme, že páni budou pořizovat zlato a stříbro a dámy sáhnou například po hodinkách,” tipuje, co bude hitem Vánoc v jejím obchodě.

Co se týče nákupu vánočních dárků, tak se podle obchodníků lidé dělí na několik skupin. Jedni nakupují s předstihem, aby se vyhnuli vánočnímu shonu. Většina ale nechává nákupy na poslední chvíli. „Dárky nakupuji až těsně před Vánocemi. V hlavě již představu mám dopředu, ale realizace přichází na poslední chvíli. Jsem v období Vánoc pracovně vytížený a to se podepisuje také na nákupu dárků,“ sdělil Deníku Filip Matoušek z Bohutína.

V době moderních technologií zákazníci stále častěji využívají k nákupu dárků internetové obchody. Jde o nejsnazší formu nákupu. „Internetové eshopy využívám také. Nemusím v době Vánoc do centra města a zboží si vyberu z domova a nejsem pod žádným tlakem,“ připomněl svůj způsob pořizování dárků Jan Štika.

Čtěte také: Dopis Ježíškovi často ovlivňuje televize a letáky

Autor: Vlastimil Ševr

10.12.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Derby Slavia - Sparta
52

Jako utržení ze řetězu. Slavia a Sparta byly na lovu v cizině

Vlakové nádraží v Brně-Židenicích.
18

Dopravní uzel? Židenické nádraží může převzít část vlaků z přetíženého hlavního

Česko zasáhly rozsáhlé kybernetické útoky, původci požadují výkupné

Aktuální vlna kybernetických útoků, jejichž původci požadují výkupné za odšifrování napadených zařízení, postihla i Česko. Aktuálně je země podle antivirové společnosti Eset devátým nejvíce zasaženým státem. Útoky, které odpoledne postihly Ukrajinu, se začaly šířit do dalších zemí. Antivirová firma Kaspersky Lab zatím celosvětově zaznamenala zhruba 2000 napadených uživatelů.

Pohledem Stanislava Šulce: Kouzelný bankomat

Bankomat slaví abrahámoviny. Podle různých anket jde o jeden z nejdůležitějších vynálezů minulého století a dodejme, že také jeden z nejkouzelnějších. Krom toho, že definitivně odtrhnul člověka od nutnosti mít peníze doma ve štrozoku, kouzelný je také proto, že se za těch pět desítek let takřka nezměnil.

Mizérie. Úroda ječmene je oproti loňsku poloviční, schnou i další obiloviny

Mizerná. Tak označil letošní sklizeň ozimého ječmene předseda Okresní agrární komory na Břeclavsku Antonín Osička. V okrese odhaduje kvůli velkému suchu propad v průměru o čtyřicet procent. „Máme posečených asi padesát hektarů a výnos se pohybuje mezi dvěma a třemi tunami na hektar. U jarních ječmenů to nebude lepší. A podobně špatné to bude i u pšenice. Obilí nedozrálo a uschlo," řekl Osička s tím, že loni byl v okrese průměrný výnos ozimého ječmene 5,1 tuny na hektar.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies