VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obchodníci si Černý pátek pochvalují, obrat vyskočil o desítky procent

Praha - Tržby obchodníků, kteří se zapojili do slevových akcí na Černý pátek, dnes vyskočily o desítky procent. Zájem nakupujících byl zejména v e-shopech rekordní, nejatraktivnější zboží zmizelo v řádu minut. Většina prodejců pokračuje v akčních nabídkách až do neděle, největší nápor čekají o víkendu. V kamenných prodejnách se zvýšený zájem tolik neprojevil. Vyplývá to z dnešní ankety mezi obchodníky. Slevy se podle nich pohybují rovněž v desítkách procent.

25.11.2016
SDÍLEJ:

Nákupy. Ilustrační foto. Foto: DENÍK/ Martin Divíšek

V tomto týdnu stoupnou podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) tržby e-shopů o 205 procent oproti běžnému podzimnímu týdnu, Češi tak utratí za on-line nákupy 3,2 miliardy korun.

Datart dnes registruje na svém e-shopu nárůst obratu oproti běžným dnům o 70 procent. Nejrychleji se vyprodaly malé kuchyňské spotřebiče a produkty péče o tělo. E-shop Bonami.cz dnes registruje dvakrát více objednávek proti běžnému pátku.

"Největší nápor zákazníků očekáváme dnes a o víkendu. Dosavadní výsledky hovoří o minimálně trojnásobném nárůstu tržeb oproti běžnému dni," uvedl ředitel marketingu Alza.cz Karel Kučera. Alza, která Black Friday spustila již před týdnem, vyprodala třetinu z 88.000 kusů zboží zařazených do výprodeje, přičemž zboží do výprodeje uvolňuje postupně.

Podle marketingového ředitele e-shopu CZC.cz Michala Gabriela se nejatraktivnější kusy zboží vyprodaly v řádu minut. "I když akce ještě zdaleka není u konce, už dnes můžeme říct, že zájem ze strany zákazníků bude letos opět rekordní. Největší chuť nakupovat prozatím budí herní konzole s příslušenstvím a mobilní telefony," dodal.

Řetězec Expert Elektro eviduje největší zájem o zboží z kategorie péče o tělo a zdraví, menších spotřebičů a příslušenství k telefonům. "Nejvyhledávanějším je mezi zákazníky elektrický zubní kartáček, externí baterie pro dobití tabletu nebo mobilu a moderní kuchyňský robot," uvedl Michal Švihnos z Expert Elektro.

Řada řetězců

Slevy na tzv. Černý pátek letos poprvé nabízí v Česku řada velkých obchodních řetězců jako Kika, C&A Moda, Euronics ale i nákupní centra. Dosud byl tento nákupní svátek v ČR hlavně v režii e-shopů.

Černý pátek je pro americké maloobchodníky obvykle nejrušnějším dnem v roce. Podle tržeb patří k největším nákupním dnům v roce a zahajuje hlavní předvánoční nákupní sezonu. Černý pátek přichází tradičně po Dni díkůvzdání. Americké obchody v posledních letech otevírají již na Den díkůvzdání a snaží se zvýšit prodej v obchodech. Mnoho obchodníků však nabízí zboží se slevami na internetu již několik týdnů předem, aby se vyrovnali se slabší poptávkou a tvrdou cenovou konkurencí.

Tržby z prodeje přes internet v USA večer na Den díkůvzdání stouply o 14 procent na 1,15 miliardy USD (29,4 miliardy Kč). Vyplývá to z průzkumu Adobe Digital Index. Začátek hlavní předvánoční nákupní sezony tak vypadá dobře, i když údaje naznačují, že spotřebitelé se stále více odklánějí od kamenných obchodů a dávají přednost nákupům přes internet.

Autor: ČTK

25.11.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
4

Oslavy, nebo poslední bitva? Čeští poslanci věří, že EU chytí druhý dech

Ilustrační foto
29

EET, vysoké nájmy a další problémy: Hospody bez personálu a hostů zavírají

Experti: připlácení na péči vylepší zdraví i rozpočet státu

Čeští pacienti jsou rekordmany ve zdravotní turistice. Ke svému lékaři zajdou i dvanáctkrát za rok. Přitom Skandinávcům to stačí jen třikrát a rakouským sousedům sedmkrát. Česko to stojí zbytečných dvacet miliard korun navíc.

Zlatý Ámos Lukáš Lis: Nechtěl jsem být učitelem, ale neměnil bych

/VIDEO/ Nový držitel titulu Zlatý Ámos pro nejoblíbenějšího učitele Lukáš Lis ze základní školy Soběslav původně nechtěl být učitelem, ale svou práci by už neměnil. Učitel by podle něj neměl být jen oblíbený, ale také dobrý. Svůj úspěch přičítá kombinaci přísnosti a přátelského přístupu k dětem.

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů, pořízené během uplynulého týdne.

Komentář Stanislava Šulce: Babiš nás zklamal. Je čas jít dál

Dění kolem ministra financí, jeho spolustraníků a formálně jeho bývalé společnosti Agrofert začíná nabírat obřích kontur. A je na čase si konečně sundat růžové brýle a na situaci se podívat realistickým pohledem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies