Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obchodníci využijí fotbalové MS k propagaci 3D televizorů

Praha - Televizory s 3D technologií jsou na tuzemském trhu k dostání od poloviny dubna.

10.6.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Alena Kaňková

Obchodníci využijí nadcházející mistrovství světa ve fotbale v Jihoafrické republice k propagaci nových televizorů s trojrozměrnou technologií obrazu 3D. Tyto televizory byly na tuzemský trh uvedeny před dvěma měsíci a jejich prodej se zatím rozbíhá pozvolna. Obchodníci věří, že díky fotbalovému šampionátu se zájem Čechů o 3D televizory zvýší.

Například společnost Euronics nabídne svým zákazníkům možnost sledovat přímo v prodejnách na 3D televizorech nejatraktivnější fotbalová utkání. „V průběhu divácky exponovaného mistrovství světa ve fotbale chceme zákazníkům jednak umožnit autentický zážitek, jednak lépe představit 3D technologii v praxi,“ sdělil ČTK výkonný ředitel 180 elektroprodejen Euronics David Beneš.

Mistrovství ve fotbale hodlá k propagaci 3D technologie využít také síť elektroprodejen Electro World. „Fotbal ve 3D se budeme snažit v našich prodejnách ukázat, spíše ale půjde o záznamy utkání nebo sestřihy zajímavých okamžiků,“ uvedl Martin Matlocha ze společnosti Electro World.

Televizory s 3D technologií jsou na tuzemském trhu k dostání od poloviny dubna. Například v prodejnách Euronics si 3D televizory Samsung a Panasonic zatím pořídila zhruba stovka zákazníků, cena nejprodávanějšího modelu činí 44.990 korun. „Velkou vlnu zájmu očekáváme i v létě, kdy ke stávajícím modelům producentů Panasonic a Samsung přibudou značky Sony a LG,“ podotkl Beneš.

Podle analytické firmy iSuppli by se letos celosvětově mělo prodat 4,2 milionu 3D televizních setů s průměrnou cenou kolem 38.000 korun. Do roku 2015 by pak prodeje těchto moderních televizorů měly vzrůst na 78 milionů kusů s hodnotou trhu 64,4 miliardy dolarů. „Pro letošní rok očekáváme v prodejnách Euronics prodej několika tisíc kusů 3D televizních setů,“ uvedl Beneš.

Zájem o 3D technologii v poslední době posílil trojrozměrný sci-fi snímek Avatar, který se stal celosvětově nejvýdělečnějším filmem všech dob. Řada výrobců televizorů doufá, že 3D technologie bude pro jejich odvětví stejnou vzpruhou jako přechod od černobílých televizorů k barevným. Po jihokorejské firmě Samsung a japonské Panasonic plánují v létě zahájení prodeje ve světě také další japonské společnosti Sony a Sharp.

Autor: ČTK

10.6.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve velkém rodinném domě Na Kozině chová Václav Hrbáček několik desítek psů. Ti tu žijí v naprosto otřesných podmínkách a za necelých čtrnáct dní mu budou odebráni. Hrbáček ale říká, že si pořídí další.
25

Smečka psů z domu hrůzy skončí v útulku. Pomoc potřebuje i sám majitel

Autobusy a tramvaje v Praze.
15

Dopravní podnik ročně chytne téměř 300 tisíc černých pasažérů

Hyperloop porazil rychlovlak. V ekonomické výhodnosti

/INFOGRAFIKA/ Rychlovlak si na sebe nevydělá, hyperloop to ale zvládne. Takový je závěr bakalářské práce Petra Šlapala, kterou úspěšně obhájil na Mendelově univerzitě v Brně.

I přes zákaz lidé dál v pražské zoo kouří. Policejní kontroly se nechystají

Areál zoologické zahrady v Praze je jedním z míst, kde nově platí přísný zákaz kouření. Lidé si ale stěžují, že se uvnitř kouří dál a nikdo s tím nic nedělá.

Duel Deníku: Má stát podporovat klasický televizní signál?

/ANKETA/ Česko přejde do roku 2021 nové televizní vysílání. Deník oslovil několik odborníků s otázkou, zda má cenu v době internetu podporovat pozemní vysílání?

Nejen slunce, oči ohrožuje v létě i voda a nebezpečný prvok

Léto je spojeno s lákavou představou dovolené, lékaři ale upozorňují, že pro naše oči je to ale naopak období plné nástrah v podobě slunce, klimatizace i špinavé vody.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení