VYBERTE SI REGION

Obchodníci využijí fotbalové MS k propagaci 3D televizorů

Praha - Televizory s 3D technologií jsou na tuzemském trhu k dostání od poloviny dubna.

10.6.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Alena Kaňková

Obchodníci využijí nadcházející mistrovství světa ve fotbale v Jihoafrické republice k propagaci nových televizorů s trojrozměrnou technologií obrazu 3D. Tyto televizory byly na tuzemský trh uvedeny před dvěma měsíci a jejich prodej se zatím rozbíhá pozvolna. Obchodníci věří, že díky fotbalovému šampionátu se zájem Čechů o 3D televizory zvýší.

Například společnost Euronics nabídne svým zákazníkům možnost sledovat přímo v prodejnách na 3D televizorech nejatraktivnější fotbalová utkání. „V průběhu divácky exponovaného mistrovství světa ve fotbale chceme zákazníkům jednak umožnit autentický zážitek, jednak lépe představit 3D technologii v praxi,“ sdělil ČTK výkonný ředitel 180 elektroprodejen Euronics David Beneš.

Mistrovství ve fotbale hodlá k propagaci 3D technologie využít také síť elektroprodejen Electro World. „Fotbal ve 3D se budeme snažit v našich prodejnách ukázat, spíše ale půjde o záznamy utkání nebo sestřihy zajímavých okamžiků,“ uvedl Martin Matlocha ze společnosti Electro World.

Televizory s 3D technologií jsou na tuzemském trhu k dostání od poloviny dubna. Například v prodejnách Euronics si 3D televizory Samsung a Panasonic zatím pořídila zhruba stovka zákazníků, cena nejprodávanějšího modelu činí 44.990 korun. „Velkou vlnu zájmu očekáváme i v létě, kdy ke stávajícím modelům producentů Panasonic a Samsung přibudou značky Sony a LG,“ podotkl Beneš.

Podle analytické firmy iSuppli by se letos celosvětově mělo prodat 4,2 milionu 3D televizních setů s průměrnou cenou kolem 38.000 korun. Do roku 2015 by pak prodeje těchto moderních televizorů měly vzrůst na 78 milionů kusů s hodnotou trhu 64,4 miliardy dolarů. „Pro letošní rok očekáváme v prodejnách Euronics prodej několika tisíc kusů 3D televizních setů,“ uvedl Beneš.

Zájem o 3D technologii v poslední době posílil trojrozměrný sci-fi snímek Avatar, který se stal celosvětově nejvýdělečnějším filmem všech dob. Řada výrobců televizorů doufá, že 3D technologie bude pro jejich odvětví stejnou vzpruhou jako přechod od černobílých televizorů k barevným. Po jihokorejské firmě Samsung a japonské Panasonic plánují v létě zahájení prodeje ve světě také další japonské společnosti Sony a Sharp.

Autor: ČTK

10.6.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Divoké prase pobíhalo po Litoměřicích
3 18

VIDEO: Postřelené divoké prase se vydalo městem do šaten školy

Pouhé dva týdny po kolaudaci se na nové sportovní hale v České Třebové zřítila střecha.
5 11

Mohou za pád střechy lepené vazníky? Trosky haly prohledal soudní znalec

Šéf lékáren Dr.Max: Reklama spojená s léky u nás existuje historicky

Největší tuzemská lékárenská síť Dr.Max atakuje hranici 400 poboček. Tento měsíc otevíráme lékárny v Jaroměři a Stříbře, přírůstky představují v drtivé části úplně nově zřizované provozovny, podotýká generální ředitel Daniel Horák, který se vyjádřil k dotazům čtenářů Deníku.

Pátrání po školačce z Ústí pokračuje, kriminalisté potřebují záběry z kamer

Ústí nad Labem – Ústečtí kriminalisté zatím stále marně pátrají po pohřešované školačce Michaele Patricii Muzikářové z Klíše. S pomocí se nyní opět obrací na veřejnost.

Ze silnice mrazivé vězení, v Tunisku uvízlo v autech asi tisíc lidí

Mrazivé počasí netrápí pouze Evropu, ale i Afriku. Silné sněžení uvěznilo na severovýchodě Tuniska na silnicích kolem tisíce lidí. Sněhové jazyky zkomplikovaly dopravu na několika místech včetně hlavní dálnice v provincii Dženbúba. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies