VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obchodníci využijí fotbalové MS k propagaci 3D televizorů

Praha - Televizory s 3D technologií jsou na tuzemském trhu k dostání od poloviny dubna.

10.6.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Alena Kaňková

Obchodníci využijí nadcházející mistrovství světa ve fotbale v Jihoafrické republice k propagaci nových televizorů s trojrozměrnou technologií obrazu 3D. Tyto televizory byly na tuzemský trh uvedeny před dvěma měsíci a jejich prodej se zatím rozbíhá pozvolna. Obchodníci věří, že díky fotbalovému šampionátu se zájem Čechů o 3D televizory zvýší.

Například společnost Euronics nabídne svým zákazníkům možnost sledovat přímo v prodejnách na 3D televizorech nejatraktivnější fotbalová utkání. „V průběhu divácky exponovaného mistrovství světa ve fotbale chceme zákazníkům jednak umožnit autentický zážitek, jednak lépe představit 3D technologii v praxi,“ sdělil ČTK výkonný ředitel 180 elektroprodejen Euronics David Beneš.

Mistrovství ve fotbale hodlá k propagaci 3D technologie využít také síť elektroprodejen Electro World. „Fotbal ve 3D se budeme snažit v našich prodejnách ukázat, spíše ale půjde o záznamy utkání nebo sestřihy zajímavých okamžiků,“ uvedl Martin Matlocha ze společnosti Electro World.

Televizory s 3D technologií jsou na tuzemském trhu k dostání od poloviny dubna. Například v prodejnách Euronics si 3D televizory Samsung a Panasonic zatím pořídila zhruba stovka zákazníků, cena nejprodávanějšího modelu činí 44.990 korun. „Velkou vlnu zájmu očekáváme i v létě, kdy ke stávajícím modelům producentů Panasonic a Samsung přibudou značky Sony a LG,“ podotkl Beneš.

Podle analytické firmy iSuppli by se letos celosvětově mělo prodat 4,2 milionu 3D televizních setů s průměrnou cenou kolem 38.000 korun. Do roku 2015 by pak prodeje těchto moderních televizorů měly vzrůst na 78 milionů kusů s hodnotou trhu 64,4 miliardy dolarů. „Pro letošní rok očekáváme v prodejnách Euronics prodej několika tisíc kusů 3D televizních setů,“ uvedl Beneš.

Zájem o 3D technologii v poslední době posílil trojrozměrný sci-fi snímek Avatar, který se stal celosvětově nejvýdělečnějším filmem všech dob. Řada výrobců televizorů doufá, že 3D technologie bude pro jejich odvětví stejnou vzpruhou jako přechod od černobílých televizorů k barevným. Po jihokorejské firmě Samsung a japonské Panasonic plánují v létě zahájení prodeje ve světě také další japonské společnosti Sony a Sharp.

Autor: ČTK

10.6.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zdeňka Procházková.
4 6

Děti na internetu prodávají své nahé fotky a nabízí i sex, říká policistka

Ilustrační foto.
8

Účet koaličních náletů na Islámský stát: za tři roky zemřelo už 352 civilistů

Hokejisté padli s Ruskem po nájezdech. Přesto budějovický turnaj ovládli

Ve svém závěrečném vystoupení na Carlson Hockey Games prohráli hokejisté České republiky bez svých největších hvězd s Ruskem 3:4 po samostatných nájezdech, i tak potvrdili prvenství v turnaji.

AKTUALIZOVÁNO

Finanční zpráva prověřuje v Agrofertu nezdaněné Babišovy dluhopisy

Specializovaný finanční úřad si vyžádal od společnosti Agrofert podklady k veškerým dluhopisům, které firma vydala, řekl mluvčí podniku Karel Hanzelka. Prověřuje tak i dluhopisy, které od firmy koupil ministr financí Andrej Babiš (ANO).

Ukrajina zahájila stavbu obří hráze. Na Krym dál nepoteče voda

Úřady Chersonské oblasti na Ukrajině zahájily stavbu velké hráze, která by měla uzavřít přítok vody z Donu dál do Severokrymského kanálu a dál na Krym, který byl po volbách v roce 2014 připojen k Rusku. Kvůli okupaci této oblasti byly proti Rusku zavedeny ekonomické sankce.

Glyfosát? Povolujeme jej, sdělila Unie. Zemědělce to potěšilo

Herbicidní látka glyfosát, která se používá například na hubení plevele, není rakovinotvorná a zemědělci ji mohou dál používat. Definitivně to potvrdila Evropská agentura pro chemické látky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies