VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obchody Albert a Kaufland vyhlásily cenovou válku

Praha - Konkurenční boj mezi obchodními řetezci se přiostřuje. Vzájemně se trumfují ve snižování cen.

16.9.2010 2
SDÍLEJ:

Kaufland. Ilustrační snímek.Foto: DENÍK/ Ivan Babej

Konkurenční souboj mezi obchodními řetězci Albert a Kaufland tento týden výrazně nabral na obrátkách a obě společnosti se v novinových inzerátech trumfují ve snižování cen vybraného zboží a vzájemně si ze sebe utahují, což v Česku dosud nebylo obvyklé. Cenová válka vypukla poté, co prodejny Albert na začátku září zahájily masivní reklamní kampaň založenou na monitoringu cen v konkurenčních prodejnách, podle kterého jsou pak upravovány ceny zboží v supermarketech a hypermarketech Albert.

Červený agent

Spirála snižování cen a vzájemného pošťuchování se roztočila minulý týden, kdy Kaufland zveřejnil celostránkové inzeráty, ve kterých srovnává ceny zhruba sedmi desítek druhů výrobků s prodejnami Albert a tvrdí, že nákup tohoto zboží v jeho hypermarketech vyjde o 11,5 procenta levněji. Kaufland v inzerátech použil i postavu červeného agenta, který v reklamě Aholdu monitoruje ceny konkurence. V inzerátech Kauflandu se ovšem agent podivuje nad tím, jak je Kaufland levný.

Obchodní řetězec Albert si to nenechal líbit a na začátku tohoto týdne v novinových inzerátech oznámil, že ceny srovnávaného zboží dorovnal na úroveň Kauflandu. "Děkujeme konkurenci za další cenné informace! Zveřejnění cenového srovnání nám šetří čas. A o to dříve si vy přijdete na srovnatelné ceny u nás," stojí v úterním inzerátu prodejen Albert.

Další snižování cen

Kaufland ovšem cenový souboj nevzdal a dnes v novinových inzerátech oznámil, že ceny zboží snížil o dalších 8,3 procenta. "Páni, to je neuvěřitelné! Ty ceny jsou ještě nižší," podivuje se v inzerátu společnosti Kaufland červený agent, který v reklamě Aholdu monitoruje ceny konkurence.

Srovnání cen s konkurencí zákon povoluje, ovšem nesmí být zavádějící a matoucí. Srovnávací reklama byla v Česku kvůli přísným pravidlům dosud používána jen sporadicky a obchodní řetězce se v inzerátech většinou spokojily s tvrzením, že jejich ceny jsou nejnižší v okruhu několika kilometrů či v daném městě. Kvůli hospodářské krizi, která přiměla Čechy k úsporám, ovšem obchodníci v reklamních aktivitách přitvrdili a srovnávat ceny s konkurencí se nebojí.

Společnost Ahold v Česku provozuje zhruba 280 supermarketů a hypermarketů Albert, na loňském žebříčku největších tuzemských obchodníků firmě připadlo s odhadovanými tržbami 43 miliard korun čtvrté místo. První byla v tomto pořadí společnost Schwarz ČR, která provozuje obchody Kaufland a Lidl, s tržbami 59 miliard Kč. Kaufland v ČR provozuje 94 hypermarketů.

Autor: ČTK

16.9.2010 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Bydlení. Ilustrační foto.
4

Byty pro chudé v Brně: Projekt je překvapivě úspěšný, hodnotí opozice

Ilustrační foto.
29

Provozovatel kiosku u Pekla skončil kvůli EET. Hledá se náhrada

Poslední rozhovor Věry Špinarové pro Deník: Stále miluji živá vystoupení

/ROZHOVOR/ Připomeňte si spolu s námi Věru Špinarovou v posledním velkém rozhovoru, který poskytla Deníku loni v prosinci - tři dny před svými půlkulatými narozeninami. Rozjímala tehdy například nad vánoční svátky, které měla moc ráda. Jen se jí nelíbil ten shon a nakupování…

DOTYK.CZ

Zbloudilé kulky v Riu: Násilí v brazilských ulicích má čím dál více obětí

Jedné letní noci šla brazilská rodina do restaurace v Iraja, v severní části Ria de Janeira. Pár nechal svoji dvouletou dceru Sofii hrát si na venkovním hřišti. Prostor byl chráněn od ulice bránou, takže se zdál ve městě s šokující mírou kriminality ještě relativně bezpečný. Bezpečí je v Riu stále jedním z hlavních témat. Iraja, kde bydlí hlavně příslušníci střední třídy, je obklopena nejvíce násilnými oblastmi a zločinci jsou tam poměrně aktivní.

Sexuální asistentky poskytly postiženým zatím 250 asistencí

Pětice sexuálních asistentek, jejichž služby využívají lidé s postižením či senioři, poskytla za téměř rok a půl svého působení na 250 asistencí. Na speciálně vyškolené pracovnice se obracejí nejen přímo klienti, ale také jejich příbuzní i zařízení pro handicapované. Společnost počítá do budoucna s vyškolením dalších asistentek, ale také asistentů.

Porno na počítači prezidenta. Národní bezpečnostní úřad o tom nevěděl

Pražský hrad se v případě dětské pornografie, kterou podle prezidenta Miloše Zemana někdo nainstaloval na jeho počítač v Lánech, na Národní bezpečnostní úřad (NBÚ) neobrátil. Mluvčí úřadu Radek Holý řekl, že daný počítač zřejmě nespadá pod zákon o kybernetické bezpečnosti. Povinnost obrátit se na úřad tak Hrad neměl.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies