VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obchody Albert a Kaufland vyhlásily cenovou válku

Praha - Konkurenční boj mezi obchodními řetezci se přiostřuje. Vzájemně se trumfují ve snižování cen.

16.9.2010 2
SDÍLEJ:

Kaufland. Ilustrační snímek.Foto: DENÍK/ Ivan Babej

Konkurenční souboj mezi obchodními řetězci Albert a Kaufland tento týden výrazně nabral na obrátkách a obě společnosti se v novinových inzerátech trumfují ve snižování cen vybraného zboží a vzájemně si ze sebe utahují, což v Česku dosud nebylo obvyklé. Cenová válka vypukla poté, co prodejny Albert na začátku září zahájily masivní reklamní kampaň založenou na monitoringu cen v konkurenčních prodejnách, podle kterého jsou pak upravovány ceny zboží v supermarketech a hypermarketech Albert.

Červený agent

Spirála snižování cen a vzájemného pošťuchování se roztočila minulý týden, kdy Kaufland zveřejnil celostránkové inzeráty, ve kterých srovnává ceny zhruba sedmi desítek druhů výrobků s prodejnami Albert a tvrdí, že nákup tohoto zboží v jeho hypermarketech vyjde o 11,5 procenta levněji. Kaufland v inzerátech použil i postavu červeného agenta, který v reklamě Aholdu monitoruje ceny konkurence. V inzerátech Kauflandu se ovšem agent podivuje nad tím, jak je Kaufland levný.

Obchodní řetězec Albert si to nenechal líbit a na začátku tohoto týdne v novinových inzerátech oznámil, že ceny srovnávaného zboží dorovnal na úroveň Kauflandu. "Děkujeme konkurenci za další cenné informace! Zveřejnění cenového srovnání nám šetří čas. A o to dříve si vy přijdete na srovnatelné ceny u nás," stojí v úterním inzerátu prodejen Albert.

Další snižování cen

Kaufland ovšem cenový souboj nevzdal a dnes v novinových inzerátech oznámil, že ceny zboží snížil o dalších 8,3 procenta. "Páni, to je neuvěřitelné! Ty ceny jsou ještě nižší," podivuje se v inzerátu společnosti Kaufland červený agent, který v reklamě Aholdu monitoruje ceny konkurence.

Srovnání cen s konkurencí zákon povoluje, ovšem nesmí být zavádějící a matoucí. Srovnávací reklama byla v Česku kvůli přísným pravidlům dosud používána jen sporadicky a obchodní řetězce se v inzerátech většinou spokojily s tvrzením, že jejich ceny jsou nejnižší v okruhu několika kilometrů či v daném městě. Kvůli hospodářské krizi, která přiměla Čechy k úsporám, ovšem obchodníci v reklamních aktivitách přitvrdili a srovnávat ceny s konkurencí se nebojí.

Společnost Ahold v Česku provozuje zhruba 280 supermarketů a hypermarketů Albert, na loňském žebříčku největších tuzemských obchodníků firmě připadlo s odhadovanými tržbami 43 miliard korun čtvrté místo. První byla v tomto pořadí společnost Schwarz ČR, která provozuje obchody Kaufland a Lidl, s tržbami 59 miliard Kč. Kaufland v ČR provozuje 94 hypermarketů.

Autor: ČTK

16.9.2010 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Plavecký areál Klíše.
33

Dotační úřad chce po Ústí vrátit čtvrt milionu za halu na Klíši

Budova Národní galerie. Ilustrační foto.
AKTUALIZUJEME
2 8

Národní galerie zavřela! Údajně kvůli ochrance

DOTYK.CZ

Města duchů. Navštivte reálná místa, kde vám může jít i o život

Pokud jste viděli film o Jamesi Bondovi Skyfall, pak si jistě vybavíte scénu, kdy hlavní záporná postava Raoul Silva nutí agenta 007 sestřelit z hlavy jeho milenky panáka alkoholu. To vše mezi betonovými ruinami budov, ze kterých snad mrazí ještě více, než ze samotné scény. Nejde však o počítačem vytvořené kulisy. Hašima, opuštěný ostrov u břehů Japonska, skutečně existuje. Stejně jako další „města duchů" po celém světě. Tady jsou některá z nich.

Řidiči autobusů se strachují: Budeme mít co jíst?

Řidiči autobusů zvažují stávku. Přestože měli dostat přidáno, na výplatních páskách se to moc neprojevilo. Většina řidičů si naopak stěžuje, že se jim plat ještě snížil.

Nízké daně podle ANO? Pohádka, tvrdí ODS

Sněmováni vládního hnutí ANO probíhá jako idylická slavnost. Andrej Babiš vyzval k jednotě a akčnosti celého týmu, čehož se delegáti drží. Momentálně vystupují ministři za ANO s projevy, které jsou přehlidkou úspěchů, jež mají ve svých resortech za sebou.

Nechtěné olympiády? Evropa dává od sportovního svátku ruce pryč

Tento týden je to půl roku, co se Rio de Janeiro okázalým závěrečným ceremoniálem loučilo s letní olympiádou. Vzduchem vanuly úsměvy, temné brazilské nebe rozblýskal pestrobarevný ohňostroj a představitelé Mezinárodního olympijského výboru (MOV) se spokojeně plácali po ramenou, jak celá mamutí sportovní akce nakonec dopadla.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies