"Oproti minulému víkendu nákupy zákazníků vzrostly o 30 procent. Nejvíce se opět prodávaly notebooky, mobilní telefony a herní konzole. Zajímavostí je posun společenských her mezi nejprodávanější TOP produkty. Nejvyšší letošní tržby očekáváme v následujícím týdnu," uvedl ředitel marketingu Alza.cz Karel Kučera.

Internetový obchod Kasa.cz zaznamenal zvýšení tržeb proti minulému víkendu přibližně o 20 procent, počet transakcí a prodaného zboží se zvýšil o 40 procent. "Ve srovnání s loňský rokem tržby rostou o více jak 50 procent," uvedl produktový manažer Kasa.cz Petr Štursa. Více než šedesátiprocentní nárůst eviduje obchod u mobilních telefonů a tabletů, padesátiprocentní u notebooků, kuchyňských robotů a smoothie mixérů, vybavení do kuchyně, nebo například sluchátek a dalšího příslušenství.

I internetovému obchodu Mall.cz proti minulému týdnu stouply tržby o 28 procent a transakce o polovinu. V síti Euronics tento víkend vzrostly tržby o 30 procent ve srovnání s minulým víkendem. Mluvčí Euronics Lenka Mastešová zároveň upozornila, že velkým překvapením je prodej fotoaparátů, který stoupl na více než dvojnásobek běžných prodejů.

Tisková mluvčí společnosti Datart Iva Pavlousková uvedla, že letos se díky cenové válce mezi obchodníky skutečné výprodejové ceny objevily již před Vánoci. "O třetím vánočním víkendu u nás zákazníci jednoznačně nejvíce kupovali herní konzole. Například herní konzole PS4 s cenou pod šest a půl tisíc korun se u nás stala jasným vánočním bestsellerem," dodala.

Pravý vánoční boom se teprve čeká

U obchodního řetězce Globus stále roste prodej vánočních dekorací, svíček a čokoládových kolekcí. Zvýšené prodeje začínají být patrné také u potravin. "Stejně jako v předchozích letech předpokládáme, že pravý vánoční boom začne až v druhé polovině prosince, kdy k nám vyrazí i lidé, co nákup vánočních dárků odkládají na poslední chvíli. Často je přesvědčí i start předvánočních výprodejů," uvedla mluvčí Globusu Pavla Hobíková.

Třetí adventní víkend byl z hlediska návštěvnosti i tržeb zatím nejúspěšnější, informovala mluvčí IKEA Zdenka Pecková. Proti předchozím dvěma adventním víkendům vzrostla návštěvnost v obchodních domech IKEA takřka o 11 procent a tržby o šest procent.

Podle ředitelky společnosti Slevomat Marie Chytilové je největší zájem o kulturní akce, hračky a věci s retro tematikou. "Největší nákupní smršť však očekáváme tento týden. Nejenže je výplatní termín, ale zároveň je to týden, kdy lze při objednání zboží na internetu garantovat jeho doručení do Vánoc," uvedla.